Hedda-78 Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Jeg gjorde ikke det., men holdt meg unna etter EL. Hva man "skal" og ikke er jo en vurderingssak for hver enkelt.
Furstina Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 För fruktbarhetens skull är det väl bra att sluta röka redan som prövere. Jag drack måttligt med alkohol när jag var prövere. Det kändes inte rätt att hälla i mig hinkvis med vin och sprit
theamoren Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 27. februar 2008 har en sigarett eller to til rødvinen men røyker ikke ellers... og blir som regel en fest etter jeg ha fått mens... (ikke for å feire,, hehe) Har det noe å si? vet dere det? om det påvirker eggene eller noe?
pleiepike Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Jeg drikker litt mellom IKM og EL... Ser ingen hensikt me å ikke gjøre det så lenge det ikke er noe i magen...
Gjest StoreSky Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Den(den) første uken er det celledeling som foregår. Er ikke slik at det er en baby der inne før etter 2 uker... Deler ikke blod med fosteret før en god stund etter.
La Luna Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Den(den) første uken er det celledeling som foregår. Er ikke slik at det er en baby der inne før etter 2 uker... Deler ikke blod med fosteret før en god stund etter. Man deler da aldri blod med fosteret?
Caramba Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Man deler da aldri blod med fosteret? Uten å være ekspert, men mor og barn deler blodbane etter noen uker. Dermed går alt som påvirker ditt blod (som alkohol, nikotin og medisiner) også direkte til den lille. Jeg tok meg et par røyk da jeg var prøver, uten å røyke fast her heller. Drakk også litt alkohol, men begrenset det veldig før IKM. Jeg brukte 9 mnd på å bli gravid så jeg slappet litt av etterhvert....
Gjest AnneShirley Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 (endret) Røyke bør man jo aldri gjøre, da Men et glass eller to med rødvin tar jeg meg gjerne Endret 28. februar 2008 av AnneShirley
Gjest sånn ja Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Bøde røyk og alkohol, også i små mengder, brukt av både mor og far minsker mulighetene å bli gravid.
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Sigaretter bør man alltid holde seg unna....
theamoren Skrevet 28. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 28. februar 2008 Uten å være ekspert, men mor og barn deler blodbane etter noen uker. Dermed går alt som påvirker ditt blod (som alkohol, nikotin og medisiner) også direkte til den lille. joda riktig... det går over i morkaken!
Gjest lissi32 Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 joda riktig... det går over i morkaken! Ja klart. Det er jo derfor man som rhesus minus må ta sprøyte like etter fødselen.
Furstina Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 Ja klart. Det er jo derfor man som rhesus minus må ta sprøyte like etter fødselen. Nej. Foster och moder har inget blodutbyte. Däremot är det många ämnen i moderns blod som går över till barnet genom moderkakan, som alkohol, nikotin och många läkemedel. Om modern är Rh negativ (saknar Rhesusfaktorn i sitt blod och barnet är Rh-postivit kan moderns blod blandas med barnet vid förlossningen, och om barnet är Rh-positivt får modern en spruta med antikroppar. Om ditt blod är Rh-negativt, och du föder ett Rh-positivt barn, kan en del av fostrets blod blanda sig med ditt vid förlossningen. Om du inte får anti-D-globulin, ett slags vaccin, inom 48 timmar efter förlossningen kommer du att börja bilda antikroppar mot Rh-positivt blod. från Vårdguiden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå