Gjest Demokrat Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Muslimenes boikott av Danmark merkes av Arla Foods. i Norge kan vi gi vårt bidrag til ytringsfriheten ved å støtte danske bedrifter. Noen av Arla Foods produkter i Norge er: Castello (blå, svart, etc) Høng (camembert, mm) Apetina Feta ost Zanetti Grand Padana Se deg om i ostedisken og ellers i butikken om du finner andre danske produkter. Hvis ikke din lokale innvandrersjappe har disse produktene, kan du spørre innehaverne om de vil ta dem inn. Om de ikke gjør det, så finn deg en butikk som utviser større samfunnsansvar. Fortell også andre om hva du gjør for demokrati og ytringsfrihet. Vis din medmenneskelighet og samfunnsengasjement! Støtt dansk industri nå!
Cidric Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Støtter denne. Ikke fordi jeg mener det er å slå et slag for ytringsfriheten, men fordi jeg mener Arla Foods og andre bedrifter ikke bør bli skadelidende bare fordi de tilfeldigvis kommer fra samme land som idiotene som hiver seg på enhver unnskyldning til å trykke noe de allerede vet er krenkende for en stor gruppe.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Muslimenes boikott av Danmark merkes av Arla Foods. i Norge kan vi gi vårt bidrag til ytringsfriheten ved å støtte danske bedrifter. Noen av Arla Foods produkter i Norge er: Castello (blå, svart, etc) Høng (camembert, mm) Apetina Feta ost Zanetti Grand Padana Se deg om i ostedisken og ellers i butikken om du finner andre danske produkter. Hvis ikke din lokale innvandrersjappe har disse produktene, kan du spørre innehaverne om de vil ta dem inn. Om de ikke gjør det, så finn deg en butikk som utviser større samfunnsansvar. Fortell også andre om hva du gjør for demokrati og ytringsfrihet. Vis din medmenneskelighet og samfunnsengasjement! Støtt dansk industri nå! Ostringsfrihet nå!!
Gjest StoreSky Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har nu taget denne hendvendelse meget seriøst. Min lokale indvandrerkolonial har overnævnte typer ost. Pluss parmesan, mozarella og mange andre spændende tyber ost. Ja til Ostefrihet! Oster har lov å bli importert/exportert de også. De har føøøøølelser vet du! Lige meget som dig&mig. Jeg støder også Danmark, så for å støde dette "borderfolket" bør alle utvise en herrrlig Demokratisk Ånd, og herved gå tilbage til Cololi-tidens språååg. Fru Marta Oulie
Gjest Bond Skrevet 28. februar 2008 #5 Skrevet 28. februar 2008 Støtter denne. Ikke fordi jeg mener det er å slå et slag for ytringsfriheten, men fordi jeg mener Arla Foods og andre bedrifter ikke bør bli skadelidende bare fordi de tilfeldigvis kommer fra samme land som idiotene som hiver seg på enhver unnskyldning til å trykke noe de allerede vet er krenkende for en stor gruppe. Enig!
Paradokset Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Så istedenfor at danske bedrifter blir skadelidende så blir Tine, Synnøve Finden eller andre skadelidende for det samme? Jeg er ikke helt med på tankegangen her...eller er det meningen at man skal kjøpe en ekstra ost i tillegg til den man opprinnelig hadde tenkt å kjøpe? Det er jo akkurat den samme idiotiske tankegangen som ligger bak boikottaksjonen.
Gjest Sisu Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 I samme slengen tar jeg med meg noen Carlsberg også jeg...
Gjest AnneShirley Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Jeg er enig med Paradokset. Å kjøpe MER dansk ost blir like tåpelig som boikott. Ost har svært lite med ytringsfrihet å gjøre uansett hvordan man snur på det. Fortsett som før og uttrykk heller meninger på en annen måte.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Så istedenfor at danske bedrifter blir skadelidende så blir Tine, Synnøve Finden eller andre skadelidende for det samme? Motboikott begrenser og sprer tapet. Det kalles solidaritet - et uttrykk som dessverre er ukjent for venstresiden så lenge det ikke innebærer overføring av penger fra bedrifter som Arla Foods til dem selv. Trøst deg med at Arla Foods og andre danske bedrifter uansett tape langt mer enn Tine og Finden. Jeg er ikke helt med på tankegangen her...eller er det meningen at man skal kjøpe en ekstra ost i tillegg til den man opprinnelig hadde tenkt å kjøpe? Ja, kjøp gjerne en ekstra ost! Det er jo akkurat den samme idiotiske tankegangen som ligger bak boikottaksjonen. Nei, motboikott svekker boikotten og viser at slikt ikke nytter. Hvis man derimot begynte å boikotte innvandrerbutikker generelt, ville det vært idiotisk.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Fortsett som før og uttrykk heller meninger på en annen måte. Hvilken måte? Sitte på et nettforum og synse? Det er slik unnfallenhet og uvilje til å gjøre selv den minste personlige innsats som spiller ballen over til ekstremistene. Skam deg!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 I samme slengen tar jeg med meg noen Carlsberg også jeg...
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Jeg støder også Danmark, så for å støde dette "borderfolket" bør alle utvise en herrrlig Demokratisk Ånd, og herved gå tilbage til Cololi-tidens språååg. Fru Marta Oulie Norge har dessverre sviktet Danmark før. "Broder" alluderer til Ibsens dikt om en en broder i nød! da tyskerne overfalt dem. Dessverre har ikke nordmenn lært mye av sin nasjonaldikter.
Paradokset Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Motboikott begrenser og sprer tapet. Det kalles solidaritet - et uttrykk som dessverre er ukjent for venstresiden så lenge det ikke innebærer overføring av penger fra bedrifter som Arla Foods til dem selv. Og argumentet ditt var?
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 Dersom jeg allikevel skal ha en av disse ostene så kommer jeg til å kjøpe av dansk merke. Jeg kommer ikke til å kjøpe bare for å gjøre det for så å "kaste det" satt på spissen.
Gjest AnneShirley Skrevet 28. februar 2008 #15 Skrevet 28. februar 2008 Hvilken måte? Sitte på et nettforum og synse? Det er slik unnfallenhet og uvilje til å gjøre selv den minste personlige innsats som spiller ballen over til ekstremistene. Skam deg! Jeg "spiller ballen over til ekstremisme" ved å ikke blande ostekjøp inn i politikk som ikke har noe med ost å gjøre?!? Nei, du.. DET er i alle fall ikke noe jeg trenger å "skamme meg" over..
Gjest StoreSky Skrevet 28. februar 2008 #16 Skrevet 28. februar 2008 Norge har dessverre sviktet Danmark før. "Broder" alluderer til Ibsens dikt om en en broder i nød! da tyskerne overfalt dem. Dessverre har ikke nordmenn lært mye av sin nasjonaldikter. Linken din er blank. Og om Norge har sviktet Danmark før, så hva? Norge har vært i store deler av historien underlagt Svenske og/eller Dansk styre. Lær ditt eget lands historie. Dessuten: Mitt første innlegge var I R O N I. Men å forstå ironi er som kjent vanskelig for alle som er barn... (det ville du skjønt om du kunne litt Norsk Forfatterhistorie.)
Gjest StoreSky Skrevet 28. februar 2008 #17 Skrevet 28. februar 2008 Jeg "spiller ballen over til ekstremisme" ved å ikke blande ostekjøp inn i politikk som ikke har noe med ost å gjøre?!? Nei, du.. DET er i alle fall ikke noe jeg trenger å "skamme meg" over.. skulle tro den osten var avgjørende for ny krig i Norge! Den berømte ostekrigen i såfall. DUMSKAP! Sier som jeg forteller foreldre med vrange barn: det gjelder å velge sine kriger. Og i dette tilfellet gir jeg en lang beng i ostefabrikkene til Danmark. Er jo ikke som at Danskene er nødlidende u-land heller.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #18 Skrevet 28. februar 2008 Og argumentet ditt var? Prøv og les!
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #19 Skrevet 28. februar 2008 Sier som jeg forteller foreldre med vrange barn: det gjelder å velge sine kriger. Er det krig å velge et produkt fremfor et annet? Du er bare lat og uvillig til å gjøre noe for andre. Det ble nylig avgitt en doktorgrad hvor forklaringen på at nordmenn er så mye mindre villig til å benytte seg av markedskreftene enn andre vest-europeiske land begrunnes med at den norske stat i nesten hundre år har nektet befolkningen alternativer. Valg var farlig, Derfor holdt Staten ved AP produsentene nede. I Norge er det altfor mange uselvstendige nek som venter på at Staten skal velge for dem. Les Enzensbergers "Ach Europa" og få et innblikk i hvordan resten av verden fungerer. Kultur og historie. Det er en mangelvare i denne ynkelige befolkningen.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #20 Skrevet 28. februar 2008 Linken din er blank. Bejkager. Linken var rett, men KG liker den ikke. Her er Google cachen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå