Gjest SMann Skrevet 4. mars 2008 #81 Skrevet 4. mars 2008 Jeg spurte i grunnen litt ut i luften. Men ok. Det er denne holdningen jeg synes blir problematisk, for øvrig, og grunnen til at jeg sammenliknet med impotens: Du snakker fortsatt som om oralsex er noe noen burde gjøre for deg. At ditt behov i seg selv burde være god nok grunn til at noen setter seg selv helt til side, gjøre noe de ikke er komfortable med, og lar seg presse til det, fordi DU har behovet for det. Jeg synes en slik holdning er direkte usexy, og sier noe om hvordan du betrakter ting. Og jeg ville nok valgt en partner med litt mer åpent sinn og større respekt generelt, for andre meninger og behov enn sine egne. Sånn er det. Og at du siler noen etter dine egne kriterier er helt uproblematisk; det skal du selvsagt gjøre, det er dine verdier og dine valg. Akkurat som det å avstå fra oralsex ikke er noe noen gjør "mot deg". Dessverre en vanlig holdning blant menn, som aline sier. (som kvinne har jeg bare sett den i menn, mener jeg). Hvis din partner hadde sagt at han ikke ville penetrert deg. At han synes det var ekkelt å skulle være inne i en annens kropp og all sex han kunne akseptere var berøring av kjønnsorgan. Hvordan ville du reagert på det?
Gjest Pax Skrevet 4. mars 2008 #82 Skrevet 4. mars 2008 Hvis din partner hadde sagt at han ikke ville penetrert deg. At han synes det var ekkelt å skulle være inne i en annens kropp og all sex han kunne akseptere var berøring av kjønnsorgan. Hvordan ville du reagert på det? Jeg hadde tenkt at det var en litt sær fobi, men jeg er en fleksibel og fantasifull person, så jeg kunne leve med det. Sex kan være mye rart.
aline Skrevet 4. mars 2008 #83 Skrevet 4. mars 2008 Hvis din partner hadde sagt at han ikke ville penetrert deg. At han synes det var ekkelt å skulle være inne i en annens kropp og all sex han kunne akseptere var berøring av kjønnsorgan. Hvordan ville du reagert på det? jeg ville ikke gått inn i ett forhold med en som ikke likte penetrering, da det er viktig for meg. Og synes det er greit å velge en partner som passer seg selv, men å velge en man vet ikke passer, for så å prøve å presse denne til å passe seg selv, det er vel det det reageres på. så jeg ville ikke blitt sammen med en jeg visste ikke likte penetrering, for så å prøve å presse ham til å gjøre det likevel, for min del. Det er det vi snakker om, er det ikke?
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #84 Skrevet 4. mars 2008 Hvis din partner hadde sagt at han ikke ville penetrert deg. At han synes det var ekkelt å skulle være inne i en annens kropp og all sex han kunne akseptere var berøring av kjønnsorgan. Hvordan ville du reagert på det? Den mannen må du gjerne vise meg Anytime. De fleste menn synes å digge mest mulig penetrering, erobring, oralt, safter, lyder, visuelle effekter og whatnot. Jeg ville antagelig sittet i ti minutter og gispet etter luft i ren og skjær overraskelse. Og så ville jeg blitt VELDIG nysgjerrig på en mann som var såpass lite typisk. Så ville jeg spurt hva som ellers var sex i hans øyne - det ville vært en interessant reise. Og så ville det kanskje vært en mann det var verdt å snakke med over tid, med intellekt, med meninger, dype følelser og nærhet, i stedet for det ensidige fokuset på kroppsfunksjoner ved hver gitte anledning... Nå liker jeg sex, tilfeldigvis, men menns vinkling blir litt kjedelig i lengden. Mannen du beskriver ville vært et friskt innslag med litt utfordring. Han hadde fanget min interesse. Mer enn jeg kan si om de fleste andre menn. Og synes det er greit å velge en partner som passer seg selv, men å velge en man vet ikke passer, for så å prøve å presse denne til å passe seg selv, det er vel det det reageres på. så jeg ville ikke blitt sammen med en jeg visste ikke likte penetrering, for så å prøve å presse ham til å gjøre det likevel, for min del. Det er det vi snakker om, er det ikke? Ja. Forutsatt at det kom frem ganske tidlig. Og det ville det vel gjort, som SMann nevner så har man sex tidlig i forholdet nå. Jeg hadde tenkt at det var en litt sær fobi, men jeg er en fleksibel og fantasifull person, så jeg kunne leve med det. Sex kan være mye rart. Ja
Gjest SMann Skrevet 4. mars 2008 #85 Skrevet 4. mars 2008 Gode svar!! Vil være litt seriøs selv! :love: Min personlige mening er at alle må bli respektert for sine egne grenser! Så er det opp til den andre personen å velge om man kan leve med dette eller ikke men man må fortsatt respektere den andre parten. Det med penetrering var å sette det på spissen men det er en realitet for en del menn som ikke har mulighet til å penetrere. Jeg så et program om en mann som hadde operert bort penis pga. kreft. Han mente at han kunne kompensere dette og jeg tror han på at han nok kunne være en bedre elsker enn de fleste av oss menn fordi han da måtte legge mer sjel i det samtidig som han ble mindre fokusert på seg selv. Jeg tror man kan ha et minst like godt samliv selv om man må vinke farvel til enkelte av sine lyster. Jeg tror samtidig at oral sex er såpass "normalt" i dag at kvinner og menn som ikke ønsker oral sex, svekker sine sjanser overfor det andre kjønn. Dette skjer gjerne før man havner i en situasjon med ekte kjærlighet eller i et forhold hvor man sliter. Er man dypt og ekte forelsket vil dette bli mer en bagatell og man finner andre måter å glede hverandre. Jeg vil anbefale alle å åpne sinnet sitt og prøve ut oralsexens gleder. Det har ihvertfall gitt meg og mine seksualpartnere mange store øyeblikk.
aline Skrevet 4. mars 2008 #86 Skrevet 4. mars 2008 Jeg tror samtidig at oral sex er såpass "normalt" i dag at kvinner og menn som ikke ønsker oral sex, svekker sine sjanser overfor det andre kjønn. Dette skjer gjerne før man havner i en situasjon med ekte kjærlighet eller i et forhold hvor man sliter. Er man dypt og ekte forelsket vil dette bli mer en bagatell og man finner andre måter å glede hverandre. Jeg vil anbefale alle å åpne sinnet sitt og prøve ut oralsexens gleder. Det har ihvertfall gitt meg og mine seksualpartnere mange store øyeblikk. de fleste som ikke liker oralsex, tror jeg faktisk har prøvd både en og flere ganger, så jeg tror ikke det er snakk om å være snever eller ikke åpen i sinnet. Noen liker noe, andre ikke, det ER faktisk så enkelt. og, ville du tent på å bli sugd av ei du elsket, selv om du VISSTE at hun ikke kunne fordra å gjøre det? er selve det fysiske ved å bli sugd, viktigere en å vite at partneren tvinger seg til å gjøre noe hun overhode ikke liker å gjøre?
Gjest SMann Skrevet 4. mars 2008 #87 Skrevet 4. mars 2008 de fleste som ikke liker oralsex, tror jeg faktisk har prøvd både en og flere ganger, så jeg tror ikke det er snakk om å være snever eller ikke åpen i sinnet. Noen liker noe, andre ikke, det ER faktisk så enkelt. og, ville du tent på å bli sugd av ei du elsket, selv om du VISSTE at hun ikke kunne fordra å gjøre det? er selve det fysiske ved å bli sugd, viktigere en å vite at partneren tvinger seg til å gjøre noe hun overhode ikke liker å gjøre? Jeg ville ALDRI bedt en partner gjøre noe nun ikke selv hadde glede av!!!!!!
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #88 Skrevet 4. mars 2008 Jeg spurte i grunnen litt ut i luften. Men ok. Det er denne holdningen jeg synes blir problematisk, for øvrig, og grunnen til at jeg sammenliknet med impotens: Du snakker fortsatt som om oralsex er noe noen burde gjøre for deg. At ditt behov i seg selv burde være god nok grunn til at noen setter seg selv helt til side, gjøre noe de ikke er komfortable med, og lar seg presse til det, fordi DU har behovet for det. Jeg synes en slik holdning er direkte usexy, og sier noe om hvordan du betrakter ting. Og jeg ville nok valgt en partner med litt mer åpent sinn og større respekt generelt, for andre meninger og behov enn sine egne. Sånn er det. Og at du siler noen etter dine egne kriterier er helt uproblematisk; det skal du selvsagt gjøre, det er dine verdier og dine valg. Akkurat som det å avstå fra oralsex ikke er noe noen gjør "mot deg". Dessverre en vanlig holdning blant menn, som aline sier. (som kvinne har jeg bare sett den i menn, mener jeg). Men her misforstår du meg igjen. Jeg snakker ikke om at det er noe han burde gjøre for meg, ordet gi i min sammenheng har relasjon til at man faktisk gir/utfører oralsex på parnteren når man utfører selve handlingen. Den ene ligger tilbake og nyter og den andre gir akkurat der og da. Altså ordet "gir". Jeg hevder på ingen måte at han skal "gi" meg det, men jeg ville savnet det øsnket og den lysten man ser i en mann når han gir det (dersom han liker det selvsakt). Det er dette jeg snakker om. Det faktum at han ikke likte å utføre dette på meg ville for meg vært "avtennende" i det lange løp fordi akkurat det er noe jeg tenner veldig på. Dette betyr IKKE at jeg ikke respekterer ham, eller at jeg ikke respekterer hans ønsker. Jeg skjønner slevsakt akurat hva du mener, og jeg tror du velger å tolke mine utsagn i verste mening, fordi jeg ikke på noen måte mener det du hevder. Det eneste jeg ønsker her er å vise at det å mene at oralsex er en viktig del av et seksualliv heller ikke er noe man velger, og at man da kanskje ikke vil kunne ha et tilfredsstillende seksualliv uten ikke er et valg. Dersom man etter hvert vil velge å gå pga dette, har det ikke noe med at man er drittsekk og setter sine egne behov forran den andre, men bare det at man ikke vil klare å oppnå den nærhet man har sammen med partneren under sex, fordi man alltid vil ha følelsen av at noe viktig mangler. Da vil man etter hvert også miste tenningen på partner. Altså er dette heller ikke et valg, og det har heller ikke noe med at jeg velger noen vekk dirrekte pga dette, men at jeg vet at det til syvende og sisst ville påvirket min tenning på partneren. Jeg mener jo akkurat at det er respekt for hans ønsker som hadde gjort at jeg til slutt gikk. Jeg hadde aldri ønsket at han skulle gjøre noe han ikke ville. Det aller mest avtennende som kan finnes er jo nettopp det, å vite at partneren gjør noe de ikke vil/liker. Det er også mye akkurat det som er tennende i denne situasjonen, at han ønsker og liker dette, så om han ikke likte det ville dette mistet sin magi fullstendig. Jeg ville aldri forsøkt å presse ham til å gjøre dette, og da av gjensidige grunner burdew jeg heller finne meg en annen partner. Han ville også ha mye bedre av dette, da han kunne finne seg en partner som han kunne klare å tilfredsstille med det tenningsmønsteret han har. Jeg ønsker heller ikke åfrarøve min partner den gleden av å ha et lykkelig seksualliv, noe han nok ikke ville hatt med meg.
Gjest En liten tilng til Skrevet 4. mars 2008 #89 Skrevet 4. mars 2008 Det er denne holdningen jeg synes blir problematisk, Ville bare legge til at dersom du bytter ordet "ønske" med "tenner på", har du min forståelse av ordet. I mitt hode er alt man ønsker å gjøre i senga noe man tenner på, og derfor brukte jeg den ordleggingen. Det motsatte, og det du sikkert leser inn i ordet, er å "velge". Dersom man velger noe behøver dette ikke å bety at man selv ønsker akkurat det.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #90 Skrevet 4. mars 2008 Jeg vil anbefale alle å åpne sinnet sitt og prøve ut oralsexens gleder. Igjen og igjen og igjen ... er man altså trangsynt hvis man ikke liker det, og må "åpne sinnet" fordi da ser man straks lyset... Jeg tror de fleste strekker seg så langt som mulig for å være en tilfredsstillende partner for den andre, og jeg tror at man må mislike oralsex ganske sterkt for å orke å ta diskusjonen i det hele tatt! Bare se på holdningene her. Jeg tror det er flere kvinner de ute som piner seg gjennom pliktøvelsen de opplever det som enn det er kvinner som er ærlige og sier "dette vil jeg faktisk ikke". Og det synes jeg er helt tragisk å tenke på. Enig med aline de fleste som ikke liker oralsex, tror jeg faktisk har prøvd både en og flere ganger, så jeg tror ikke det er snakk om å være snever eller ikke åpen i sinnet. Noen liker noe, andre ikke, det ER faktisk så enkelt. Min mann skulle jammen manglet mer enn glede over oralsex før jeg så ham som noen jeg ikke kunne leve med. Og vedrørende mannen som måtte operere bort penis - det er da synd for oss kvinner at man fysisk må fjerne mannens penis for at han skal klare å fokusere mer på andre, men det overasker meg ikke. For øvrig kan jeg legge til at menn med liten penis ofte er de beste elskerne - nettopp fordi de blir mer varierte og oppfinnsomme Den beste oralsexen man får er gjerne fra menn med følelsen av at de ikke har stor "nok" penis Den enes død, den annens... brød
kospia Skrevet 4. mars 2008 #91 Skrevet 4. mars 2008 Nei..man må ikke suge. Hvis du ikke liker det synes jeg heller ikke du skal gjøre det.. tror ikke det blir godt til mannen heller. Ingen skal presses til å gjøre noe man ikke liker, det kommer det ikke noe god sex av iallefall (mener nå jeg da). Det finnes mange andre ting dere kan gjøre for hverandre, bruk fantasien. Utforsk å finn ut hva som er godt og naturlig for deg (og mannen). Selv synes jeg det er godt å suge mannen min, og jeg vet og ser at han liker det.
Gjest Gjest_kaja_* Skrevet 4. mars 2008 #92 Skrevet 4. mars 2008 jeg har ingen problemer med å forstå at noen ser på oralsex som uappetittelig og ikke tenner spesielt på det. men det går jo an å eksperimentere litt likevel.. personlig var jeg ikke noen stor fan av å suge før, men det har også mye med personene man er sammen med å gjøre. ville f. eks i dag ikke sugd en one night stand.. har også hadd noen ekser som rett og slett luktet/smakte stygt. da er det heller ikke akkurat noe digg. min forrige eks var noe helt annet. han var omskjært og luktet aldri stygt. det var digg å suga han, ble utrolig tent av å ha han i munnen. har man en kjæreste man er trygg på og gira på å eksperimentere litt så går d jo an å forsøke nye ting. et godt og spennende sexliv har mye å si for at et forhold skal funke i de fleste tilfeller. Jeg sier ikke at man skal gjøre noe en absolutt ikke har lyst til, men være åpen for forslag og åpen for å prøve. liker man det ikke så er jo d greit. F. eks om jeg hadde fått meg ny type og han hadde syns jeg var ekkel fordi jeg syns det er digg å bli stimulert litt i rompa tror jeg ikke at det forholdet ville vart så lenge. hadde sikkert aldri blitt sammen med typen i utgangspunket, men d er en annen sak. men vi har alle forskjellige grenser og det er viktig at kjæresten respekterer de. det aller lureste er nok å finne en partner som tenner på de samme tingene som en selv. Jeg hadde nok ikke gått med på om typen hadde foreslått "champagne og kaviar sex" for å si det sånn..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå