Gjest <3 Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Hei, Jeg bare lurer jeg.. Gjør dere fortsatt fine ting for kjæresten deres selv om dere har vært sammen lenge? Da mener jeg slike ting som dere gjorde når dere var nyforelska, eller har alt sklidd ut i å bli en vanesak? Og hva gjør dere? Senest idag serverte jeg frokost på sengen til min kjære, kjørte han på jobben slik at han kunne sove litt til i bilen -selv om jeg ikke skulle opp tidlig idag, og sender han ofte sms hvor jeg forteller han hva jeg tenker om han akkurat da..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Vi gjør veldig ofte ting for hverandre Bare det å tilby seg å ordne noe for den andre som en vet vil bli satt pris på. Vi gjør små ting i hverdagen jevnlig for hverandre. Vi har vært sammen i nesten 3 år. Vi er fortsatt like forelsket som vi var når vi traff hverandre. Vi liker hverandre bare bedre og bedre. Gosj, det er godt det
manducabulla Skrevet 29. februar 2008 #3 Skrevet 29. februar 2008 Vi gjør veldig mange koselig ting for hverandre fortsatt. Fikk nylig en stor bukett roser levert på døra. Trodde nesten han skulle fri til meg, så pen den buketten var Men jeg måtte nok bare nøye meg med buketten nå... Det har absolutt ikke blitt noen vanesak å gjøre hyggelig ting for den andre, selvfølgelig har jo forelskelsen roet seg, men det er fortsatt tider der den dukker opp og jeg får kjenne på den deilige følelsen. Det er småting vi gjør for hverandre, som lage te til den andre, gå ut til butikken og overraske med favorittsjokolade eller bare overraske med middag og litt kos
Marte M Skrevet 2. mars 2008 #4 Skrevet 2. mars 2008 Kjøpe yndlingsbladet/ avisen til ham, diske opp med god middag og en flaske vin på en helt vanlig tirsdag, gi ham komplimenter i påhør av andre mennesker (kanskje ikke sånn sukkersøtt du er så pen- komplimenter, men si noe pent om ting han er flink til etc.)...
Gjest Gjest_Kristin_* Skrevet 2. mars 2008 #5 Skrevet 2. mars 2008 Steke pannekaker til kjæresten min mens han sitter med bena i fotbad...
Nerdemamma Skrevet 2. mars 2008 #6 Skrevet 2. mars 2008 Jeg gjør vel mye av det vanlige. Lager favoritt måltidene hans, tegner hjerter på små lapper som jeg gjemmer mellom brødskivene hans i nisteboksen, klemmer masse osv. Men en annen ting han blir utrolig glad for, er når jeg er ute på tur med hunden på våren og plukker blomster til han fra skogen som jeg putter i glass og gir han på senge kanten med en god frokost. Da blir han så glad at han knapt klarer å dra på jobb for han må bare ha en klem til
Gjest 77// Skrevet 27. juli 2008 #7 Skrevet 27. juli 2008 laga ham karameller til valetninsdag .. pakka dæm fint inn i en hjerteboks.. han vart veldi gla
Gir Skrevet 28. juli 2008 #8 Skrevet 28. juli 2008 Steke pannekaker til kjæresten min mens han sitter med bena i fotbad... Ååååå, det hørtes deilig ut!
Gjest Gjest Skrevet 28. juli 2008 #9 Skrevet 28. juli 2008 Kommer aldri til å gidde å gjøre en dritt for noen kjæreste mer. Hva får man igjen for det? Jo, at de dumper deg. Når lar jeg også daterne betale alt på første og siste date.
Gjest Gjest_lillemeg_* Skrevet 28. juli 2008 #10 Skrevet 28. juli 2008 Jeg lager middag til han, masserer han, sender søte SMS til han og gir ham flørtende blikk
Gjest Gjest_Hufsa_* Skrevet 28. oktober 2009 #11 Skrevet 28. oktober 2009 Kjøpte en gang sånne fargede ark i rødt, gult, oransje og rosa, klipte 101 små lapper av dem med mønster saks og skrev et kompliment på hver av dem til kjæresten min^^, Så endte de opp i en søt liten eske med rød silke sløyfe:) Så skrev jeg "101 grunner til å elske deg" i lokket^^, Han smeltet^^, Han titter på dem innimellom fortsatt^^, Trenger ikke være allverden, bare noe enkelt og spontant når de minst venter det. Som disse sjokoladene som ar bamser og sånt på seg og det står ting som, verdens beste kjærese, du er det beste om har hent meg etc på. De kan gjerne få disse på et litt merkelig tidspunkt. Om du arrangerer en romantisk middag og så gir en gave så blir ikke overraskelses momentet helt det samme;)
Gjest -- Skrevet 28. oktober 2009 #12 Skrevet 28. oktober 2009 Små helt vanlige ting som gjør livet hans litt lysere. Å gå ut av senga på en kald kveld for å hente et ullteppe til han så han slipper å gjøre det selv og bli kald på beina. Henter en kald øl eller trekker te når jeg ser at han vil ha men ikke gidder å reise seg enda. Å lage noe godt til kveldsmat uten å be han hjelpe til. Følger med på hva han gjør/hvordan han føler seg/gjette ønskene hans. Bare for å vise at jeg bryr meg. Smiler, skryter og viser glede når han har anstrengt seg eller vist omtanke for meg. Om det er middag på bordet når jeg kommer hjem eller at han har stilt klokka på mikroen så jeg slipper. Anerkjenner og setter pris på han og det han gjør. Han gjør det samme for meg.
Gjest sksk Skrevet 13. november 2009 #13 Skrevet 13. november 2009 Jeg laget et litt kreativt bursdagskort jeg da.. Vi har ikke vært sammen så lenge, men jeg laget et bursdags kort med et "klippekort" inni, over forskjellige ting jeg ville gjøre for han, massasje, lage middag, osv osv ja dere kan jo tenke dere;) Tror han ble glad:)
Gjest HuDerre.. Skrevet 24. februar 2010 #14 Skrevet 24. februar 2010 Kjøpte en gang sånne fargede ark i rødt, gult, oransje og rosa, klipte 101 små lapper av dem med mønster saks og skrev et kompliment på hver av dem til kjæresten min^^, Så endte de opp i en søt liten eske med rød silke sløyfe:) Så skrev jeg "101 grunner til å elske deg" i lokket^^, Han smeltet^^, Han titter på dem innimellom fortsatt^^, Trenger ikke være allverden, bare noe enkelt og spontant når de minst venter det. Som disse sjokoladene som ar bamser og sånt på seg og det står ting som, verdens beste kjærese, du er det beste om har hent meg etc på. De kan gjerne få disse på et litt merkelig tidspunkt. Om du arrangerer en romantisk middag og så gir en gave så blir ikke overraskelses momentet helt det samme;) Dette var smart.. dette skal jeg prøve
HoneyBunny Skrevet 24. februar 2010 #15 Skrevet 24. februar 2010 Vi har vært sammen i et par år, så vi er vel forholdsvis nyforelsket enda. Vi gjør vel like mye for hverandre vil jeg tro. Vi er avstands kjærester for en liten stund akkurat nå, så da må vi gjøre litt ekstra flid. Vi snakker såklart på msn hver dag. Han skrur ofte på kameraet når han er på jobb og sitter ved skrivebordet sitt, slik at jeg kan være litt tilstede i hverdagen hans. Det er kos å se på når han jobber, og av og til skriver han en liten kommentar som "jeg elsker deg" og så fortsetter han å jobbe. I tillegg skriver vi lange mailer til hverandre og legger ved sanger og slikt som betyr noe for oss. Enten den handler om noe som passer forholdet vårt eller at det er noe vi tror den andre vil like. Vi overrasker hverandre med å sende blomster og små gaver til den andre ganske ofte. Vi sender hverandre frekke bilder, det kan være ganske moro. Jeg har skrevet en "kjærlighetsdagbok" hele fjoråret, den sendte jeg han nå nettopp. Han er flink å skrive dikt, og jeg får stadig vekk de søteste selvkomponerte kjærlighetsdikt. Vi sender hverandre søte og kinky sms'er ofte. Når vi snakker sammen er "jeg elsker deg" en setning som går igjen maaaange ganger i løpet av samtalen. Når vi er sammen er vi begge veldig oppmerksomme på hverandre. Vi klemmer og koser på hverandre hele tiden. Vi lager alltid mat og gjør husarbeid sammen. Han tar alltid handen min når vi er ute å går tur, det synes jeg er koselig. Vi dusjer stort sett sammen, og da vasker vi håret på hverandre. Om natten sover vi alltid helt tvinnet sammen. Det er sååå kos, og nå savner jeg han veldig av å tenke på dette. Kjæææææærligheeet!!!!!
LetThemEatCake Skrevet 24. februar 2010 #16 Skrevet 24. februar 2010 Jag och min sambo har varit tillsammans i 2 år men gör fortfarande fina saker för varandra. Eller, det är jag som är den romantiska av oss och jag skulle verkligen önska att han var mer romantisk! Men sådan har han alltid varit, så det gör inte så mycket. Men jag brukar laga finfin middag mitt i vardagarna, eller överraska honom med småsaker, ibland skriver jag ett sms om hur mycket jag älskar honom och varför, osv.. Visst saknar jag nyförälskelsen, men det här är nästan bättre! Man bygger ju upp något helt annat i takt med att tiden går och den tryggheten jag känner med honom nu på senare tid har jag aldrig känt förut.
Minttu Skrevet 24. februar 2010 #17 Skrevet 24. februar 2010 Lengden kan dere se under, vært sammen en god stund, men man skal ikke ta forholdet for gitt av den grunn! På fredag spiste vi en bedre middag på Egon, da vi kom hjem la jeg hjertesjokolader rundt omkring på soverommet og tente telys Vi lager gjerne gode middager sammen og tenner lys og koser oss, kjøper småting til hverandre i ny og ne, gjør småting for hverandre - som å hente drikke.. Mye forskjellig egentlig! Må jo pleie forholdet, jeg er forelsket i min kjære og vil gjøre han fornøyd, og gjøre så vi har det bra
LetThemEatCake Skrevet 24. februar 2010 #18 Skrevet 24. februar 2010 Glömde att lägga till att vi alltid håller händerna! Oavsett om vi är i mataffären hemma hos hans föräldrar eller på kino. Sedan säger vi "jag älskar dig" varje timme också, och det är en god sak, inte en bekräftelsesak. Och så brukar han bära runt mig på sin axel och så brottas vi massor! Vi är kanske ännu sötare nu än när vi var nyförälskade? haha.
Snasen Skrevet 24. februar 2010 #19 Skrevet 24. februar 2010 (endret) Selvsagt! Hva er et forhold uten romantikken, og omsorgen? De fleste forholde dør ut etter noen år, men jeg er heldigvis velsignet med det stikk motsatte. Det har hendt, da vi begge har jobbet mye at romantikken og omsorgen har blitt litt mindre, men det har vært i en kort periode, og romantikken har fortsatt vært der. Jeg lager te til min forlovede nesten hver dag (han til meg og). Vi sier vi elsker hverandre hver dag, og senest i sta klemte og koset vi masse, hvor vi snakket barnslig om at vi skulle være sammen for resten av livet. Jeg tulle-flørter med han hver dag, og innimellom går jeg innom bakeriet og kjøper med favorittkaken hans til han om morningen. Lager også middag til han, og omvendt. Endret 24. februar 2010 av Snasen
Havbris Skrevet 24. februar 2010 #20 Skrevet 24. februar 2010 Selvsagt! Hva er et forhold uten romantikken, og omsorgen? De fleste forholde dør ut etter noen år, men jeg er heldigvis velsignet med det stikk motsatte. Det har hendt, da vi begge har jobbet mye at romantikken og omsorgen har blitt litt mindre, men det har vært i en kort periode, og romantikken har fortsatt vært der. Det er mulig du ordla deg litt klumsete - for det er da ikke slik at de fleste forhold dør ut etter noen år...? Den første, voldsomt berusende forelskelsen går på et tidspunkt over i noe annet for de fleste, men det behøver jo ikke utelukke romantikk, spenning, overraskelser og kjærlighet med glød, slik du også skriver "Snasen"! Jeg har vært gift med samme mann i 19 år, vi har 2 gutter som nærmer seg myndighetsalderen, og har erfart at det å opprettholde gløden og romantikken handler mye om "handlinger" og et bevisst forhold til det å vise hverandre daglig at man elsker hverandre. Overgangen fra romantikk og engasjement til sløvhet, vane og likegyldighet kan fort skje uten at man oppdager det selv. Vi gikk i den grøfta en periode men har funnet tilbake til kjærestelivet. Vi må sørge for å drive med "kjæresteri" ( hver dag, små drypp hele tiden som gjør at vi ikke synker inn i den bevisstløse vanen. Dette "kjæresteriet" omfatter jo alt det som skrives i innleggene over her og som gjør at dagene huskes når man legger seg om kvelden. Idag har jeg bakt brød, og det blir nybakt brød i matpakken til mannen min i morgen. Kanskje en liten lapp med noen gode ord på i matpakken også. Og 1- 2 sms i løpet av dagen. Dessuten har jeg fått en bok som heter "den store boken om tull og tøys - om skrullete saker og rystende rim", vi elsker å leke, tulle og tøyse. Den boken leser vi for hverandre når vi har krøpet til køys om kvelden. Jeg fikk blomster av ham for noen dager siden - og når jeg står opp i vinterkulda har han laget kaffe, fyrt i ovnen i stua og kanskje tent et par stearinlys. I går inviterte han meg ut på middag. Idag fikk jeg en sms der han skrev at jeg var verdens herligste kvinne. Da ble jeg så glad - og jeg sendte ham et dikt på mail. Det er definitivt ikke noe som har dødd ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå