enya Skrevet 2. mai 2003 #1 Del Skrevet 2. mai 2003 heisann:-) Lurer på hvor lang tid dere har satt av til foto? Vi har 1 1/2 time fra vielsen er ferdig til middagen starter. Blir det litt knapt med tid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 2. mai 2003 #2 Del Skrevet 2. mai 2003 Synes det høres litt knapt ut ja! Når vielsen er over skal man vel gjerne stå ute i solen litt (for alle gifter seg vel på solskinnsdager???) og ta i mot hilsner og gratulasjoner fra de oppmøtte. Er jo ikke alle som er invitert i selskapet, og de vil jo gjerne gratulere de og... Så skal man gjerne kjøre til fotografen, eller stedet der man skal fotograferes. Og så skal bildene taes... Hvor lang tid det tar kommer vel ann på mange ting, feks hva slags bilder der skal ha, om dere skal ha bilder fra ett eller flere steder, ute/inne eller ute og inne, hvor mange brudebarn dere har og hvor gamle disse eventuelt er... Skal man ha bilder både i farger og sort/hvitt tar vel det også litt ekstra tid. Og så skal man tilbake til festlokalene igjen, og kanskje ta en kjapp titt på gavene? Jeg vet i alle fall at jeg er så spent på dem da at det MÅ jeg bare få tid til før middagen Vi har vielse 1300 og har satt middagen til 1630. Tar to minutter å kjøre fra kirken til festlokalet, og toppen ett kvarter å kjøre dit vi skal ta bilder. Vi har to brudebarn (jente på 12 år og gutt på 2,5 år). Fotografen anbefalte oss da å sette av minst en og en halv time til fotografering, og vi har ingen spesielle ønsker eller "krav" til hvordan bildenen skal være. Klarer oss med bilder fra ett sted, og satser på bare utebilder, - for det blir selvfølgelig sol! Har også avtalt å ta bildene med brudebarna først, så kan foreldrene ta med seg dem når de er klare, og vi slipper at de blir sure og leie av all ventingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 2. mai 2003 #3 Del Skrevet 2. mai 2003 Vi måtte legge om tidsplanen vår etter å ha snakket med fotografen. Han mente at bildene var noe av det eneste vi hadde av fysiske minner etter vår dag (jeg er ikke helt enig, men). Han sa også at dette er ikke dagen for å stresse. Det blir mer enn nok å bruke tid på uansett, så man bør beregne god tid på hver event. Vår fotograf har beregnet 1,5 time effektiv fotografering. Vi har hatt samtale med ham på forhånd, så han vet hvordan vi er og hva vi ønsker. I tillegg kjenner han området han skal ta bildene i meget godt (rett rundt studioet). Slik ser vår tidsplan ut: 08:00 08:30 Frokost (00:30) 09:30 10:00 Transport til frisør (00:30) 10:00 11:00 Hår (01:00) 11:00 11:30 Sminke (00:30) 11:30 12:00 Transport fra frisør (00:30) 12:00 12:40 Påkledsel (00:40) 12:40 12:55 Transport til kirken (00:15) 12:55 13:00 Oppmøte kirken (00:05) 14:00 14:30 Transport til fotograf (00:30) 14:30 16:00 Fotografering (01:30) 16:00 16:20 Transport til Feststed (00:20) Middag ca. 16:30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lin Skrevet 3. mai 2003 #4 Del Skrevet 3. mai 2003 slettet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stardust Skrevet 3. mai 2003 #5 Del Skrevet 3. mai 2003 Vi har vielsen kl 14.00 og invitert til fest kl 16.00. Tror ikke det blir noe problem.... det er jo ikke noe kride om gjestene må vente ett kvarter. Regner ikke med å starte middagen kl 16.00 uansett, selv om vi har invitert til da. 16.30-17.00 er vel mere reelt. Fotografen mener det ikke tar noe mer enn en time å fotografere. og vielsen varer vel som regel bare i 20-30 min., med mindre man har mange solo-innslag i kirka. Det har ikke vi. Så jeg regner med dette går bra, jeg. 8) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 3. mai 2003 #6 Del Skrevet 3. mai 2003 det er jo ikke noe kride om gjestene må vente ett kvarter. Regner ikke med å starte middagen kl 16.00 uansett, selv om vi har invitert til da. 16.30-17.00 er vel mere reelt. Bare husk på å informere gjestene om at middagen kan bli utsatt en halvtime eller to. Jeg var i et bryllup i fjor, hvor det ikke var tatt høyde for gjestenes velbehag hele veien. Vielsen gikk bra (foruten presten som hadde rotet bort vielsespapirene). Vi ble noe senere hentet i buss på den lokale campingplassen. Bussen kjørte til fotograf- og feststedet og alle tuslet ut av bussen og ødela hele fotoseansen. Bussen skulle til middagslokalet den visst. Vel på middagslokalet var det satt frem ett glass med velkomstdrink til hver og litt kaffe. Der satt vi og ante ingenting om hva som skjedde (de som visste ble fotografert) videre. 1,5 time etter ankomst på middagslokale ble middagen servert. Gjett om vi var sultne da! Og gjett om min sosiale angst hadde fått spire... Vel ferdig med middagen bar det avgårde til festlokalet i buss. Vel og bra. Vi var der ca. kl. 21 og vi ble bare servert kaffe og litt Solo frem til kl. 23. Det ble stadig lovet både alkoholfri og alkoholholdig drikke i tillegg til kaker. En del som ble fyllesyke mens de ventet, ja :-( Dessuten var kaffegjestene meget sultne på kake... Brudeparet hadde 5 kasser med assortert øl, men disse så vi aldri noe til. PS: Alkoholen var ikke så farlig for meg, for jeg kjørte bil selv pga. hodepine og usikkert angstnivå. Vi har løst ventetiden ved at vi har invitert til kanapeer fra kl 14 (vielse kl 13). Middagsinvitasjonen er til kl. 16, men på tidsplanen som er opplyst både til toastmaster og i programmet vil det stå at forretten ikke inntas før ca. kl. 1630. Vi regner ikke med at det blir noe problem, da gjestene blir gjort fullstendig klar over dette og de vil ha mer enn nok av drikkevarer og kanapeer og frukt å spise på. Så får vi bare håper at de har vett nok til å ligge unna store mengder alkohol og mat mens de venter :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyren Skrevet 4. mai 2003 #7 Del Skrevet 4. mai 2003 Vi har ikke beregnet mer enn 1 time til fotografering. Bildene skal taes ved kirken, så vi har vel ca maks 20 skritt å gå..... Forøvrig så får ikke vi så god tid til bilder på kirketrappa, da vielsen varer rundt en 30 min (starter kl 14) og neste vielse starter kl 15.... Pratet med presten om dette og hun mente det ikke skulle bli noe problem, forutsatt at vi går sammen om pynting,ingen er forsinket og vi ikke blir stående for lenge på kirketrappa.... Ergerlig dette med kirketrappa synes jeg, føler at det blir litt samlebånd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stardust Skrevet 4. mai 2003 #8 Del Skrevet 4. mai 2003 Kjære 14062003! Jeg lover herved å ta godt vare på gjestene i ventetiden fram til middagen blir servert!!!! Hadde uansett tenkt å sette frem noe å drikke og noe fingermat av ett eller annet slag. Kanapeer har vært oppe til vurdering i hodet mitt, men jeg har ikke helt bestemt meg ennå... dette måtte i tilfelle være noe jeg fikser selv, og jeg lurer på om ikke det blir mye jobb... :oops: tror kanskje jeg skal skrive et nytt tema der jeg spør om forslag! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 4. mai 2003 #9 Del Skrevet 4. mai 2003 Vi skal ha vielse klokka 13 og middag sånn omtrent klokka 16. Synes det er viktig med god tid til fotografering, fotografen vår skal være med hele dagen, men vi skal på forskjellige steder og ta bilder så det går nok litt tid... Synes det høres veldig lite ut med bare en time imellom... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 4. mai 2003 #10 Del Skrevet 4. mai 2003 Vi har vielse 14:00. Time hos fotografen 15:00 (tar kanskje 20 min. å kjøre dit). Så er det invitert til middag ca. 17:00. (Det tar 30 min. å kjøre fra fotografen til der festen skal være). Tror dette skal kunne gå fint, jeg... Vi har tenkt å ha noe frukt eller noe + litt drikke når gjesten kommer til hotellet, og toastmaster kan da bruke den tiden til å hilse litt på noen, og 'bryte isen' litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armonia Skrevet 4. mai 2003 #11 Del Skrevet 4. mai 2003 Vi skal ha vielse klokken 14 og middag klokken 17. Det tar ca 20 min å kjøre fra kirken til det stedet vi skal ta bilder, men det er bare 3 min fra stedet vi skal ta bilder til selskapslokalet. Regner med at dette skal gå helt fint :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ayla Skrevet 5. mai 2003 #12 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi har vielse kl. 1500 og regner med at vi er hos fotografen ca. kl.1600 Vi regner med å bruke 1 1/2 time og vil i tillegg ha noen minutter til å slappe av med velkomsdrink når vi kommer til festplassen. Det har vi satt av en halvtime til. Da kan vi få hilse på gjestene og slikt før vi setter oss til bords :D Middag blir derfor servert kl. 1800 hos oss..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Augustbrud02 Skrevet 5. mai 2003 #13 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi brukte ca 11/2 time på å ta bildene, men i utgangspunktet skulle vi kun brukt 1 time. I tillegg var det ca 15 min kjæring hver vei til og fra fotografen, så dette hadde blitt for knapp tid for oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Montezuma Skrevet 5. mai 2003 #14 Del Skrevet 5. mai 2003 Vi brukte over to timer på fotograferingen..... Og hsk at dere ikke går rett til bords når dere kommer. Det er litt skåling og hilsing osv. Og enda flere bilder.......... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå