Gjest Kari Skrevet 27. februar 2008 #1 Skrevet 27. februar 2008 Jeg er ute etter linker og tips til hvor man kan få tak i perler, låser og slikt til smykkelaging. Kan være både på internett og i vanlige butikker, da helst i Østfoldområdet. Så har dere tips til steder jeg kan titte på? Helst steder dere vet er seriøse om det er nettbutikker. Har vært ute for et sted som ikke var seriøst og jeg slet lenge med å få varene jeg hadde betalt, det ønsker jeg ikke igjen...
Gjest nextlife Skrevet 27. februar 2008 #2 Skrevet 27. februar 2008 Seriøs og hjelpsom nettbutikk http://www.smykkestein.com/
Gjest Kari Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 Det var bare voldsomt lite utvalg der da.
Skravla Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Regner med at du har sjekket ut Panduro.
Gjest Kari Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Panduro kjenner jeg til, både på nett og den i byen min. Har brukt (altfor) mye penger der allerede... Det jeg er ute etter er å lage et smykke til en venninne som skal gifte seg. Enn så lenge så vet jeg ikke helt hva hun ønsker, vurderer svevesmykke i en eller annen form, så både perler og anheng og kuler er ting vi må se på. Og fine låser.
Gjest Gjest_Trinelise_* Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Hei Jeg pleier å handle hos www.perlenettet.no Har alltid fått varene jeg har bestilt kjapt. Lykke til, husk å legg ut det du lager da, så vi andre kan ta en kikk
Gunnhild83 Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg har nettopp bestilt masse perler fra pearlshop.se, svensk side med godt utvalg, aberet med å bestille fra utlandet er at du ikke må overstige 200 nok i kjøpsverdi ellers må du betale 25% i mva. Uansett så kryr det av perlebutikker på nett, mange norske også som virker ok, søk på google.no.. Forresten, denne er norsk og virker god: http://www.mamut.net/norwaybeads/ Endret 28. februar 2008 av Gunnhild83
Gjest Kari Skrevet 28. februar 2008 #8 Skrevet 28. februar 2008 Perlenett har masse fint ja. Pearlshop.se skal jeg se på når jeg kommer på jobben og det samme med norwaybeads. Tusen takk for tipsene hittil.
Wildy Skrevet 28. februar 2008 #9 Skrevet 28. februar 2008 Gems har kjempegod service og gode priser på bla Swarovski.Mye fint i ferskvannsperler også.Holder til i Norge, så her trenger du ikke bekymre deg for toll. Om det er noe spesielt du er på utkikk etter er eieren behjelpelig og finner det du ønsker. http://gems.no/ Og Cathyagems har fantastisk utvalg i ferskvannsperler. Varene kommer raskt og det er god kvalitet på perlene. http://www.cathaygems.com/index.php Firemountain har vel omtrent alt det er mulig å ha... http://www.firemountaingems.com/
Gjest Kari Skrevet 28. februar 2008 #10 Skrevet 28. februar 2008 Tusen takk Wildy. Skal se nærmere på disse. Supert å få tilbakemeldinger på butikker dere er fornøyde med selv også.
Wildy Skrevet 28. februar 2008 #11 Skrevet 28. februar 2008 Har bommet litt på perlebutikker, det er jo en jungel av butikker som selger perler. Men slettes ikke alle er like seriøse. De tre nevnt over er de jeg bruker mest og er godt fornøyd;godt utvalg, får det jeg bestiller og det er god kvalitet.
Gjest Kari Skrevet 28. februar 2008 #12 Skrevet 28. februar 2008 Det er det jeg har lært av erfaring også, derfor tenkte jeg det var greit å sjekke med dere her inne.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 28. februar 2008 #13 Skrevet 28. februar 2008 Vet du hva jeg gjør. Jeg går inn på den butikken jeg har lyst til å handle, sjekker om det finnes noen kontaktinformasjon, og sender en mail og spør hvor lang tid det tar før de sender varene. Jeg gjør dette med 3-4 forskjellige og ser hvem jeg får svar fra. Det er forbausende mange som ikke svarer eller bruker veldig lang tid på å svare. Jeg tror nemlig at de som er gode på kundebehandling er opptatt av fornøyde kunder. Ha en super dag i finværet! Hanne
Wildy Skrevet 28. februar 2008 #14 Skrevet 28. februar 2008 Det er når kunden kommer tilbake for å handle også senere at man har gjort et godt salg, er det ikke litt slik? Men det er forbausende mange som er trege til å svare, som har direkte misvisende bilder og informasjon om varen de selger og som bruker evigheter på å levere, om de leverer i det hele tatt.Men det er kanskje litt det man får med på kjøpet i internettverdenen, det er lett å starte butikk.
Gjest Gjest_Ann_* Skrevet 5. mars 2008 #15 Skrevet 5. mars 2008 Jeg er ute etter linker og tips til hvor man kan få tak i perler, låser og slikt til smykkelaging. Kan være både på internett og i vanlige butikker, da helst i Østfoldområdet. Så har dere tips til steder jeg kan titte på? Helst steder dere vet er seriøse om det er nettbutikker. Har vært ute for et sted som ikke var seriøst og jeg slet lenge med å få varene jeg hadde betalt, det ønsker jeg ikke igjen... Artbeads har masse flott:) Swarovski perler som koster 10,- i Norge koster ca 2 kr der osv.. Jeg har bestilt derfra 3 ganger. Alt er pent pakket og det kom i løpet av ca 10 dager. www.artbeads.com
Gjest Kari Skrevet 5. mars 2008 #16 Skrevet 5. mars 2008 Å der var det mye spennende og flott! Har lagt den til på favoritter.
Glasspus Skrevet 30. mars 2008 #17 Skrevet 30. mars 2008 Kan på det varmeste anbefale artbeads.com, masse flott i Swarovski, og har bestilt derfra ca 10 ganger, og får alltid det jeg har bestilt! Slik at det ikke blir trøbbel når jeg skal lage et sett, og bare har det jeg trenger til halsbåndet og ikke til øredobber.... for DET er irriterende, å få bare noe av det en har bestilt... Spesielt billig å bestille fra USA nå når dollarkursen er så lav.
Gjest Kari Skrevet 30. mars 2008 #18 Skrevet 30. mars 2008 Den så oversiktlig og fin ut Glasspus! Supert, skal titte mer der både til venninnen min og til eget bruk.
Gjest Arvet perlekjede Skrevet 30. mars 2008 #19 Skrevet 30. mars 2008 Hvor mye er en perle verdt? Jeg arvet et perlekjede (perlemor?) av farmor med ca. 110 perler som jeg tror er ekte! De er ganske små da, ca.0,3 cm bredde!
Wildy Skrevet 30. mars 2008 #20 Skrevet 30. mars 2008 Hva perlene er verdt er helt avhengig av hva slags perler det er og hvilken stand de er i. Ta med smykket til en gullsmed og få det taksert der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå