Gå til innhold

Elsket deg forrige uke,slutt i dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må bare spørre andre om dette;

Har hatt et forhold i ca. 6 mnd. til en mann i 30 årene som jeg falt for .

Og han falt for meg.

En smilende,åpen og god mann med litt bagasje.

Jeg ble veldig glad i han ,og vi har møttest jevnt,selv med avstand,gjort ting sammen osv.

Rett nok kommer han ut av et forhold,og jeg har vert fri lengre,men ellers syns jeg vi har vert ganske like i sinn og drømmer.

Han fortalte stadig at han følte vi var veldig nære hverandre,og at han elsket meg forrige uke.

Så til saken;

Forrige helg ble ALT feil. En krise.

Ting ble sagt,og tatt ille opp,og det ene ordet tok det andre.

Temaene var m.a sex,tankeløse små kommentarer,tillit osv,og selv om det var småting egentlig,ballet snøballen på seg voldsomt.

Jeg trenger tydelige beskjeder på hvordan ting er i et forhold pga. tillitsbrudd,og det var noe av det første han visste om meg.

Vi sa farvel i en nedbrutt tilstand,men uten å slå opp.

Så i går var det slutt.Han sa det på telefon.

Vi var for ulike og han ville ikke såre meg slik igjen.

Og at vi sa så mye nedbrytende til hverandre.

Jeg har problem med å skjønne at kjærlighet kan vere så skjør at en tordenkrangel på like premisser ikke kan forekomme(1. gang)?

Jeg er helt på bånn i dag,for jeg fikk ikke engang sagt skikkelig hvordan jeg føler det.

Noen som har opplevd at det kan SNU når han har sagt det er slutt av samme årsak?

Jeg føler meg helt tom.

Videoannonse
Annonse
Gjest lissi32
Skrevet

Det høres hvertfall ikke som dette er ment to be, om han stikker pga en krangel.

Forsto ikke helt hva dere var uenig om, men hadde vi flyttet fra hverandre pga en krangel hadde jeg ikke gjort annet enn å flytte ut :fnise:

Man krangler, og man skværer opp, hvis man elsker hverandre. Da bøyer man seg langt, og svelger noen kameler.

Høres dessverre ut som han ikke er det helt store å satse på?

Skrevet

Nei,jeg vet ikke helt hva jeg skal tro...

Dette var vår første krangel,og siden vi bor et stk. fra hverandre,kom for min del mye på en gang.

Jeg har tålt en del slike verbale guttspøker fra han,men aldri sagt noe stygt om han fordi jeg syns han er den fineste jeg vet om akkurat nå.

Ingen av oss er perfekte,og jeg tror kanskje at hans selvtillit er dårlig av

en grunn jeg vet om. Dette har aldri betydd noe for meg.

Men denne helgen tok jeg litt tilbake om ting,og da ble han helt flat.

Jeg kan bare ikke forstå at et voksent menneske kan si at han elsker meg en uke, for så å bakke helt ut neste uke!

Kanskje ble oppvasken for stor,men jeg trodde aldri at han ville se det hele som totalt bortkastet.

Jeg hadde gledet meg til sommeren,reise sammen med han,møtes,diskutere hobbyene våre,,møte familien hans(det var planen).

Jeg forstår ikke mangelen på vilje til å prøve å møtes på midten igjen,se de fine tingene,legge det bak seg.

Kanskje gjør han det,men det føltes ikke slik på tlf. i går...

Har jo vert i forhold før,og det har aldri blitt slutt pga. en-1 krangel...

Gjest lissi32
Skrevet

Syns du skal prøve å snakke med han?

Si at dere i allefall må snakke ut å finne ut om det er dette dere vil, innerst inne?

Huff, ikke enkelt dette, men har ikke annet råd enn at du bør snakke med han.

Skrevet

Han sa i grunnen adjø.Og hørtest veldig sikker ut.

Sa at vi sikkert var for ulike og at det var like godt å innse det nå.

Han som hele tiden har sagt at han syns vi kommuniserer ekstra godt sammen.

For vel 1 år siden kom han ut av et langt forhold der samboeren gav han mye dritt og klaget på han hele tiden(hans ord).

Til slutt orket han ikke mer av det,

og flyttet fra henne og barn.

Nå er jeg akkurat som eksen,visst...etter så kort tid.

Sukk.

Jeg begriper ikke at det kan skifte så kontant.

Skrevet

Det er han som har problemer her.. hvis han ikke engang er villig til å ta en diskusjon, være konstruktiv og møtes på midten så legger han rett og slett ikke det samme i ordet "elske" som du og de fleste andre gjør...

Håper du klarer å være hard når han kommer krypende tilbake om en uke eller to...for det gjør han garantert. Det å reagere på den måten han gjør er en måte å kontrollere og manipulere på

Skrevet
Det er han som har problemer her.. hvis han ikke engang er villig til å ta en diskusjon, være konstruktiv og møtes på midten så legger han rett og slett ikke det samme i ordet "elske" som du og de fleste andre gjør...

Håper du klarer å være hard når han kommer krypende tilbake om en uke eller to...for det gjør han garantert. Det å reagere på den måten han gjør er en måte å kontrollere og manipulere på

Jepp, han høres akkurat ut som eksen min!

Tålte ikke krangel, selv om vi egentlig ikke kranglet akkurat, men jeg stilte krav, og sa fra om ting jeg ikke tålte, da ble det for mye for ham.

Nøyaktig 2.5 uker senere kom han krypende tilbake...det var 2.5 fæle uker, men jeg er glad jeg holdt ut. Sånn med fasit i hånd kan jeg si at han nok ikke er verd å satse på, men for at du skal finne ut av det selv, og få sjansen til å bli kjent med ham litt dypere, så kan du jo gi det en sjanse til, for dermed bli enda sikrere i din sak på at han ikke er den rette... (eller motsatsen kan vi jo håpe:-).

Kontakt ham gjerne nå, eller bare dra hjem til ham dersom han ikke svarer på telefonen, be ham ut på en nærliggende cafe eller pub, vær hyggelig og rolig.

Ikke krangle mer med ham om du vil si fra om ting i fortsettelsen, snakk rolig og forklar hva du føler uten å bereide. Det fungerte for meg en god stund, til jeg ikke orket mer, men da ble i allefall bruddet mindre smertefullt og jeg visste at jeg hadde gitt det en sjanse! Lykke til!

Skrevet (endret)

6 måneder er kort tid når en er voksen. Jeg tror han ikke er ferdig med det forrige forholdet, og i tillegg tror jeg ikke du er hans store kjærlighet, da hadde han ikke vraka deg sånn.

Endret av eximus
Skrevet

Hva baserer Maximus det på,da?

Så du syns jeg bare skal glemme han?

Kan ikke den store kjærligheten oppstå på kort tid?

Og kan ikke den ikke oppstå på nytt?

Dessuten ble han ikke hivd ut...

Skrevet
Kontakt ham gjerne nå, eller bare dra hjem til ham dersom han ikke svarer på telefonen, be ham ut på en nærliggende cafe eller pub, vær hyggelig og rolig.

Hvis han ikke svarer når du ringer må du glemme han. Ikke dra hjem til han! Ikke legg press på han!

Prøv gjerne å ringe. Du kan si at du har behov for å avslutte forholdet på en ordentelig måte og du trenger svar på noen spørsmål. En slik samtale kan enten føre til fortsatt kontakt eller den kan føre til en verdig avslutning på forholdet.

Lykke til!

Skrevet

Takk for tips!

Nei,jeg har ikke tryglet han om noe etterpå,bare spurt et spørsmål jeg ønsket svar på.

Jeg er ingen trygledame.Bevares..

Årsaken til at han ikke orket mer,var ikke at han ikke kan møtes på midten,men at han ikke orket å se meg så såret og lei meg som jeg ble sist vi møttest.

Han er redd for å såre,redd for at det som blir sagt blir brukt om igjen og omigjen,for det er han vandt til.

Så det var nå et svar,det også...

Tror menn er vant til at ting blir brukt mot dem,....lenge etter?

Skrevet

Muligheten er jo tilstede for at han kan ha brukt noen dager nå på å tenke rett og slett. Han kan ha kommet fram til at han ikke vil såre ts, og før det går så langt så gjør han det slutt. Trenger ikke være noe mer dramatisk enn det.

Ts, du skreiv at du var redd for tillitsbrudd og for å bli såret. Kan hende han har tolket det sånn at du ikke har tillit til han lenger, og at den krangelen dere hadde var en utløsende faktor til at han vurderte forholdet på alvor.

Jeg synes ikke mannen skal dømmes for hardt før vi også har hørt hans versjon (noe vi sikkert ikke får). Kan hende han har det like vondt som ts nå, men at han tok den beslutningen han gjorde netopp for å skåne ts. Kan være vanskelig å skjønne, men noen tenker sånn til tider.

Skrevet

Ynnskyld,men hvem er ts???

Jeg heter Nummen,er trådstarter og fremdeles ganske nummen.

Jeg har heller ikke dømt mannen her særlig mye.

Skrevet

Trådstarter....hehe..jeg skjønte det ikke.

Men hvorfor skriver du at vi neppe får høre mannens versjon her?

Er det noe her som tilsier det?

Er det noe i min fremferd el. måte å beskrive elendigheten på,som gjør at vi alle bare kan pakke sammen og begrave hele kjærligheten?

jeg har et tillitsbrudd bak meg som jeg strever med ennå.

Dette vet han.

Så skjer det og blir sagt ting jeg reagerer sterkt på,og jeg blir redd.

Når jeg er redd,blir jeg gjerne sint eller irrasjonell i tankegangen.

er jeg den eneste i norge som har det slik?

Dessuten er jeg trofast,veldig ærlig og snill og varm!

Men nå føler jeg meg som en dritt.

Gjest koosejenta
Skrevet

Det er som om å lese om meg selv...Han gjorde det slutt i går pga jeg tok opp noe som bekymret meg...

han tåler overhodet ikke en diskusjon,han klarer ikke å forholde seg til meg etter en diskusjon..han sa også at vi var for ulike..med det mener han at vi er fir ulike sexuelt..han sa senest dagen før han slo opp at han elsket meg...

Vi har hatt fire brudd/pauser på et år nå..dette bruddet er det femte og jeg sier deg bare en ting:

KOM DEG VEKK FRA HAN!!

jeg har mistet følelsen mine for han..en mann som ikke tåler diskusjon eller tar alt som kritikk er ikke verdt å satse på...

Jeg har fått nok og tar han aldri tilbake..en mann som virkelig elsker deg,,går ikke fra deg pga en konflikt eller en krangel...

en mann som elsker deg står sammen med deg i tykt og tynt og han rømmer ikke slik som våre menn nå har gjort...

Jeg er kjempeglad for at det er slutt og vet at det finnes menn der som er verdige vår kjærlighet og omsorg,som er modne nok til å kunne snakke sammen om ting vi bekymra oss over...

Skrevet
Trådstarter....hehe..jeg skjønte det ikke.

Men hvorfor skriver du at vi neppe får høre mannens versjon her?

Er det noe her som tilsier det?

Er det noe i min fremferd el. måte å beskrive elendigheten på,som gjør at vi alle bare kan pakke sammen og begrave hele kjærligheten?

jeg har et tillitsbrudd bak meg som jeg strever med ennå.

Dette vet han.

Så skjer det og blir sagt ting jeg reagerer sterkt på,og jeg blir redd.

Når jeg er redd,blir jeg gjerne sint eller irrasjonell i tankegangen.

er jeg den eneste i norge som har det slik?

Dessuten er jeg trofast,veldig ærlig og snill og varm!

Men nå føler jeg meg som en dritt.

Godt at du skjønte det med ts :fnise:

Når jeg skriver at vi neppe får høre mannens versjon, så mener jeg at han neppe er inne på KG -uten at jeg vet for mye om det, men hva er oddsene for at han "vanker" her? Absolutt ikke vondt ment fra min side.

Jeg har vel heller ikke sagt at alle bare kan pakke sammen og glemme kjerligheten, men at det kan være at han har fått tenkt litt nå ang deg og din redsel for tillitsbrudd. Menn er jo noen enkle vesner som ikke liker for masse styr. Kan hende han syns det blir mye styr for han å skulle håndtere din redsel for å bli sviktet igjen. Kan hende han vil skåne deg, for ingen kan vel gi noen garanti for fremtiden. Hva vet vel jeg, men jeg prøvde bare å få fram litt annet enn at "du må komme deg bort fra han så fort som mulig" svar.

Du skriver også at du kan bli irrasjonell ved redsel og sinne. Kan hende han ikke skjønner det helt og tolket krangelen deres på en helt annen måte enn deg.

Å, du har vel ingen grunn til å føle seg som en dritt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...