Gjest Snill gutt Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har en venninne som jeg i etterhvert havnet i seng med ganske ofte. Dette var helt uforpliktende for oss begge. Nå som jeg har fått meg kjæreste lurer jeg fælt på hva jeg skal gjøre med denne venninna. Bør jeg: a) Dumpe henne som venninne? b) Beholde henne som venninne og informere kjæresten min om forholdet? c) Beholde henne som venninne og ikke informere kjæresten min om forholdet? Venninna mi har fremdeles lyst til å være sammen med meg på vennskapelig basis og har bedt meg om å ikke fortelle noe til kjæresten, men dette føles illojalt overfor kjæresten. Samtidig føles det råttent av meg å dumpe venninna mi, nå som jeg "ikke har bruk for henne" i like stor grad. Hva sier man i såfall for å forklare dette på en fin måte? Vi har et helt platonisk forhold i dag. På forhånd takk for deres synspunkter!
LilleCanCan Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 (endret) jeg ville gått for a) Dumpe henne som venninne, men spør din nåværende kjæreste da vel. legg det frem så fint som du kan. og spør om hun syns det er greit at dere har kontakt på vennskapelig basis? syns det er rart av eks-elskerinnen din og ikke forstå deg hvis du velger vekk henne. Hun har tross alt vært elskerinnen din. Forstår at du føler at du har brukt henne, men da kan du forklare ærlig ovenfor henne også hvordan du føler det, hvis din nye utkårede vil det sånn, da Endret 27. februar 2008 av LilleCanCan
Gjest Snill gutt Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 jeg ville gått for a) Dumpe henne som venninne, men spør din nåværende kjæreste da vel. legg det frem så fint som du kan. og spør om hun syns det er greit at dere har kontakt på vennskapelig basis? syns det er rart av eks-elskerinnen din og ikke forstå deg hvis du velger vekk henne. Hun har tross alt vært elskerinnen din. Forstår at du føler at du har brukt henne, men da kan du forklare ærlig ovenfor henne også hvordan du føler det, hvis din nye utkårede vil det sånn, da Takk for svar. Jeg tror at dama mi er ganske sjalu på ekser og slikt. Jeg vet også at venninna mi og dama mi aldri hadde kommet overens. De er alt for forskjellige til det. Den eneste måten å treffe venninna mi på er ved å møte henne alene. Sjansen for at dette blir akseptert er minimale hvis kjæresten vet at jeg også har ligget med denne venninna.
Gjest Snill gutt Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Ville valgt a. Hvordan skal jeg forklare dette til venninna mi uten å såre henne?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Hvordan skal jeg forklare dette til venninna mi uten å såre henne? Du sier til venninna di at det ikke føltes rett for deg å lyve for kjæresten din, så derfor har du fortalt henne om deres fortid sammen. Og nå synes kjæresten din at det er ubehagelig om dere treffes, og det ønsker du å respektere.
LilleCanCan Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Takk for svar. Jeg tror at dama mi er ganske sjalu på ekser og slikt. Jeg vet også at venninna mi og dama mi aldri hadde kommet overens. De er alt for forskjellige til det. Den eneste måten å treffe venninna mi på er ved å møte henne alene. Sjansen for at dette blir akseptert er minimale hvis kjæresten vet at jeg også har ligget med denne venninna. Men det er forståelig at eksen din ikke vil at du skal ha så mye å gjøre med ei du nettopp har avsluttet et elskerforhold med. Jeg hadde ikke likt det, og det handler ikke om sjalusi, men i begynnelsen skal jo fokuset være på dere to, og ikke dere tre. Forklar det for din eks du. At du ikke vil såre henne. At du også forventer det samme av henne (for det gjør du vel?), og da må jo også du oppføre deg slik du forventer at hun skal oppføre seg også. Endret 27. februar 2008 av LilleCanCan
Gjest Snill gutt Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Du sier til venninna di at det ikke føltes rett for deg å lyve for kjæresten din, så derfor har du fortalt henne om deres fortid sammen. Og nå synes kjæresten din at det er ubehagelig om dere treffes, og det ønsker du å respektere. Det kan jo være en plan, men jeg har jo ikke løyet til kjæresten min så lenge hun ikke har spurt meg om jeg har ligget med venninna mi. Er det slemt å skylde på at kjæresten er sjalu på veninna mi, når jeg ikke engang har fortalt om forholdet som vi har hatt? Hvis jeg ikke sier noe, blir hun heller ikke sjalu.
Gjest Britt Banditt Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg ville fortalt om at dere har vært elskere. Om hun finner det ut senere lover jeg deg at hun ikke blir spesielt blid (i og med at du har løyet). Og sånne ting har en tendens til å komme frem. Endret 27. februar 2008 av Britt Banditt
LilleCanCan Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Det kan jo være en plan, men jeg har jo ikke løyet til kjæresten min så lenge hun ikke har spurt meg om jeg har ligget med venninna mi. Er det slemt å skylde på at kjæresten er sjalu på veninna mi, når jeg ikke engang har fortalt om forholdet som vi har hatt? Hvis jeg ikke sier noe, blir hun heller ikke sjalu. Ja, ja og ja. Syns du stiller litt dumme spørsmål. Beklager. En veldig umoden tankegang for å si det sånn. hvorfor gidde å skjule ting? Endret 27. februar 2008 av LilleCanCan
Gjest Snill gutt Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 Jeg ville fortalt om at dere har vært elskere. Om hun finner det ut senere lover jeg deg at hun ikke blir spesielt blid (i og med at du har løyet). Og sånne ting har en tendens til å komme frem. Bør man alltid fortelle kjæresten sin om alle de seksuelle forbindelsene som man har hatt?
Nabodama Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 Det kan jo være en plan, men jeg har jo ikke løyet til kjæresten min så lenge hun ikke har spurt meg om jeg har ligget med venninna mi. Er det slemt å skylde på at kjæresten er sjalu på veninna mi, når jeg ikke engang har fortalt om forholdet som vi har hatt? Hvis jeg ikke sier noe, blir hun heller ikke sjalu. Hva ville du foretrukket at kjæresten din hadde gjort i samme situasjon? Vill du synes det var greit om dama di fortsatte et venneforhold til elskeren sin? Dvs, fortalte deg at de var venner, men ikke mer? Og ja, det er stygt å skylde på at kjæresten er sjalu. Du får være mann nok til å stå for dette selv.
Gjest Tigress Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Eg ville ha vald c) halde fram med venneforholdet, men halde kjeft om det til dama.
Trampe Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 Hva synes du selv? Er det ubehagelig å være alene med denne venninna nå? Føler du at du går bak ryggen på kjæresten din? Jeg synes at et forhold skal bygges på tillit, og jeg ville fortalt saken sånn som den er. Legg kortene på bordet og spør kjæresten din hva hun synes. Kanskje kjæresten din vil ha problemer med å godta venninna di på ei stund, men det kan kanskje bedre seg? Jeg er ikke spesielt sjalu av meg i hverdagen. Men jeg hadde ikke likt om min nye kjæreste var mye alene med ei venninne han nylig avsluttet et seksuelt forhold til. Ikke fordi jeg ikke stoler på ham, tror at de fortsatt holder på eller noe slikt. Men fordi jeg ikke liker tanken på at min kjæreste har hatt sex med andre - og dette ville vært en konstant påminnelse om akkurat det. Hun har sett ham naken og kjenner kroppen hans i en veldig intim setting, og det er ikke noe særlig å tenke på...
Trampe Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 For å legge til: Om jeg hadde fått hørt om et slikt forhold lenge etter jeg hadde blitt sammen med noen hadde jeg blitt veldig sint og lei meg. Nei, man trenger ikke å opplyse om alt. Men når det er noen som er såpass nært i vennekretsen synes jeg at man bør si det.
Gjest Gorgonzola Skrevet 27. februar 2008 #17 Skrevet 27. februar 2008 Hvor i livet er du med tanke på alder og utdanning osv? Dersom du er veldig ung og/eller ikke er klar for den store etableringa enda med hus, bikkje og unger ville jeg valgt alternativ C. Er forholdet til kjæresten din over om 2-10 måneder og du fremdeles setter pris på venninna di som venninne har du ikke brent noen broer i så måte. Om dere går tilbake til pulevenner-status eller ikke er forsåvidt underordnet i forhold til det. Har du derimot magefølelse på at kjæresten din er den store kjærligheten ville jeg ha rådet deg til A, muligens B først som en syretest på hvor kjæresten din står i forhold til sjalusigrenser. Feig helgardering kanskje men vi er alle svært forskjellige i forhold til terskel hva sjalusi angår.
Fluffie Skrevet 27. februar 2008 #18 Skrevet 27. februar 2008 Er dette en venninne din nye kjaereste garantert vil treffe og bli kjent med? Hvis det er ei i din naermeste vennekrets, som alle dine venner kjenner, og dermed ikke blir en fremmed for kjaeresten, saa vil det vaere lurt aa si noe. Samtidig som du bryter vennskapet med denne venninnen og degraderer henne til en bekjent som man kun omgaaes gjennom felles venner, og ikke som personlig venn. Om hun er utenfor din vanlige vennekrets, og sjansen for at kjaeresten og venninnen vil vaere i samme vennekrets er liten, saa er det ingen vits i aa si noe, men fremdeles lurt aa degradere venninnen til en bekjent. Hadde det vaert snakk om ei du hadde sex med i fylla en gang for lenge siden, saa ville det ikke vaert noe aa bry seg om, men naar dere har vaert elskere, og dermed hatt sex en del ganger, saa mener i alle fall jeg det er rett aa gaa til aa vaere bekjente. Hva kjaeresten faar vite om det avhenger av hvorvidt hun kommer til aa omgaaes venninnen din. Det er i alle fall mine raad.
LilleCanCan Skrevet 27. februar 2008 #19 Skrevet 27. februar 2008 Bør man alltid fortelle kjæresten sin om alle de seksuelle forbindelsene som man har hatt? nei. man ser vel an situasjonen. og denne situasjonen syns vel de fleste tilsvarer at kjæresten din burde få vite det.
LilleCanCan Skrevet 27. februar 2008 #20 Skrevet 27. februar 2008 Eg ville ha vald c) halde fram med venneforholdet, men halde kjeft om det til dama. kan dere som mener det begrunne hvorfor dere syns det? gøy å høre andres synspunkter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå