Gå til innhold

Hva skal jeg ha til middag?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Titti_*
Skrevet

Hei.

Jeg trenger noen innspill og nye oppskrifter. Hver dag så vrir jeg hjernen for å finne på en middagsrett.

Vær så snill og gi meg tips, gjerne med oppskrift.

Er det noen som har oppskrift på macaroni & cheese? Har lyst til å lage det til tenåringen for å se om det faller i smak..

Tuuuuusen takk til dere som kommer med innspill... :klemmer:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er oppskrifter: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=319452

Tips til middagsoppskrifter ellers; aviser, nettaviser, muligens nrk og tv2 og flere oppskriftsider har middagsforslag hver dag, det samme har noen matbutikker. Jeg vil tro det ikke er så fristende å følge disse menyene hver dag, men hvis man noterer seg de oppskriftene som virker gode og greie å lage får man jo ganske fort litt å velge mellom. Det er også endel å velge mellom om man søker på enkeltingredienser eller retter i slike databaser. Jeg har perioder hvor jeg prøver nye oppskrifter nesten hver dag (tips herfra, fra gratis matblader eller kjøpte (BBC good Food f eks), kommet over tilfeldig når jeg har lest avisen o.l), og andre hvor jeg bare bruker det jeg kan fra før...

Det kan også være lurt å planlegge middager litt framover, enten ukemeny eller i hvert fall for et par dager, da slipper du å tenke og handle når du er sliten og sulten. Hvis du skal sette opp ukemeny er et hjelpemiddel å ha faste dager, eller fast antall dager, for fiskemiddag, evt vegetarisk, rester etc.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...