Gå til innhold

MÅ man suge?

Gjest Gjest_undrende_*

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest-Mann
Skrevet
Hvorfor er det så viktig å suge kjæresten/mannen???

jeg leser overalt at det er VELDIG viktig og at jentene MÅ gjøre det ellers så er de kjedelige sexpartnere osv...

hvorfor er det sånt???

jeg liker ikke å suge og jeg synes dette er ekkelt,jeg har selvfølgelig prøvd flere ganger i fortida og dette gjorde jeg mot min vilje,bare for mannens skyld....og jeg er så lei av at alle menn forventer at dama skal suge dem ellers så er de misfornøyd,slår opp med dama eller er utro osv...

undrende jente

:gråte:

Svaret er: Nei,det må du absolutt ikke!

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Sist jeg sjekket var sex basert på frivillighet.

Om mannnen min ikke vil slikke meg er det sikkert noe annet han liker å gjøre som er godt for meg, og ham. Så går jeg selvsagt ut fra at han tenker slik også, at det samme gjelder omvendt dersom det er noe ikke jeg liker.

Det kan egentlig ikke bli stort enklere.

Skrevet

Nei, det må man ikke.

Men om den ene synes oralsex er kjempeviktig, mens den andre ikke liker det i det hele tatt, kan jo sexlivet bli en utfordring etterhvert.

Synes ikke noe om argumenter om at hvis man får oralsex, er man pliktet til å gi. Det er man vel ikke!

Jeg suger min mann. Men han slikker ikke meg - rett og slett fordi det å bli slikket ikke gir meg noen ting.

Skrevet
Har du opplevd flere som har sagt det til deg? Jøss, får jeg spørre om hvor mange det var i forhold til dem som ikke syntes det? Kanskje du lukter ekstremt vondt nedetil? :klø: Ikke bli snurt for at jeg skrev det, men jeg fant det rart at du sier at FLERE av dine ekser syns det er ekkelt.

:ler: Jeg er av de merkelige konservative som mener et forhold bør ha vart en stund før man har sex, men som likevel synes det er en fin ting å snakke om før man gjør det. Alle disse mennene som har sagt til meg at de ikke liker å slikke har sagt det uten å ha vært i nærheten av kjønnet mitt. Jeg har nå en mann som mer enn gjerne slikker meg, så jeg kan nok gå utifra at jeg ikke lukter ekstremt vondt.

Oral sex for deg er ekstremt viktig. Oral sex for meg er omtrent like spennende som det er å se eldretrim på tv, og omtrent like opphissende ;)

Da er vi to. Eller, jeg elsker å suge, å bli slikket er dønn kjedelig.

Gjest Frk.Uhåndterlig
Skrevet
:ler: Jeg er av de merkelige konservative som mener et forhold bør ha vart en stund før man har sex, men som likevel synes det er en fin ting å snakke om før man gjør det. Alle disse mennene som har sagt til meg at de ikke liker å slikke har sagt det uten å ha vært i nærheten av kjønnet mitt. Jeg har nå en mann som mer enn gjerne slikker meg, så jeg kan nok gå utifra at jeg ikke lukter ekstremt vondt.

Så fint da, og enda bedre at du tok det pent det jeg skrev.

Jeg bare undret meg litt da du skrev at flere av dine ekser ikke likte det, så når du skrev ekser gikk jeg også utfra at dere hadde hatt sex!

Til Gorgonzola, bra talt i ditt siste innlegg ;)

Skrevet

Men noen av dem hadde jeg jo sex etterpå, litt lenger ut i forholdet. Dersom vi først hadde hatt sex, og de muligens hadde prøvd å slikke meg, og hadde sagt at det var ekkelt, ville nok jeg også tenkt sånn som du gjorde.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg må ærlig talt si at jeg ikke ser problemet.

For å dra en sammenligning. Jeg nekter analsex, jeg har testet og liker det på ingen måte, og kommer aldri igjen til å utføre det. Folk kunne da sakt i det lange og det brede at jeg er uerfaen/ikke interessert i å tilfredsstille ham/ikke nyter sex etc. Ingenting av dette hadde påvirket meg, og jeg hadde ikke følt behov for å rettferdiggjøre dette ovenfor andre. Mener man noe så mener man noe, og da har ingen andre noe med dette å gjøre. Når det kommer til hva man liker og ikke finnes det ikke noe rett eller galt, så om noen hadde lyst å foretelle meg at det jeg mener er galt så er det egentlig mer deres problem enn mitt.

Dersom dette var veldig viktig for min kjæreste så sorry, da er vi ikke kompatible, ferdig med det.

Noen liker det ene, andre liker det andre. Finn en som liker det samme som deg for pokker, enkelt og greit. Problemet løst!

Gjest SMann
Skrevet

For å dra en sammenligning. Jeg nekter analsex, jeg har testet og liker det på ingen måte, og kommer aldri igjen til å utføre det. Folk kunne da sakt i det lange og det brede at jeg er uerfaen/ikke interessert i å tilfredsstille ham/ikke nyter sex etc. Ingenting av dette hadde påvirket meg, og jeg hadde ikke følt behov for å rettferdiggjøre dette ovenfor andre. Mener man noe så mener man noe, og da har ingen andre noe med dette å gjøre. Når det kommer til hva man liker og ikke finnes det ikke noe rett eller galt, så om noen hadde lyst å foretelle meg at det jeg mener er galt så er det egentlig mer deres problem enn mitt.

Dersom dette var veldig viktig for min kjæreste så sorry, da er vi ikke kompatible, ferdig med det.

Noen liker det ene, andre liker det andre. Finn en som liker det samme som deg for pokker, enkelt og greit. Problemet løst!

Er enig i at alle og en hver må kunne ha sine egne grenser. Man kan likevel ikke sammenligne analsex med oralsex. Analsex kan gi smerte og ubehag. I tillegg er renslighet også et problem.

Skrevet

Oralsex kan også gi smerter og ubehag. Noen mennesker har sterkere brekningsreflekser enn andre, jeg brekker meg bare av å pusse tennene, så oralsex har for meg vært et mareritt frem til jeg traff ham jeg er sammen med nå, som tar hensyn og lar meg styre selv.

Gjest "gjest"
Skrevet

Kuksuging er nok en av de tingene man må lære seg å like og det er avhengig av at fyren man har sex med ikke presser en til å gjøre det.

Skrevet
eller sier til kvinnen at jeg klarer bare ikke å slikke deg....syns det er ekkelt...vooops, hvordan ville du som kvinne tatt det trådstarter?

Uansett så er det ikke sånn at du MÅ suge mannen din om du ikke vil, det er klart du ikke skal det om du mener dette er ekkelt!

Tror det vil være lurt å tenke på hvor godt mannen din liker dette og hvor kåt han blir av det, kanskje det hisser deg opp litt mere bare ved tanken og at du tilslutt vil elske å gjøre det!

jeg er riktignok ikke ts, men jeg vil tippe at NETTOP ts, vil ha full forståelse for det dersom partneren ikke likte å slikke.

Selv ville jeg ikke at partneren min skulle slikket meg dersom han ikke likte det, da jeg ikke liker å få partneren min til å gjøre ting han ikke liker å gjøre.

Hadde jeg visst at partneren min ikke likte å slikke, så ville jeg trukket meg vekk fra hans forsøk på å gjøre det også faktisk, fordi det ville vært turn-off for MEG å se min kjære prøve å gjøre noe jeg visste han ikke likte, bare fordi han skulle glede meg. Jeg kan gledes på så utrolig mange andre måter, så å slikke er så absolutt ikke ett must for ett variert, opphissende og deilig sexliv for min del.

og om man faktisk vet at man sliter med å suge/slikke sin partner, så tror jeg nok man allerede har tenkt på hvor godt mannen/kvinnen liker dette og hvor kåt vedkommende blir av det, det å ikke like å suge, betyr ikke at man er litt kortere en andre.

Gjest Gjest
Skrevet

Amen!

Og selvfølgelig kan man sammenlikne oralsex og analsex :roll: det prinsipielle her er nøyaktig det samme! Som med alle seksuelle "øvelser"! Vil man ikke, så vil man ikke!!!!!!!!

Preferanser er forskjellige. Skal like mye respekteres (om ikke mer) hva man ikke vil, som hva man vil. Skal være forsiktig med å tråkke på andre på den måten, forvente at de skal tvinge seg til noe.

Jeg skjønner ikke problemet. Jeg ville aldri, aldri, aldri hatt glede av noe min mann gjorde av "plikt". Aldri! Lurer på om det der er litt spesielt for menn, de opfører seg som om sex osv er noe de har "krav på", og særlig suging, og ikke engang tanken på at dama ikke egentlig liker det er nok til å få dem fra tanken :overrasket: merkelig holdning. Noen av oss mener sex handler om nærhet, tillit og følelser... Men kanskje derfor menn og kvinner ikke snakker samme språk heller, mannens ego blir litt for stort til tider. Kanskje derfor det skjer overgrep og voldtekter, forventningen er så ulik for menn og kvinner?

Skrevet
Jeg ville aldri, aldri, aldri hatt glede av noe min mann gjorde av "plikt". Aldri! Lurer på om det der er litt spesielt for menn, de opfører seg som om sex osv er noe de har "krav på", og særlig suging, og ikke engang tanken på at dama ikke egentlig liker det er nok til å få dem fra tanken :overrasket:

det er ihvertfall mer normalt at menn snakker om det som om det skulle vært en selvfølge, her inne kommer det dog også frem at kvinner ikke er så mye bedre, tydeligvis på noen her, så er det at mannen slikker nesten like selvfølgelig som at kvinnen suger.

sier meg skjønt enig med deg, og takker meg lykkelig for at jeg har truffet en mann som IKKE er av den typen du beskriver over, og som det virker som det finnes endel av. Han sier klart ifra at han ikke vil at jeg skal gjøre noe jeg ikke føler meg komfertabel med, det er ingenting jeg MÅ gjøre og han trenger ikke at jeg gjør sånn eller slik, han synes det er digg uansett. DA er det jo bare enda mer deilig å suge ham både lenge og vel, for jeg vet at jeg gjør det akkurat som det passer meg, hvor lenge jeg vil og han krever ikke at jeg suger ham til orgasme eller tar det i munnen eller noe, jeg styrer den delen, på lik linje med at han styrer slikkedelen av meg. Han må ikke noe, det er helt opp til ham, totalt.

Gjest Gjest
Skrevet
det er ihvertfall mer normalt at menn snakker om det som om det skulle vært en selvfølge, her inne kommer det dog også frem at kvinner ikke er så mye bedre, tydeligvis på noen her, så er det at mannen slikker nesten like selvfølgelig som at kvinnen suger.

Nei, det er stor forskjell på at noe er en selvfølge og på at man ønsker dette i forholdet og ikke ønsker å leve uten. Det er for meg (som har svart tidligere i tråden) IKKE en selvfølge at mannen slikker, men jeg ønsker meg likevel en mann som gjør dette. Jeg vil finne en mann som er seksuellt kompatibel med meg, og da utelukker jeg menn som ikke liker dette. Det handler ikke om at ting er en selvfølge og en plikt, men at man ønsker en som har samme lyster som seg selv.

Gjest Gjest
Skrevet
Det handler ikke om at ting er en selvfølge og en plikt, men at man ønsker en som har samme lyster som seg selv.

Det er jeg enig i. En en ideell verden ville alle og enhver finne en perfekt partner, med klaff på alle punkter. Det hadde vært noe!

Men den virkelige verden er ikke sånn. Noen ganger må man kompromisse. Noen kompromisser på familie, økonomi, barn/ikke barn, religion, hva som helst.

Så spørsmålet er - ville du droppet et ellers "perfekt" samliv dersom det er den ene tingen som mangler? Hvor mye er en blowjob verdt i dine øyne? Hvis vi nå går ut fra at en mann sees på som livspartner og ikke en ONS - hvilke andre områder ville du vært villig til å kompromisse på for å få "blowjoben" din?

For min del er sex viktig, ja absolutt. Gjenspeiler kommunikasjon osv. Men hvis vi sier at et forhold består av mange ulike områder, så er sex fortsatt bare ett av dem, selv om det er et viktig et.

Hvis du har levd sammen med en mann og hatt det godt i femten år, og mannen blir impotent - forlater du ham fordi du savner penetrering, fordi det er (og jeg siterer fra tidligere innlegg) "så vanlig, som en selvfølgelig del av akten, naturlig, svært viktig, ikke villig til å være uten"? Eller ville en dildo vært god nok erstatning; ville du vært villig til å se på alternativer eller ville du kastet ham ut?

Det er i prinsippet samme sak. Man kan ikke noe mer for hva man ikke liker, enn om det skulle oppstå noe annet som forhindrer en fra å gjøre noe. Utfallet er jo det samme.

Hvem av oss dater noen, og har med i kontrollspm på første date: "Liker du oralsex eller ikke? Og hvis ikke, er du villig til å prøve? Neivel. Takk for nå!" - iallfall hvis alt annet ser ut til å klaffe?

Gjest Gjest
Skrevet
Så spørsmålet er - ville du droppet et ellers "perfekt" samliv dersom det er den ene tingen som mangler? Hvor mye er en blowjob verdt i dine øyne? Hvis vi nå går ut fra at en mann sees på som livspartner og ikke en ONS - hvilke andre områder ville du vært villig til å kompromisse på for å få "blowjoben" din?

For min del er sex viktig, ja absolutt. Gjenspeiler kommunikasjon osv. Men hvis vi sier at et forhold består av mange ulike områder, så er sex fortsatt bare ett av dem, selv om det er et viktig et.

Hvis du har levd sammen med en mann og hatt det godt i femten år, og mannen blir impotent - forlater du ham fordi du savner penetrering, fordi det er (og jeg siterer fra tidligere innlegg) "så vanlig, som en selvfølgelig del av akten, naturlig, svært viktig, ikke villig til å være uten"? Eller ville en dildo vært god nok erstatning; ville du vært villig til å se på alternativer eller ville du kastet ham ut?

Det er i prinsippet samme sak. Man kan ikke noe mer for hva man ikke liker, enn om det skulle oppstå noe annet som forhindrer en fra å gjøre noe. Utfallet er jo det samme.

Hvem av oss dater noen, og har med i kontrollspm på første date: "Liker du oralsex eller ikke? Og hvis ikke, er du villig til å prøve? Neivel. Takk for nå!" - iallfall hvis alt annet ser ut til å klaffe?

Jeg har igrunn svart deg på dette. Jeg ville med stor sannsynlighet utelukket en mann som ikke likte oralsex. Jeg er ikke i stand til å få orgasme med noen annen form for stimulering, og jeg må innrømme at et liv uten orgasme er for meg utelukket. Ja jeg vet mange ellers aldri opplever dette, men så sannt man har faktisk kan, er det vanskelig å tenke seg et liv uten.

Det er ikke snakk om at jeg konsekvent hadde dumpet en mann som ikke likte oralsex, men jeg hadde nok eter hvert kommet frem til at dette ikke var en mann jeg var seksuellt kompatibel med. Det handler for meg ikke bare om en liten del av sexlivet, men for meg den aller viktigste delen av sekslivet mitt. Jeg hadde ikke ønsket å utelukke den viktigste delen av sexlivet mitt for en man. Kanskje er jeg kynisk slik sett, men jeg ønsker ikke å utslette meg selv for partneren min, jeg ønsker ikke å legge vekk deler av meg selv. Dersom jeg er i et samliv uten oralsex er dette for meg i stor grad det samme som å være i et samliv med et relativt dødt sexliv.

Sammenligningen din med impotens blir derfor ganske lite verdt i min sammenheng, fordi jeg på ingen måte hadde hatt porblemer med å benytte en dildo. Og nei, hadd enoe skjedd slik at han heller ikke kunne gitt meg oralsex (helt hypotetisk sett) etter 15 års samliv hadde jeg selvsakt fortsatt å være sammen med ham. Det er forskjell på å ha hatt 15 lykkelige år sammen med en person, og det å ikke ha hatt et lykkelig samliv i utgansgspunktet. Jeg tenker at dersom han visste at oralsex var såpass viktig for meg, og ikke ønsket å gi meg det, og at jeg dermed ikke fikk orgasme nok ikke ville vært en ideell situasjon for ham heller, og han hadde nok heller ikke følt seg tilfreds med samlivet. Jeg tenker at tenningen fra min side nok hade forsvunnet ganske tidlig i et samliv uten oralsex, og vi hadde nok endt op med 15 års frustrasjon fra begge kanter likevel. Det er forskjell på om noe er tilstede i starten og at man da er lykelig for at det så skal forsvinne, og om man ikke noen gang har fått oppleve denne nærheten og lykken smannen med partneren i det hele tatt.

Jeg vet det høres kynisk ut å si; "nei, jeg dumper ham om han ikke slikker". Men det er faktisk ikke så enkelt. Det handler om tenningsmønstere, dette er også noe man selv ikke styrer. Dette er snakk om en så viktig og sentral del av mitt tenningsmønster at jeg nok desverre hadde mistet tenningen etter en stund uten. På den måten ville livet med denne ellers perfekte mannen bli ganske lite perfekt, for han hadde endt opp med å være en kompis og ikke min elsker. Jeg kan på samme måte ikke noe for at mitt tenningsmønster fungerer på denne måten, på lik linje med at andre ikke kan noe for hva de ikke liker.

MEN; heldigvis slipper jeg denne problemstillingen, for jeg er gift med en mann som elsker oralsex. Og glad er jeg virkelig for at jeg slpper å ta faktisk stilling til dette.

Skrevet
Nei, det er stor forskjell på at noe er en selvfølge og på at man ønsker dette i forholdet og ikke ønsker å leve uten. Det er for meg (som har svart tidligere i tråden) IKKE en selvfølge at mannen slikker, men jeg ønsker meg likevel en mann som gjør dette. Jeg vil finne en mann som er seksuellt kompatibel med meg, og da utelukker jeg menn som ikke liker dette. Det handler ikke om at ting er en selvfølge og en plikt, men at man ønsker en som har samme lyster som seg selv.

også er det hvordan man oppfatter ting.

Jeg oppfatter at endel menn tar det som en selvfølge at man suger, eller ihvertfall at man er direkte kjip om man ikke liker det. Denne oppfattelsen har kommet etter at jeg i mange år ikke likte å suge, og reaksjoner både fra partnere før og fra andre når vi snakket om det, både her inne og ute i rl, tilsier at det slik jeg oppfatter det, er en selvfølge at kvinner suger menn.

at man har preferanser skjønner jeg, og det er ikke snakk om at dette er noe man finner ut først når man har vært lenge sammen og det plutselig blir synlig, det med suging/slikking er vel noe man fanger opp om skjer eller ikke, rimelig tidlig i forholdet. Jeg synes faktisk det er mer reallt å da gå, om det er så viktig at man ikke kan eller vil leve uten det, for det å være i ett forhold med en partner som maser og maser på "kan du ikke bare prøve LITT da?", når man faktisk har gjort det klart at man ikke liker og ikke vil, det er ganske ødeleggende både på forholdet og på den som faktisk ikke vil men blir forsøkt presset til det med dårlig samvittighet.

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har igrunn svart deg på dette. Jeg ville med stor sannsynlighet utelukket en mann som ikke likte oralsex. Jeg er ikke i stand til å få orgasme med noen annen form for stimulering, og jeg må innrømme at et liv uten orgasme er for meg utelukket. Ja jeg vet mange ellers aldri opplever dette, men så sannt man har faktisk kan, er det vanskelig å tenke seg et liv uten.

Det er ikke snakk om at jeg konsekvent hadde dumpet en mann som ikke likte oralsex, men jeg hadde nok eter hvert kommet frem til at dette ikke var en mann jeg var seksuellt kompatibel med. Det handler for meg ikke bare om en liten del av sexlivet, men for meg den aller viktigste delen av sekslivet mitt. Jeg hadde ikke ønsket å utelukke den viktigste delen av sexlivet mitt for en man. Kanskje er jeg kynisk slik sett, men jeg ønsker ikke å utslette meg selv for partneren min, jeg ønsker ikke å legge vekk deler av meg selv. Dersom jeg er i et samliv uten oralsex er dette for meg i stor grad det samme som å være i et samliv med et relativt dødt sexliv.

Sammenligningen din med impotens blir derfor ganske lite verdt i min sammenheng, fordi jeg på ingen måte hadde hatt porblemer med å benytte en dildo. Og nei, hadd enoe skjedd slik at han heller ikke kunne gitt meg oralsex (helt hypotetisk sett) etter 15 års samliv hadde jeg selvsakt fortsatt å være sammen med ham. Det er forskjell på å ha hatt 15 lykkelige år sammen med en person, og det å ikke ha hatt et lykkelig samliv i utgansgspunktet. Jeg tenker at dersom han visste at oralsex var såpass viktig for meg, og ikke ønsket å gi meg det, og at jeg dermed ikke fikk orgasme nok ikke ville vært en ideell situasjon for ham heller, og han hadde nok heller ikke følt seg tilfreds med samlivet. Jeg tenker at tenningen fra min side nok hade forsvunnet ganske tidlig i et samliv uten oralsex, og vi hadde nok endt op med 15 års frustrasjon fra begge kanter likevel. Det er forskjell på om noe er tilstede i starten og at man da er lykelig for at det så skal forsvinne, og om man ikke noen gang har fått oppleve denne nærheten og lykken smannen med partneren i det hele tatt.

Jeg vet det høres kynisk ut å si; "nei, jeg dumper ham om han ikke slikker". Men det er faktisk ikke så enkelt. Det handler om tenningsmønstere, dette er også noe man selv ikke styrer. Dette er snakk om en så viktig og sentral del av mitt tenningsmønster at jeg nok desverre hadde mistet tenningen etter en stund uten. På den måten ville livet med denne ellers perfekte mannen bli ganske lite perfekt, for han hadde endt opp med å være en kompis og ikke min elsker. Jeg kan på samme måte ikke noe for at mitt tenningsmønster fungerer på denne måten, på lik linje med at andre ikke kan noe for hva de ikke liker.

MEN; heldigvis slipper jeg denne problemstillingen, for jeg er gift med en mann som elsker oralsex. Og glad er jeg virkelig for at jeg slpper å ta faktisk stilling til dette.

Den der traff meg grundig...

Har en helt annen ting jeg tenner på, men erstatt oralsex med ......... og du har en situasjon jeg har levd i nå i flere år. Du har rett, det er ikke lett. Har det litt lettere enn du hadde hatt det pga at jeg klarer å få orgasme med det sexlivet vi har nå, men den er egentlig kun i underlivet og ikke i hodet og resten av kroppen.

Halvgodt sexliv er faktisk en belastning når det er permanent.

Gjest SMann
Skrevet

Vi er heldigvis i en tid hvor man gjerne prøver ut det seksuelle før man stifter familie. Da kan begge parter vurdere om de også passer seksuelt (som faktisk er en viktig del av samlivet). :)

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg har igrunn svart deg på dette.

Jeg spurte i grunnen litt ut i luften. Men ok. :)

Det er denne holdningen jeg synes blir problematisk, for øvrig, og grunnen til at jeg sammenliknet med impotens:

Jeg tenker at dersom han visste at oralsex var såpass viktig for meg, og ikke ønsket å gi meg det

Du snakker fortsatt som om oralsex er noe noen burde gjøre for deg. At ditt behov i seg selv burde være god nok grunn til at noen setter seg selv helt til side, gjøre noe de ikke er komfortable med, og lar seg presse til det, fordi DU har behovet for det.

Jeg synes en slik holdning er direkte usexy, og sier noe om hvordan du betrakter ting. Og jeg ville nok valgt en partner med litt mer åpent sinn og større respekt generelt, for andre meninger og behov enn sine egne.

Sånn er det. Og at du siler noen etter dine egne kriterier er helt uproblematisk; det skal du selvsagt gjøre, det er dine verdier og dine valg. Akkurat som det å avstå fra oralsex ikke er noe noen gjør "mot deg".

Dessverre en vanlig holdning blant menn, som aline sier. (som kvinne har jeg bare sett den i menn, mener jeg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...