Gunnhild83 Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Håper jeg er på rett forumsdiskusjon (fresh in the game) Uansett; jeg er på utkikk etter en sonefri DVD-spiller som ikke koster skjorta, som er god på alle typer dvder, f.eks med riper osv... Kan noen hjelpe? Da blir jeg glad Endret 28. februar 2008 av Gunnhild83
Gjest Valiant Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Belasonic DVD Spiller. er billig og veldig god. ihvertfall min. Men du må nok spør om den er sone fri
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 De aller fleste DVD-spillerne man kjøper i Norge er sonefrie. Det var ingen som hadde fortalt meg det, så jeg kjøpte en ekstra dvd-spiller som var sonefri, bare for å finne ut at den billige gamle dvd-spilleren fra en el annen billigsjappe også var sonefri (da jeg ved et "uhell" satte inn en sonefri DVD inn i den). Så nå har jeg to.... Tror det er veldig lett å finne hvis du snakker med noen på en el-butikk. Selv bestilte jeg min sonefrispiller nr 2 gjennom elkjøp på nettet, for 400 kr el.l.
Leifr Skrevet 29. februar 2008 #4 Skrevet 29. februar 2008 De aller fleste DVD-spillerne man kjøper i Norge er sonefrie. Enten er de sonefrie i utgangspunktet, eller så kan de lett gjøres sonefrie med en "hemmelig" kode (som man finner vha. google). Det er nemlig mye lettere og billigere for produsentene å legge sonekodingen til firmware og dytte inn en meny som kan kontrollere denne, enn å lage forskjellig hardware for de forskjellige sonene. bare for å finne ut at den billige gamle dvd-spilleren fra en el annen billigsjappe også var sonefri (da jeg ved et "uhell" satte inn en sonefri DVD inn i den). ? Sonefrie DVDer (det finnes en del av dem; "sone 0" betyr sonefri) fungerer på alle spillere uansett om spilleren er låst til en bestemt sone eller ikke.
Gunnhild83 Skrevet 3. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2008 Tusen takk for svar Jeg tenker jeg skal forhøre meg hos elkjøp, føler jeg får et litt bredere utvalg nå da jeg vet at de fleste spillerne er sonefrie.. Er Pioneer bra?Hører de har utviklet en teknologi som spiller av ripete plater?
Villemoe Skrevet 4. mars 2008 #6 Skrevet 4. mars 2008 Tidligere måtte man ha en servicefjernkontroll for å gjøre Pioneer sonefri, vet ikke om man må det på dagens spillere.
Gunnhild83 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2008 Er det noen som kan anbefale en spesifikk spiller som er sonefri og god på ripete dvder?Ikke for dyr...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå