Gjest sulta Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Forsøker å innføre et litt sunnere kosthold.. holder meg unna hvete (alt av brød og slikt), spiser mye frukt og grønnsaker, og forsøker å la proteiner og grønnsaker dominere middagen. Men.. jeg går rundt hver dag, før middag, og er kjempesulten. Spiser frokost (stor smoothie av frossen frukt og tre knekkebrød litt senere), men er kjempesulten frem til middag. Ved middag så blir jeg så mett at jeg gjerne holder meg i noen timer uten å bli sulten. Virker nesten som om det er varm mat som må til for at jeg skal holde meg mett.. men har ikke tid til å styre med varm mat, i tillegg til at jeg gjerne blir litt oppblåst og slikt av varm mat. Hva kan hjelpe på sulten? Drikker mye vann, småspiser frukt og grønt mellom måltidene.. Er jo veldig lett å sprekke når man er så sulten halve dagen
Gjest Wildcat Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 (endret) . Endret 30. juni 2008 av Wildcat
Cienna Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Når er første måltidet og hvordan fordeler du dem utover dagen? Du skal ikke gå rundt å være kjempesulten før middag..helst skal du ikke være sulten i løpet av hele dagen, men føle deg sånn passe mett. Til frokost ville jeg spist 3 knekkebrød med kokt skink og 2 skiver tomater på hvert knekkebrød. Det metter ekstra når du har på tomatskiver. Drikk et stort glass med vann og ha gjerne en varm kopp te ved siden av. Til lunsj ville jeg hatt en salat med tunfisk/kalkun/kylling. Knask gjerne noen knekkebrød til og ha også noe varmt å drikke til lunsjen(lure kroppen litt om du føler du trenger noe varmt)eller du har med ferdig stekt kylling/kalkun som du kan varme opp, og ta med tomater og agurk ved siden av. Sunt, fettfattig og varmt. Om du er døende av sult i mellom lunsj og middag så ta deg et par knekkebrød i 10' minutteren. Til middag spiser du rent kjøtt med grønt, gjerne med en lett saus som gjør at du får en mer middagsfølelese enn diett,at følelse. Til kvelds kan du heller ta den smoothien, og gjerne noe frukt/grønt som snacks...en håndfull nøtter gjør susen også. Store kopper med varm te, gjerne med litt honning, fyller magen og gir både varme og methetsfølelse, samt at det er vanndrivende og hjelper kroppen med å rense seg.
Gjest Gjest_trådstarter_* Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Kan jo skrive litt mer detaljert siden dere er så snille og svarer Jeg kan også nevne at jeg bare er 156 centimeter høy og veier 48 kilo. Er ganske lita, så har derfor et lavt energiforbruk. Forsøker å gå ned i fettprosent, da den er litt for høy (selv om ikke vekta skulle tilsi det..). Trener en halv time på trimsykkel 5 ganger i uka, helst med en gang jeg har våknet. For å "bli ferdig med det" samt å brenne så mye som mulig fett. Trener ikke på så høy intensitet ennå da, men blir god og svett. 12-tiden: Stor smoothie av banan, bær og yoghurt (Jeg er student og står opp litt senere enn de fleste da jeg ikke fungerer noe særlig på morran. Er mye kvalm etter jeg har stått opp, og overhodet ikke sulten, så best med noe flytende som er lett å få ned) 2-tiden: 3 knekkebrød med kyllingleverpostei og grønnsaker. Te og vann. Så går jeg rundt fra dette tidspunktet og til middag og er kjemepsulten. Veldig rart, jeg spiser litt frukt og grønt innimellom, skulle tro det hjalp. 5-6-tiden: Middag. Mye proteiner (kylling, fisk, annet fettfattig kjøtt), mye grønnsaker og bare litt poteter/ris/pasta Fra middag og utover er jeg ganske så mett.. har muligens bare litt frukt og grønt eller et knekkebrød om kvelden. Jeg kan forsøke å ha en liten omelett og et knekkebrød til i stedet for knekkebrødene til "lunsj". Dere får bare unnskylde min rotete plan, jeg har en litt annerledes døgnrytme etter at jeg ble student
Cienna Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Hmm....ville byttet ut lunsjen jeg....lag en ekstra stor middagsporsjon i dag og legg litt av det i en matboks og ha det til lunsj i morra....gjør dette hver dag slik at du får et ekstra varmt måltid i løpet av dagen Ellers ser det ut som du gjør det meste riktig...
monkeyfairy Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Forsøker å innføre et litt sunnere kosthold.. holder meg unna hvete (alt av brød og slikt), spiser mye frukt og grønnsaker, og forsøker å la proteiner og grønnsaker dominere middagen. Men.. jeg går rundt hver dag, før middag, og er kjempesulten. Spiser frokost (stor smoothie av frossen frukt og tre knekkebrød litt senere), men er kjempesulten frem til middag. Ved middag så blir jeg så mett at jeg gjerne holder meg i noen timer uten å bli sulten. Virker nesten som om det er varm mat som må til for at jeg skal holde meg mett.. men har ikke tid til å styre med varm mat, i tillegg til at jeg gjerne blir litt oppblåst og slikt av varm mat. Hva kan hjelpe på sulten? Drikker mye vann, småspiser frukt og grønt mellom måltidene.. Er jo veldig lett å sprekke når man er så sulten halve dagen Hva med havregrøt laget på vann. 1 porsjon (1dl havregrøt + 2 1/2 dl vann) = 105 kalorier Og det metter! I alle fall for min del
Gjest Tigress Skrevet 1. mars 2008 #7 Skrevet 1. mars 2008 Eg har ein idé: ut i frå denne planen her så har du jo berre 6-timers spisedøger, og det er ikkje så mykje. Du er vel vaken mykje lenger enn det der? Det går nesten 18 timer frå du et middag og til du et frukost/lunsj, og då har du dessutan trent. Eg trur du kan prøve å få den middagen rett etter trening, for når du et denne smoothien har du fasta i 18 timar! (Eg ville spist nokon viss eg hadde prøvd det der...) Følg rådet til den som skreiv at du burde lage stor middag, ha i boks og ete til lunsj i staden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå