Gjest braut Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Jeg lurer rett og slett på hvor mye arbeidsstedet legger på deres lønn (for fordelsbeskatning) for (gruppe)livforsikringen. Har jobbet et par steder tidligere der man har hatt dette, men med langt lavere tillegg enn der jeg jobber nå. Her legger de til over 700 kroner i måneden kun for denne forsikringen, synes det virker veldig mye?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Hentet fra lønns-spesifikasjon februar 08 Fordel gruppeliv 189,13 Fordel ulykke 69,59 Og med bakgrunn fra forsikringsbransjen VET jeg at vi har veldig gode forsikringsavtaler!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Hei, Jeg lurer på hva som menes med at arbeidsgiver legger på lønnen deres for forsikringer? Skjønte ikke helt dette..... Videre lurer jeg på om man må dokumentere alt av helseopplysninger ved tegning av gruppelivsforsikring, og om det er like strengt som det er når man tegner privat livsforsikring? Litt på siden, men jeg er veldig nysgjerrig på dette!
Gjest skatten Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Hei, Jeg lurer på hva som menes med at arbeidsgiver legger på lønnen deres for forsikringer? Skjønte ikke helt dette..... Den fordelen du har ved at arbeidsgiver betaler forsikringer for deg blir lagt til som inntekt på selvangivelsen din. Hos meg blir inntekten min plusset på med ca. 6000,-.
gribo Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Nei du trenger ikke å svare på noen spørsmål for å få denne forsikringen, det er derfor den er veldig bra for mange mennesker som ellers ikke ville fått forsikring eller ville fått en mye dyrere forsikring pga sykdommer etc. Her drar de alle over en kan og alle får like rettigheter. Mener det er noen særtilfeller hvis det skjer noe i løpet av de to første årene av forsikringen, men så er ihvertfall alt vel..
Grissini Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Betyr dette: Fordel gruppeliv 189,13 Fordel ulykke 69,59 at man ikke trenger livs- og uføreforsikring i tillegg? :klø: Jeg har nemlig noe tilsvarende via min jobb.
Supramundane Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Betyr dette: Fordel gruppeliv 189,13 Fordel ulykke 69,59 at man ikke trenger livs- og uføreforsikring i tillegg? :klø: Jeg har nemlig noe tilsvarende via min jobb. Nei, det betyr det ikke. Disse forsikringene har ofte standardsummer, og gir ikke så veldig stort utbytte når skaden først er ute. Jeg ville i alle fall anbefalt alle å ha en privat livs- og ulykkesforsikring. Rett og slett fordi det økonomiske behovet vil ofte bli større enn hva forsikringen via jobb dekker. Be om å få en spesifisering fra arbeidsplassen din, der kan du se i klartekst hvilke summer det er snakk om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå