Bomullstrusa Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Her om dagen gikk jeg forbi nærbutikken min og så en liten Yorkshire Terriervalp sitte alene og pipe. Da vi har samme rase i familien og jeg vet hvor dyre de er, kunne jeg ikke annet enn å sette meg ned ved siden av den og passe på den til eieren kom ut. Jeg kunne lett ha tatt den med meg altså, for eieren kom ikke tilbake før det hadde gått nærmere ti minutter! Og hvem vet hvor lenge den hadde sittet der før jeg kom? Jeg måtte si som sant var til eieren, at det kanskje ikke var så lurt å la den være alene ute, med så mye folk passerende. "Jeg skulle jo bare inn en liten tur", fikk jeg til svar. Vel, på den tiden han var borte kunne jeg lett ha stukket av med den lille, eller den kunne blitt angrepet av større hunder. Etter min mening burde man ikke binde små hunder og valper ute uten oppsyn. Jeg har aldri gjort det med de vi har i familien, og kommer aldri til å gjøre det heller. Rett og slett fordi jeg aldri hadde tilgitt meg selv om det skulle skje noe med dem!
Leo Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Nå er det da også forbudt ved lov enten det er snakk om store eller små hunder...
Bomullstrusa Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Aha, det gjelder overalt altså. Vet at det er det utenfor kjøpesenteret hvor jeg jobber, men visste ikke at det gjaldt overalt. Da er det isåfall flere som bryter reglementet Endret 27. februar 2008 av SweetS
Leo Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 De bryter ikke bare reglementet, de bryter Hundelovens § 5: § 5. Forbud mot å gå fra bundet hund Hundeholderen skal ikke gå fra en bundet hund rett ved inngangen til en bygning som er åpen for allmennheten eller ved lekeplasser. Ikke alltid like praktisk når man er hundeeier, men i det store og det hele ganske fornuftig. Ser du noen gjøre det, kan du altså med god grunn hevde at det er forbudt! Blir en kostbar hund stjålet når den er etterlatt på denne måten, vil eieren også sannsynligvis få problemer med utbetalingen fra forsikringsselskapet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå