turnips Skrevet 2. mai 2003 #1 Skrevet 2. mai 2003 Har blødd siden tirsdag, mer og mer men mindre i dag. Har ingen smerter utover "vanlige" lette mensmerter. Var hos lege idag men jeg bor på så liten bygd at det ikke finnes ultralyd. Må derfor vente til neste torsdag før jeg fikk time i byen. Blev sykemeldt frem til torsdag. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre. Ligger bare å synes synd på meg selv og tørr ikke gjøre noe da legen sa jeg skulle unngå tunge løft. En uke er oendelig lang tid å vente uten å vite! Håper selvfølgelig at det bare er falsk alarm men prøver å forberede meg på det verste. Mannen min prøver å være omsorgsfull men idag er han også svimmel og kvalm... Dette er ikke lett dere! Hører gjerne erfaringer fra dere som har hatt SA tidligere, hvordan føltes det, hvor mye smerter, hvor mye blødning?
Gjest Hilde K S Skrevet 2. mai 2003 #2 Skrevet 2. mai 2003 Jeg har hatt to sa nå i den senere tid. En der jeg var seks uker på vei, den andre bare fem. Hadde store blødninger, mer enn vanlig mens men ingen smerter i det hele tatt. Jeg har hatt blødninger i svangerskapene også, men da mye mindre og ikke rødt og friskt tidlig. Hvor langt er du kommet ? Inne på sidene www.barnimagen.com og snartgravid er det egne steder der du kan få svar og lese deg til mye ! Håper blødningene stopper og at det blir baby på dere !
asterix Skrevet 2. mai 2003 #3 Skrevet 2. mai 2003 For oss å si om du er i ferd med å spontanabortere eller ikke blir dessverre bare vill gjetning. Ved min SA blødde jeg først lite og etterhvert som en kraftig mens, men hadde ingen spesielle smerter. Den ene gangen jeg hadde blødninger i sv.skapet, men det gikk bra blødde jeg også mye friskt blod og hadde kraftige smerter. Ved enda et annet sv.skap blødde jeg mindre og hadde bare litt smerter, men også da mer enn ved SA'en. Den gangen gikk det også bra. SA'er er så utrolig forskjellige og blødninger i sv.skap hvor det går bra er også så forskjellige. Håper det går bra med deg.
Mamma til 3 Skrevet 3. mai 2003 #4 Skrevet 3. mai 2003 Oj, det var trist, håper det er falsk alarm. Ta kontakt med fastlegen din, han må jo kunne sende deg videre til innvendig ultralyd. Det er bedre å vite, ønsker deg alt godt og håper dette går bra. Klem jente 29.
Gjest Mayamor Skrevet 3. mai 2003 #5 Skrevet 3. mai 2003 Jeg tok blodprøver med 3 dagers mellomrom. Så målte de HCG nivået i blodet for å se om det var økning eller redusering av verdiene... Det kan jo du spørre om legen kan gjøre. Lykke til. Klem fra Maya30
turnips Skrevet 3. mai 2003 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2003 Tusen takk for omtanken! Jeg er bare 8 uker på vei kansje t.o.m. mindre da jeg har hatt noe uregelmessig mens. Så det er ingenting å gjøre en bare å vente og håpe på det beste. Som sagt så skal jeg på UL til torsdagen. Har ikke blødd mye på en gang, altså mye mindre en vanlig mens men har blødd nå i fem dager og det ser ikke ut til å stoppe. Hvor lenge har dere blødd? Det var godt å høre at allt håp ikke er ute enda, det er så langt til torsdagen at det er fint å kunne tenke litt positivt frem til det endelige svaret. Skuffelsen blir jo like stor likevel hvis det har gått gærnt. Vi prøver å trøste oss med at nå har vi i hvert fall fått det til, så vi vet at det "funker", så hvis det går gærnt nå så er det bare å prøve igjen. Men det er grusomt å gå omkring å ikke vite!
lillen Skrevet 3. mai 2003 #7 Skrevet 3. mai 2003 Jeg krysser fingrene mine for deg/dere, turnips! Håper alt er bra med den lille i magen. Lillen
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2003 #8 Skrevet 3. mai 2003 Hei. Føler virkelig med deg, og håper det går bra. Det kan forhåpentligvis være hormonelle årsaker, og selvfølgelig kan det være begynnelse på noe. Du skriver ikke hvor langt på vei du er? Jeg startet med kraftige "menssmerter" i uke 13, som ble værre og værre. Ved UL så alt bra til, men jeg ble innlagt fordi de ikke skjønte hva det var. Vannet gikk på tredje dagen og for å unngå at kroppen utstøtte fosteret selv og jeg fikk større smerter, ble det til utskrapning. Jeg hadde lite eller ingen blødning, men kun smerter. Men det varier veldig fra kvinne til kvinne. Ta tiden til hjelp, og du må huske at hvis du SA er det alltid en grunn. Kjedelig sådan, men til det beste. Lykke til med UL. Håper virkelig det går bra med deg. Lykkeklem fra Merete
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå