Gå til innhold

Internett klikker heeele tiden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei av at internett klikker nå. Ofte når jeg blar gjennom bilder på facebook e.l. "stivner" siden på en måte, musen blir til et timeglass og det eneste det går an å trykke på er det røde krysset i hjørnet. Bruker den nye versjonen av Internet Explorer.

Noen forslag? Hva som helst? Jeg er ikke noe flink på diskopprydding og sånt (dvs har aldri gjort det, hatt pc-en i 1,5 år). Hvordan gjør man det? Er redd for å miste noe viktig jeg har!

Ja, og forresten, hvordan avinstallerer man Skype for godt? Har en mistanke om at klikkingen kan ha noe med det å gjøre, for problemene kom ca på samme tid som jeg fikk meg det..

På forhånd tusen takk for all hjelp!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt hende, men tror det var litt senere.. hukommelsen min er litt uklar akkurat der. Når var det? Og hva kan i så fall gjøres?

Skrevet

ie7 kan være ganske ustabil, det du kan gjøre er og negradere den til ie6, og se om du får samme problemet da.. det gjøres på samme måte som du avinstallere skype... gå til kontroll panel... legg til fjern programmer, og fjern oppdtateringer til ie7 ie7 og skype

• 3 uker senere...
Skrevet

Har ikke hatt problemet siden jeg sletta Skype, utrolig deilig :)

Tusen takk for hjelpen!

Skrevet

Fint at du fant ut av det. Jeg har ofte problemer med Flash. IE7 er mye mer stabil når jeg skrur av Flash.

Skrevet

Jeg kjører IE7, Skype, Flash og Vista og stort sett så virker IE7 bra, men jeg har også sett situasjoner hvor alt bare henger en periode. Jeg kjører trådløst nettverk og det kan også ha noe med saken å gjøre.

Jeg har lest at Vista har hatt litt trøbbel med trådløse nettverk, IE7 etc. og at Internett av og til kunne bare slutte å virke inntil man resatte router, PC etc. Dette var et mye større problem før, men etter endel patcher så virker Vista og IE7 bra.

Jeg har 3 maskiner i mitt trådløse nett og kun en av dem kjører Skype. De gangene en PC sliter med internett så sliter de andre også. Jeg har aldri kunnet pinpointe Skype til å være synderen. Så lenge du har det grønne Skypesymbolet med hake i statuslinjen så er du pålogget. Da er min erfaring at Skype ikke lager krøll. Skulle du derimot se et grått Skypesymbol med et kryss så betyr det at Skype ikke klarer å logge seg på. Hvis resten av Internett virker så kan Skypeserveren være nede og da stjeler Skype prosessorkraft og båndbredde siden den hele tiden prøver å logge på. DA kan Skype lage krøll for ytelsen på resten av Internet.

Jeg antar at dere er klar over at det er mulig å sette opp slik at Skype og andre programmer IKKE trenger å starte når PC'en kopler til Internett. Da starter man Skype når man ønsker å prate. Jeg har ikke noen stor tro på at å avinstallere Skype skulle reparere IE7 slik at den virker som normalt. Skype er imidlertid et program som ofte blokkeres av brannmur etc. og om dette ikke er satt opp i brannmuren at alle Skypeprogrammer tillates å kjøre på PC'en så kan det bidra til at andre ting ikke virker. Noen brannmurprogrammer starter et vindu som spør om programmet som startet tillates å kjøre. Dette vinduet kan legge seg bak andre vinduer og gjøre det vanskelig å svare på det. Dette er noe jeg ofte ser ved installasjon av spill. Om jeg ikke skrur av brannmuren ved oppstart av et nylig installert spill så kan det hende at skjermen bare blir svart og man kommer ikke videre. Dette fordi brannmuren starter et vindu man må svare på for å tillate spillet å kjøre, men spillet kjører fullskjerm og skjuler dette vinduet.

Poenget mitt med innlegget er å vise til at det er mange ulike grunner til at IE7 ikke virker som det skal og at det er LITE sannsynlig at Skype er synderen. Mange bruker Skype uten problemer. At avinstallasjon av Skype fikset problemet til TS kan være tilfeldig. Om man skulle trekke konklusjoner om at Skype er synderen så burde man reinstallere Skype for å se om problemet kommer tilbake. Selv om det gjorde det så er det mulig at Skype bare indirekte er årsaken. Det kan være settinger i IE7 som ikke er satt korrekt utfra hva Skype trenger for å kjøre normalt. Dette kan man finne ut av ved å søke på Skypes forum.

Jeg har feilsøket tregheter på internett og blokkeringer slik at mange Internettsider ikke kommer opp etc. I de fleste tilfellene har dette latt seg løse ved å justere i brannmuren, routersettinger samt innstillinger i IE7. Innstillingene i IE7 kan endre seg uten at man vet hvorfor. Da kan reinstallasjon løse problemet. Mange har uforklarlige problemer med IE7 og det er grunnen til at de velge å kjøre Firefox eller Opera istedet. Da vil ofte internettsurfing gå mye bedre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...