Gjest kenneth Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 En 2kB-fil følger som regel med nedlastningene. Hva slags funksjon har egentlig denne?
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Er en playlist med alle sangene til albumet som oftest. Like greit å slette, med mindre du vil ha en playlist for hvert album.
Gjest kenneth Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Er en playlist med alle sangene til albumet som oftest. Like greit å slette, med mindre du vil ha en playlist for hvert album.Uh, men hva gjør den? Jeg pleier å slette de, men lurer på hva jeg "forsaker". Hvordan oppfører Winamp seg med/uten denne filen?
skrue Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Uh, men hva gjør den? Jeg pleier å slette de, men lurer på hva jeg "forsaker". Hvordan oppfører Winamp seg med/uten denne filen? En playlist (antar du tenker på filer med endelse "m3u") er som navnet sier en spilleliste. Winamp klarer seg utmerket uten denne filen om du f.eks drar en hel katalog over med musen og åpner den i winamp. Du forsaker som oftest ingen ting om listen bare innholder alle sanger fra en katalog. En spilleliste inneholder normalt navnet på sangen, lengden i sekunder og spesifiserer hvor filen er lagret for hver sang. Om musikkfilen ikke er tagget med tilsv. informasjon kan spilleren bruke informasjonen i listen for å vise hva som spilles osv. Musikkfiler er normalt tagget idag og alle spillere er istand til å lese slike tagger (så playlisten er overflødig i slike tilfeller). Men, en spilleliste kan settes opp til å innholde sanger fra forskjellige kataloger. Om du har flere sett med slike oppsett du liker å høre på jevnlig er det greit å lagre oppsettene som spillelister. Slike spillelister som du har som bare lister opp alle sanger i en katalog bruker jeg aldri.
Gjest kenneth Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 (Ja, det er .m3u-filen) Thank you Sir!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå