Gå til innhold

Hvordan få en sjenert gutt?

Gjest Hjertesukk

Anbefalte innlegg

Gjest Hjertesukk

Han er så skjønn, og jeg føler det er noe der, vi søker sammen de gangene vi har mulighet. Jeg er sjenert, han er sjenert, så det er ikke så lett, men jeg prøver så godt jeg kan! Problemet er bare at han holder igjen så veldig, det er vanskelig å holde samtalen i gang. Vi har egentlig mye å snakke om, tror jeg iallefall, virker som vi har en god del til felles..

Jeg er dødsredd for å be han ut, si at jeg liker han osv.. Samtidig ser jeg ikke for meg at han ikke gjør det heller! Det beste hadde vært å bli kjent med han og vise interesse når vi møtes, men det er så vanskelig når han er enda mer sjenert enn meg. Har dere noen tips til hvordan jeg skal takle dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det er vanskelig å få igang en samtale med han som varer over tid, og begge to er sjenerte, hadde det vært greit å få noen tips om hva som funker for å sjarmere han/ få han til å skjønne at jeg er interessert FØR vi kommer så langt at vi sitter i en kinosal, for det ser jeg på som steg to..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jeg som svarte som gutt over her..

KAn bare si at jeg ikke skjønte bæret av hva hun der dama ville meg, annet enn at hun likte å ha meg som bekjent/venn. Vi traff hverandre endel, jeg var hjemme hos henne noen ganger, men det var bare prating, litt koping på video, og that's it!

Så var vi på kino, bare vi to, jeg så på det som bare en kinotur med en venn (mao, jeg hadde ikke oppført meg anneledes om det var en kamerat), men så tok hun plutselig hånda mi ! Der og da skjønte jeg at hun så på meg som noe mer enn en venn..

Etter det har det bare utviklet seg!

Ikke sikkert dette funker for alle, men jeg trengte ihvertfall en slags oppvåkning. Vi menn er nok ganske trege til å ta eventuelle signaler fra dere! :)

Kan vel legge til at jeg var totalt uerfaren med damer før jeg traff henne, mulig det gjelder for han også ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel legge til at jeg var totalt uerfaren med damer før jeg traff henne, mulig det gjelder for han også ?

Sukk, du har kanskje rett, selv om jeg som jente føler det ligger noe bak fra begge to.. Helt uerfaren regner jeg ikke med at han er, siden han ikke er langt under de 30, men han er iallefall ikke veldig utadvendt mot jenter han ikke kjenner så godt! Jeg kjenner han altså ikke godt nok til å kunne kalle oss venner engang, jeg bare aner en utrolig god kjemi når vi først snakker sammen/ser på hverandre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Han er så skjønn, og jeg føler det er noe der, vi søker sammen de gangene vi har mulighet. Jeg er sjenert, han er sjenert, så det er ikke så lett, men jeg prøver så godt jeg kan! Problemet er bare at han holder igjen så veldig, det er vanskelig å holde samtalen i gang. Vi har egentlig mye å snakke om, tror jeg iallefall, virker som vi har en god del til felles..

Jeg er dødsredd for å be han ut, si at jeg liker han osv.. Samtidig ser jeg ikke for meg at han ikke gjør det heller! Det beste hadde vært å bli kjent med han og vise interesse når vi møtes, men det er så vanskelig når han er enda mer sjenert enn meg. Har dere noen tips til hvordan jeg skal takle dette?

Kanskje han er sjenert fordi han liker deg?

Jeg er ikke veldig sjenert til vanlig, men blir det når jeg virkelig liker noen.

Så du kan jo se etter om han er mer sjenert overfor deg enn andre.

Og kanskje han holder igjen fordi han er usikker på hva du vil?

Hvis man ikke er veldig utadvendt tar det tid å bli kjent, men det er

vel enklest å bli kjent gjennom å gjøre noe sammen.

Be han med på en eller annen aktivitet (kino ble jo også foreslått over), da forstår

han jo at du er interessert. Og da vil han kanskje ikke holde igjen like mye.

Du har vel ikke mye å tape på å prøve?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest
Kanskje han er sjenert fordi han liker deg?

Jeg er ikke veldig sjenert til vanlig, men blir det når jeg virkelig liker noen.

Så du kan jo se etter om han er mer sjenert overfor deg enn andre.

Tusen takk for svar! Jeg har tenkt litt den samme tanken, men våger ikke helt å tenke det helt ut.. Han snakker til meg, svarer når jeg spør om noe og forteller/spør om ting han ikke må, på en måte, men går ikke så fort.. Blir lett litt pinlige pauser! Og jeg har lagt merke til at han snakker lettere med andre. Så det kan jo være både positivt og negativt!

Jeg kjenner han pga at vi holder på med samme fritidsaktivitet, og det er bare der jeg møter han. Det er veldig kjekt på den måten at jeg får gjøre noe sammen med han, men det er jo mange andre folk der, og det er vanskelig å vise at jeg virkelig liker han, siden alle kan snakke med alle der. Likevel merker jeg at vi dras mot hverandre, og prøver så godt jeg kan å få han til å skjønne det.. uten at jeg trenger å si det rett ut.. For jeg er nok litt for feig selv! Tenker hele tiden på måter jeg kunne fått truffet han på i en annen setting, og jeg skal iallefall hinte litt frampå når vi møtes igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest friskfisk

Jeg sliter litt med det samme, så derfor spør jeg her...

Jeg har blitt ganske godt kjent med en som jeg liker veldig veldig godt. Han er sjenert, og om det nå er sånn at han liker meg, så tror jeg aldri han kommer til å ta første skrittet. Jeg er også veldig sjenert sånn sett, men vi har alltid noe å prate om og sånt, og det er (mange) ting som gjør at jeg tror han liker meg litt i allfall.

HVA gjør jeg nå? Hvordan ta neste skritt etter at man liksom har blitt ganske godt kjent, når begge er sjenerte, og man ikke er 100% sikker på at den andre liker deg?

ps. vi er mye sammen pga samme fag, felles venner etc, så jeg er i tillegg redd for at det skal bli ubehagelig hvis jeg skulle ta feil om hva han vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...