Gjest Gjest_undrende_* Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hvorfor er det så viktig å suge kjæresten/mannen??? jeg leser overalt at det er VELDIG viktig og at jentene MÅ gjøre det ellers så er de kjedelige sexpartnere osv... hvorfor er det sånt??? jeg liker ikke å suge og jeg synes dette er ekkelt,jeg har selvfølgelig prøvd flere ganger i fortida og dette gjorde jeg mot min vilje,bare for mannens skyld....og jeg er så lei av at alle menn forventer at dama skal suge dem ellers så er de misfornøyd,slår opp med dama eller er utro osv... undrende jente :gråte:
Teriyaki Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Fordi det er veldig godt for mannen. I alle fall om jenten kan det. Finnes nok av jenter som ikke aner hva de driver med. Det at man ser at jenta ligger der og suger deg er nok også en opphisselse i seg selv. Jeg liker å gjøre det, for jeg vet at jeg er flink til det, og dermed får kjæresten min veldig god nytelse. Og det liker jeg. Det er veldig viktig for meg å kjenne at kjæresten har det godt!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Liker du å bli slikket? Å herregud den gamle sandkasse-regla, hvis du vil jeg skal gjøre noe for deg så må du gjøre det samme for meg... Hva med å godta at man er ulike og heller finne på ting begge liker? Verdens ekleste ting hvis man vet en partner egentlig ikke liker det og gjør det mot sin vilje iallfall. La være å suge hvis du ikke liker det. Om han er så forbanna barnslig at han nekter å slikke deg som en slags pubertal "straff" og bruker det som argument (les: pressmiddel, tvang, følelsesmessig bestikkelse), så finnes det uansett en million andre ting å gjøre sammen seksuelt. Gjensidighet og glede må vel være et felles mål? Ser ingen grunn til at du skal presse deg til å begynne med noe du ikke liker! Fordi det er veldig godt for mannen Ja, DET er en kjempegod grunn til å gjøre ting mot sin vilje... not. Vi lever vel ikke på 50-tallet. Finnes nok av jenter som ikke aner hva de driver med. Ja, og de burde slippe, for de hater det sannsynligvis. Liker du det ikke, blir det uansett ikke bra.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Ja, DET er en kjempegod grunn til å gjøre ting mot sin vilje... not. Vi lever vel ikke på 50-tallet. Det er en glimrende grunn å ville glede kjæresten sin. Og ja, det er ekstremt egoistisk å ville ta i mot oralsex men ikke gi.
Gunnhild83 Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg tror det er ekstremt viktig å respektere egne grenser når det gjelder sex, presser man seg til å gjøre ting, kan man kanskje få et dårlig forhold til sin egen seksualitet. Hvis du ikke vil, -la være! Kanskje du en dag har lyst? Kanskje ikke. Om en mann dumper deg av den grunn, er han ikke noe å samle på! Respekt, Kvinne! Endret 27. februar 2008 av Gunnhild83
Noli Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Det er så enkelt som at sex skal være godt for begge parter, og ingen skal føle at de må gjøre noe de ikke vil.
Munachimso Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Jeg tror det er ekstremt viktig å respektere egne grenser når det gjelder sex, presser man seg til å gjøre ting, kan man kanskje få et dårlig forhold til sin egen seksualitet. Hvis du ikke vil, -la være! Kanskje du en dag har lyst? Kanskje ikke. Om en mann dumper deg av den grunn, er han ikke noe å samle på! Respekt, Kvinne! Akkurat det jeg hadde tenkt til å si!
Envy Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 seff MÅ man ikke det. og om du absolutt ikke vil bør han respektere deg for det! så enkelt er det. men likevel, jeg har det på samme måten, jeg hater å suge. men har gjort det likevel for å være grei. Den forrige sexpartneren min fortalte hva jeg måtte gjøre og ikke osv, og det hjalp faktisk veldig, fordi da følte jeg at jeg visste litt mer hva jeg dreiv med. tror oxo det er viktig at mannen prøver å være litt avslappet. mao, kommunikasjon er viktig!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Kjerringargumentet "Hvis han dumper deg fordi du ikke vil suge er han ikke noe å samle på" (hva vet dere egentlig om det?) kan gjerne møtes av det minst like fundamenderte "Hvis hun ikke vil suge er hun ikke noe å samle på". Men jeg synes - helt oppriktig - likevel ikke TS for sin egen del skal gjøre noe hun ikke vil. Det er også skikkelig turn-off med jenter som ikke er med på notene, og da vil du neppe utføre det bra heller. Det finnes sikkert en del gutter der ute som deler ditt syn på hva som er ekkelt mht seksualitet, og kanskje typen din vil akseptere det - uten at det nødvendigvis vil være den beste løsningen i lengden.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Det er klart du ikke MÅ. Innen seksualitet MÅ man ikke. Poenget er vel å finne en partner som enten er så glad i en at de kan unnvære visse nytelser, eller finne en partner som dette ikke er så viktig for. For mange er det desverre viktig, og jeg vet ikke selv (som jente) om jeg kunne ha hatt et sexlic uten oralsex. Dette betyr ikke at jeg ikke forstår menn som ikke liker dette, og at jeg hadde krevd dette. Men det er også viktig at mine grenser og preferanser innen mitt seksualliv respekteres. Dette er noe som er viktig for meg, og derfor er det noe jeg ikke vil gi fra meg på samme måte som man ikke kan kreve at noen skal gjøre noe de ikke vil. Men jeg vet også om mange av mine venniner som ikke liker dette noe særlig, og som ikke hadde hatt problem med at han ikke ønsket dette. Jeg tror dette temaet viser hvor viktig det er å finne en partner som man er seksuellt kompatibel med, og som har de samme preferanser som en selv. Det finnes ikke noe galt i å ikke ønske å gjøre dette, samtidig som det ikke er galt at noen mennesker mener dette er såpass viktig at de ikke kan leve i et parforhold uten. Innen seksualitet er det ikke mulig å si at det er noe som er rett og galt på den måten. For noen er dette viktig, mens for andre er det ikke det. Men hvor går grensene dine? Er du villig til å utforske, eksempelvis ved å kysse ham på magen, innsiden av lårene mens du onanerer ham feks? Hva med å fukte hendene dine når du onanerer ham, onanere pungen om gjerne også området mellom pung og anus feks? Mye av poenget med oralsex er intimieten og fuktugheten og det pirrende for ham med at du har hele oppmerksomheten rettet kun mot hans kjønnsorgan. Dette kan du oppnå uten å måtte suge ham. Du kan kanskje tenke litt igjennom dette, hvor er det grensene/sperrene dine kommer inn? På denne måten kan du kanskje ende opp med å forstå litt mer om din egen seksualitet og dine egne grenser. Da vil du kanskje også se mer nøyaktig hvilken del det er du ikke er komfortabel med. Er det dirrekte det med å ha han i munnen, er det at det er du som har hele kontrollen/presset på deg, er det at du ikke slapper av, tenner det deg ikke (i så fall kan han jo fingre deg imens feks)? Allt dette vil gjøre at du lettere vet hvor problemet ligger slik at du eventuellt kan jobbe litt rundt dette tema uten å suge dirrekte. Du må absoludt på ingen måte gjøre noe du ikke ønsker, men som en partner er det kanskje greit å ha et bevisst forhold til hvorfor du ikke ønsker noe som kanskje han ønsker. Dere skal jo kunne være likestillte sekspartnere, og da er det jo også din "oppgave" å faktisk utforske hvorfor du har de holdningene du har, for uten å vite hvorfor og hvor problemet ligger vil dere klare å komme frem til en forståelse for dette sammen. Han vil nok også mye lettere klare å leve uten dersom han vet hvorfor du ikke liker dette, og at det ikke bare er fordi du ikke liker/ikke ønsker å utfordre/usikkerhet etc. Eller som jeg sier, finne en parnet som dette ikke er så viktig for, og det finnes absoludt det også. Bare husk at det ikke er galt av deg å ikke ønske dette, samtidig som det ikke er galt av en mann og ønske dette og mulig ikke ønske et sexliv uten. Det er viktig å ha forståelse for begge sidene av saken.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Om en mann dumper deg av den grunn, er han ikke noe å samle på! Dette er jeg veldig uenig i. Dersom dette er en veldig viktig ting, skal man da utslette en del av sitt eget seksualliv for den man er sammen med? Er dette en måte å få et lykkelig forhold på? Jeg er jente, og må innrømme at jeg hadde hatt problemer med å ha et samliv som ikke innebar oralsex. For meg er dette eneste måte å få orgasme på sammen med parnter. Jeg hadde ikke tvert dumpet ham fordi han ikke ville slikke, det er klart. Men jeg hadde mulig etter hvert kommet frem til at vi ikke var kompatible seksuellt. Det ER faktisk veldig viktig at man er i stand til å oppnå seksuell tilfredsstillelse sammen med partneren sin, og at man føler at pertneren har samme ønsker og behov som en selv. For meg er også penetrering veldig viktig. Jeg elsker å kjenne ham inni meg. Så for å sette det litt på spissen; dersom han ikke var villig til dette, ikke likte det noe særlig feks og heller foretrakk onani og oralsex, skulle jeg da akseptere det og ikke være noe å samle på fordi jeg da dumpet ham? For mange mennesker er oralsex en like stor del av seksuallivet som selve penetreringen. Dersom man innser dette, og ikke ønsker å utslette sine egne boehov for partneren så bør man gå fra partneren. Det er absoludt ikke noe galt i dette.
Noli Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Kjerringargumentet "Hvis han dumper deg fordi du ikke vil suge er han ikke noe å samle på" (hva vet dere egentlig om det?) kan gjerne møtes av det minst like fundamenderte "Hvis hun ikke vil suge er hun ikke noe å samle på". Akke mennesker har rett til å bestemme hvilke kriterier som er viktige i valg av partner. Om det for noen er et viktig kriterie at hun suger har de all rett til å mene det, og da handler det jo bare om at de må finne noen som tilfredstiller kriteriet. Mennesker har rett til å sette krav, men også plikt til å sette grenser. Om man hater å ta penis i munnen er man ikke kompatibel med en mann som har det som et viktig kriterie at han får oralsex.
Gunnhild83 Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 (endret) Quote Endret 28. februar 2008 av Gunnhild83
Gunnhild83 Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 Quote Enig, la meg omformulere, hvis han dumper deg fordi du ikke vil suge ham, er han ikke noe for deg.
Gjest kvinne29 Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 å suge en mann kan faktisk gi ham den sterkeste orgasmen.... kvinners orgasme er mye lengre enn mannens.. tenk dere om damer her inne som "ikke liker suge" våres orgasmer varer myyye lengre enn mannens-.-.. og mange av oss kan få serieorgasmer..!! tenk for en gave du kan gi ham?? "liker ikke.. synest det er ekkelt...! "" hrmpf.. jeg var sånn før.. men etter jeg "bestemte meg" for å prøve å elske å suge!! tok ikke lang tid førjeg skjønte at det kun var umodne følelser og fisefineri som ikke likte det... mitt frigjorte sexuelle meg.. elsker å elske sin mann til himmelen....
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 Hvorfor er det så viktig å suge kjæresten/mannen??? jeg leser overalt at det er VELDIG viktig og at jentene MÅ gjøre det ellers så er de kjedelige sexpartnere osv... hvorfor er det sånt??? jeg liker ikke å suge og jeg synes dette er ekkelt,jeg har selvfølgelig prøvd flere ganger i fortida og dette gjorde jeg mot min vilje,bare for mannens skyld....og jeg er så lei av at alle menn forventer at dama skal suge dem ellers så er de misfornøyd,slår opp med dama eller er utro osv... undrende jente :gråte: Da får det jo være opp til deg å lære deg til å ikke være en kjedelig sexpartner på andre måter da. Det er viktig når man er jente at man tør å være med i sexakten, og at man også utvikler evner til å fokusere på mannen og gi ham nytelse. Gjør man ikke dette er man faktisk en kjedelig sexpartner. Oralsex er en enkel måte å la fokuset være bare på mannen og gi ham ekstra nytelse. Men det er klart at det også finnes mange andre måter å få til dette på. Det er mulig å være et fyrverkeri i senga uten å gi oralsex. Dersom man har spesifikke preferanser innen seksualitet kan det være lurt og ganske viktig å ikke ha sex med andre før man kjenner personen og er komfortabel sammen med dem. Da kan man faktisk være så avslappet at man kan snakke om sine forventninger og ønsker, og det slipper å bli et slikt press som jeg tenker du kan ha opplevd tidligere. Det er viktig at du finner deg en partner som ikke bryr seg så mye om dette. Dersom du ikke gir ting tid til å finne ut av dette FØR du har sex med en, så vil du nok ende opp med å bli skuffet flere ganger.
Paradokset Skrevet 28. februar 2008 #18 Skrevet 28. februar 2008 For mange er vel oralsex en vesentlig del av sexlivet. Så det blir jo litt "tamt" uten, men det finnes sikkert menn der ute som kan klare seg uten oralsex... Jeg lurer på hvordan en dame hadde reagert om man som mann ikke hadde "lyst" til å ha noe forspill før sex...
Gjest Gjest_Kristian_* Skrevet 28. februar 2008 #19 Skrevet 28. februar 2008 Du må ikke suge dersom du ikke liker det, og kjæresten/Samboeren/mannen din vil forhåpentligvis akseptere dette om han er ordentlig glad i deg. MEN, vær samtidig klar over at dette for han betyr at han går glipp av en meget deilig del av sexlivet. Det å bli sugd kan i mange tilfeller dersom det blir utført riktig være mye bedre for enn gutt enn selve samleiet. Når noen her spør om "liker du å bli slikket+" så tolker ikke jeg det dithen at de mener at "blir man slikket må man suge tilbake" liksom, men mer det att om du liker å bli slikket selv osm jente, så bør man samtidig forstå at det for gutta er deilig å bli sugd og runket.
TrineMarie Skrevet 28. februar 2008 #20 Skrevet 28. februar 2008 Jeg lurer på hvordan en dame hadde reagert om man som mann ikke hadde "lyst" til å ha noe forspill før sex... Når du sier det på den måten så er jeg absolutt enig! Jeg mener ikke at noen skal gjøre noe de ikke har lyst til, men da er det partnerens valg om de vil godta det eller ikke. Jeg vet selv at hvis jeg hadde vært i et forhold der mannen ikke hadde vilet ha forspill eller ikke tok seg tid til å glede meg (ikke nødvendigvis med oralsex), så hadde det nok ikke vart særlig lenge. Jeg er da også av type som gjerne kan prøve alt i hvertfall en gang, også kan jeg bestemme meg for hva jeg mener om det eterpå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå