Nanaluanna Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Noen som vet det? Husker jeg så en tråd om det her en gang men finner den ikke igjen....
Nanaluanna Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #2 Skrevet 28. februar 2008 Altså når det står feks 8.61 på en pakke, hva betyr det?
lolita90 Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 er ikke nr de forskjellige nyansene da? mener det er sånn
Nanaluanna Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 28. februar 2008 Ja jeg vet det men hva betyr feks 9. Nesten platinablond eller nesten svart? Og jeg skal ha en farge uten noe gult eller rødt i.
lolita90 Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 det kan du jo spørre om i Vita butikker, eller lignende kjeder
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 1 - svart 2 3 - mørkebrunt 4 5 6 7 - brunt 8 9 10 - lyseblondt Ja du kan tenke deg og fylle ut resten selv. Mener at det som kommer etter punktum (altså f.eks 8.61), har noe med at en annen farge kommer inn i det lyse, for en 8 er ganske lyst. Rødfarge, lillafarge ogsåvidere. Det ser dere egentlig på pakken hvordan fargene er "blandet" sammen.
Gjest ventejente Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 Hvis du skal ha "rene" farger, f.eks uten rødt i, skal du velge en farge med "helt" tall, dvs uten noe etter komma. en 8.0-farge vil da være en ganske lys farge, men uten skjær av gyllent mot rødlig. Antar det samme gjelder i forhold til gultoner på fargen.
DDuck Skrevet 29. februar 2008 #8 Skrevet 29. februar 2008 det er sant Tallene som står på andre siden av kommaet er en pekepinn på hvilke ekstra pigmenter som er tilsatt i fargen for å få den da enten rød/ gylden osv.. Men hvilke tall de bruker for hvilket skjær varierer svært mye fra leverandør til leverandør... men jeg kan ta wella sine her siden jeg kan dem x.0 - Naturlige farger x.1 - Ask x.3 - gylden x.4 - Kobber x.5 - Varm Rød x.6 - Kald rød x.7 - Varme brunfarger som regel kan det også være et tall til bak talle etter kommaet og det er hvis de har tilsatt enda et fargepigment i for å få en annen farge... F.eks i x.6 kan de tilsette en til for å få den lilla... eller andre ting i de andre fargene for å få de mere intense... Dette går som regel mest igjen i de røde og lilla fargene Håper det gjorde dere litt klokere
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 29. februar 2008 #9 Skrevet 29. februar 2008 Må bare snike inn et spørsmål her. Sist jeg var til frisøren viste hun meg en farge som var veldig fin. Så ut som en fin kornfarge. Jeg er ønsker primært en kald farge, men hun så denne var både kald og med en rødfarge i. En kunne ikke se det røde og fargen så veldig fin ut. Har noen vært bort i lignende. Har lyst å prøve men livredd for rødskjer i håret.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå