Frigg Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Er det noen som har erfaring med mobiltelefonen Doro....også kalt "gamlismobilen" Jeg skal kjøpe en mobil til min mormor og hun vil ha det enkleste som finnes, men også en som det er god lyd i og god å holde i. Slik ser den ut.
Gjest Ingrid BN Skrevet 6. mars 2008 #2 Skrevet 6. mars 2008 Bare sånn for å få sagt det, så er den STOOR! Hehe.. Jeg jobber selv med mobiltelefoner (en mindre kjede), og jeg ville anbefalt disse: Nokia 2760 Nokia 3110 Classic Nokia 6070 Disse telefonene har store taster (selv om det kanskje ikke ser slik ut på bildene) og er veldig enkle å bruke. De har ingen ekstraordninære fasiliteter, og de har et kamera som er i VGA - kvalitet, altså ingen god kvalitet. Men kan sammenlignes med kvaliteten på de første kameramobilene som kom. De ligger heller ikke så høyt i prisklasse, mellom 500kr og 1500kr uten abonnement. Anbefaler deg å ta en tur innom en butikk som selger mobiler og spør om å få se på disse - om de faller i smak hos deg.
Frigg Skrevet 6. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2008 Bare sånn for å få sagt det, så er den STOOR! Hehe.. Jeg jobber selv med mobiltelefoner (en mindre kjede), og jeg ville anbefalt disse: Nokia 2760 Nokia 3110 Classic Nokia 6070 Disse telefonene har store taster (selv om det kanskje ikke ser slik ut på bildene) og er veldig enkle å bruke. De har ingen ekstraordninære fasiliteter, og de har et kamera som er i VGA - kvalitet, altså ingen god kvalitet. Men kan sammenlignes med kvaliteten på de første kameramobilene som kom. De ligger heller ikke så høyt i prisklasse, mellom 500kr og 1500kr uten abonnement. Anbefaler deg å ta en tur innom en butikk som selger mobiler og spør om å få se på disse - om de faller i smak hos deg. Disse telefonene blir ALT for små! Var og kikket på Doro-telefonen, og den er jo ikke stor i det hele tatt. Den er jo mindre enn en vanlig trådløs hustelefon, og denne er helt perfekt for min mormor
Tutta24 Skrevet 6. mars 2008 #4 Skrevet 6. mars 2008 Doro-telefonen er ypperlig for eldre mennesker. Selger den der jeg jobber, og mange er glade for den. (og btw, det at den er stor er ikke nødvendigvis en minusside hos eldre mennesker. )
Midus Skrevet 9. mars 2008 #5 Skrevet 9. mars 2008 Det finnes også en "eldremobil" som heter Emporia Life, den skal jeg snart gi min bestemor. Tror den selges i de fleste nettbutikker i Norge, sjekk den ut. Den kan sammenliknes med Doro-telefonen
Frigg Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. mars 2008 Det finnes også en "eldremobil" som heter Emporia Life, den skal jeg snart gi min bestemor. Tror den selges i de fleste nettbutikker i Norge, sjekk den ut. Den kan sammenliknes med Doro-telefonen Jeg sammenlignet den med Doro, og kom frem til at Doro er den aller beste for min mormor, for hun vil rett og slett ha en mobiltelefon som fungerer som en hustelefon...altså at det bare går an å ringe med den
Frigg Skrevet 9. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2008 Hva er de ABCD knappene til? Hurtigtaster. man kan legge inn 4 telefonnummer som man bruker mye
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå