Gjest Wildcat Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har lyst til å prøve mineralmakeup, men drukner helt i jungelen av informasjon og merker. Ser det er mange her som bruker mineralmakeup, kanskje noen av dere kunne komme med innspill på hva jeg bør velge? Litt info: - Jeg har blandingshud som også er sensitiv, type lett å få blank t-sone med noen små urenheter men tørr hud på kinnene. - Jeg liker ikke å dekke huden veldig. Bruker pudder etc for å å jevne ut hudfargen, legger heller på litt ekstra sammen med concealer der det skulle være noen problemer. Jeg har i mange år sverget til Cliniques "Superpowder" (kombinert pudder og foundation, men med pudderfølelse), synes det har akkurat passe dekkeevne og er det er lett å variere hvor dekkende det skal være. - Av annen sminke på huden bruker jeg concealer (Lancôme) rundt øynene. Legger løspudder over den på øynene, fast pudder blir for "kakete". Videre litt solpudder og rouge. Nå begynner alt dette å bli tomt, så jeg vurderer også å kjøpe dette i mineralutgave om flere anbefaler det. For meg er det viktig at det ser naturlig ut til hverdags og at jeg kan legge på litt mer til fest for å få en mer dekkende makeup. Vil helst kjøpe på nett, siden det kjapt sparer meg for noen kroner Noen som har lyst til å hjelpe meg?
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Hvis du søker litt rundt på forumet finner du masse info om mange forskjellige merker (mange tråder bare på forsiden). Ikke aller merker passer for alle, ulike hudtyper, farger, preferanser osv og det vanlige med slike spørsmål er at alle kommer med sine favoritter også er du like langt igjen ). Det beste rådet jeg kan gi er at du velger deg ut noen merker og begynner å kjøpe prøver. Det er den eneste sikre metoden.
Gjest Wildcat Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Hvis du søker litt rundt på forumet finner du masse info om mange forskjellige merker (mange tråder bare på forsiden). Hehe, nettopp det jeg har gjort - har lest de fleste trådene som ligger relativt nært i tid, men som jeg skrev så drukner jeg litt i informasjonen, derfor start av ny tråd
Gjest Familienett.Com Skrevet 1. mars 2008 #4 Skrevet 1. mars 2008 hva med denne tråden, litt erfaringer. http://familienett.com/showthread.php?t=87
Gjest Gjest Skrevet 1. mars 2008 #5 Skrevet 1. mars 2008 hva med denne tråden, litt erfaringer. http://familienett.com/showthread.php?t=87 Dette er jo bare en dårlig informert tråd om ID. Tror man kommer mye lengre med et søk på kvinneguiden hvis man er usikker på hvilket merke man skal velge.
rsa Skrevet 1. mars 2008 #6 Skrevet 1. mars 2008 Hjemme har jeg pudder og rouge fra ID, og på jobben slenger de på meg Glo Minerals. Tror det er den hvertfall.... Merker ikke forskjell på dem. Det eneste som er viktig er å bruke en fikserende krem over dagkremen. Da holder sminken seg bedre.
Gjest Gjest Skrevet 2. mars 2008 #7 Skrevet 2. mars 2008 har testet en god del merker og det eneste jeg synes er forskjellig er hvor matte/skimrende de er. kjøp prøver på de ulike merkene og prøv deg frem er mitt råd. siden de er såpass gjennomskinnelige skal det mye til å bomme veldig på fargen så ville ikke bekymret meg for det. for min egen del har jeg forøvrig gått tilbake til en gammel foundation favoritt siden jeg aldri fikk den store wow opplevelsen av mineralsminke.
California Skrevet 2. mars 2008 #8 Skrevet 2. mars 2008 Jeg er fornøyd med Everyday Minerals. De kommer i fire forskjellige utgaver (formulaer), Original, Semi-Matt, Matt og Intensiv (litt mer dekkende), se faq i menyen på hjemmesiden. Du kan også bestille gratis prøver, da får du 5 små prøver og det eneste du betaler er for porto (ca 25kr). Det er verdt et forsøk hvis du har lyst til å prøve mineralsminke!
Catzy Skrevet 2. mars 2008 #9 Skrevet 2. mars 2008 Norske Kiss Me minerals har små prøvepakker, som ikke er så dyre. De varer til noen dager, så du får prøvd deg fram. Og siden det er i Norge, blir ikke frakten altfor dyr heller. http://www.kissme.no/ Noen reagerer visst på enkelte stoffer i innholdet, men min semisarte hud har klart seg. Har prøvd foundation (hel boks), concealer (prøve), "pudder" (kjøpt hel boks etter prøve), en "all over face" type rouge (mest for å lage glød - prøve) og et par av øyeskyggene deres.
Gjest Wildcat Skrevet 6. mars 2008 #10 Skrevet 6. mars 2008 Tusen takk for hjelpen :-) Bestiller litt prøver hist og her, så får vi se hva jeg ender opp med!
Gjest baloo Skrevet 25. november 2008 #11 Skrevet 25. november 2008 Norske Kiss Me minerals har små prøvepakker, som ikke er så dyre. De varer til noen dager, så du får prøvd deg fram. Og siden det er i Norge, blir ikke frakten altfor dyr heller. http://www.kissme.no/ Noen reagerer visst på enkelte stoffer i innholdet, men min semisarte hud har klart seg. Har prøvd foundation (hel boks), concealer (prøve), "pudder" (kjøpt hel boks etter prøve), en "all over face" type rouge (mest for å lage glød - prøve) og et par av øyeskyggene deres. Hei, vet dette er et gammelt innlegg, men jeg kom over det og bare lurte på hva du synes om concealeren? Hvordan var den? og hvordan var den i forhold til foundationen?
Gjest Gjest Skrevet 25. november 2008 #12 Skrevet 25. november 2008 Ikke Catzy men tenkte jeg kunne svare da jeg har prøvd concealeren. Jeg bruker den mest rundt øynene og der dekker den bra. Både røde flekker og litt mørkere partier blir mindre synlig. (Jeg har ikke spesielt mørke ringer men en svak blåfarge som gjør at jeg ser trøtt og sliten ut.) Det blir ikke tørt og stripete noe ofte andre merker blir på meg (dior ysl bla). så alt i alt er jeg svært fornøyd!
Catzy Skrevet 26. november 2008 #13 Skrevet 26. november 2008 Må innrømme at jeg ikke har prøvd den concealeren enda. Så jeg kan ikke si noe om den dessverre. Fint at Gjesten over kunne gi deg noen innspill.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå