Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Håper jeg er på rett forumsdiskusjon (fresh in the game)

Uansett; jeg er på utkikk etter en sonefri DVD-spiller som ikke koster skjorta, som er god på alle typer dvder, f.eks med riper osv...

Kan noen hjelpe? Da blir jeg glad :)

Endret av Gunnhild83
Videoannonse
Annonse
Gjest Valiant
Skrevet

Belasonic DVD Spiller. er billig og veldig god.

ihvertfall min. Men du må nok spør om den er sone fri

Skrevet

De aller fleste DVD-spillerne man kjøper i Norge er sonefrie. Det var ingen som hadde fortalt meg det, så jeg kjøpte en ekstra dvd-spiller som var sonefri, bare for å finne ut at den billige gamle dvd-spilleren fra en el annen billigsjappe også var sonefri (da jeg ved et "uhell" satte inn en sonefri DVD inn i den). Så nå har jeg to....

Tror det er veldig lett å finne hvis du snakker med noen på en el-butikk. Selv bestilte jeg min sonefrispiller nr 2 gjennom elkjøp på nettet, for 400 kr el.l.

Skrevet
De aller fleste DVD-spillerne man kjøper i Norge er sonefrie.

Enten er de sonefrie i utgangspunktet, eller så kan de lett gjøres sonefrie med en "hemmelig" kode (som man finner vha. google). Det er nemlig mye lettere og billigere for produsentene å legge sonekodingen til firmware og dytte inn en meny som kan kontrollere denne, enn å lage forskjellig hardware for de forskjellige sonene.

bare for å finne ut at den billige gamle dvd-spilleren fra en el annen billigsjappe også var sonefri (da jeg ved et "uhell" satte inn en sonefri DVD inn i den).

?

Sonefrie DVDer (det finnes en del av dem; "sone 0" betyr sonefri) fungerer på alle spillere uansett om spilleren er låst til en bestemt sone eller ikke.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Jeg tenker jeg skal forhøre meg hos elkjøp, føler jeg får et litt bredere utvalg nå da jeg vet at de fleste spillerne er sonefrie..

Er Pioneer bra?Hører de har utviklet en teknologi som spiller av ripete plater?

Skrevet

Tidligere måtte man ha en servicefjernkontroll for å gjøre Pioneer sonefri, vet ikke om man må det på dagens spillere.

Skrevet

Ok, får sjekke det ut :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Er det noen som kan anbefale en spesifikk spiller som er sonefri og god på ripete dvder?Ikke for dyr... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...