Gjest lissi32 Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Mange setter seg i sofa og koser seg når de får samboer. Jeg bestemte meg for at denne fellen skulle jeg ikke gå i. Har jo kvittet meg med det meste fettet og ønsket ikke å legge på meg igjen. Heldigvis har jeg en veltrent type, så jeg lar meg ikke forfalle. Hadde han vært en skikkelig snopegutt og ikke brydd seg om kroppen tror jeg lett at jeg hadde lagt på meg igjen. Gjorde du det? 1 kg her opp her, to år sammen.
maren Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Typen min er nok litt dårligere til å trene enn meg og jeg har nok latt meg smitte... Gått opp 4-5 kg på 3 år. Kan ikke fortsette den trenden
Sarah_83 Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg gikk vel opp 3kg det første året vi var sammen, men nå (tre år etter) veier jeg 2 kg mindre enn det jeg gjorde da vi ble sammen. Altså gått ned 5kg de 2 siste årere. Men dette er jo ikke mye kg uansett så noen kg mer eller mindre- hvem bryr seg vel om det hehe.
Supramundane Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg la på meg grusomt mye, faktisk. Jobber med saken!
Amalie_85 Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Vi begge har lagt på oss. Men jeg tror nok ikke vi snoper noe mer sammen enn det vi gjorde hver for oss. Men han var skikkelig tynn og trivdes jo ikke, så når han fikk det bedre gikk vel vekta opp og. Jeg og var veldig tynn når vi møttes, men jeg tror nok ikke jeg var ferdigvokst og trives mye bedre med min størrelse nå enn det jeg gjorde da. Selv om jeg har noen få kg for mye nå.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Ikke da vi ble sammen, men da vi ble samboere. Mest fordi vi spiste mye kraftig kost, mye kjøtt og karbohydrater (jeg har pleid å spise lettere mat når jeg har boddd aleine, han har vært dårligere til å spise middag hver dag o.l). De siste par årene har jeg imidlertid lært mye om matlaging og kosthold, så vi har vel faktisk gått ned til normalen igjen ved å spise annerledes, hvilket vil si hjemmelagd mat, og kjøtt færre dager i uka. Vet ikke hvor mange kilo det er snakk om, fem for min del kanskje, mer for ham ( han har også kuttet ut sukkerbrus, jeg drikker ikke brus)? Ingen av oss trener, men vi prøver å få gått litt turer og burde bli flinkere på det området
Munachimso Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Tja.. har vel gått litt opp og ned siden vi ble sammen, legger vanligvis på meg litt om vinteren Men gikk faktisk litt ned rett etter vi ble sammen. Kjæresten liker ikke kaker og snop, så det ble mye lettere for meg å unngå det da vi ble sammen siden det ikke var tilgjengelig hos ham. Vært sammen 4 år nå og er et par kilo lettere enn før vi møttes.
FantasDick Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Ingen av oss har gått opp i vekt. Jeg er (desverre) et par kilo lettere enn når vi møttes, men jeg går litt opp og ned. Vi er veldig glade i mat, og jeg er spesielt glad i sjokolade, is og godteri, men jeg legger aldri merkbart på meg av sånt. Vi trener aldri, men går tur med hunden. Har bodd sammen i 1 1/2 år.
Gjest Bond Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Jeg har lagt på meg noen kiloer gjennom årene vi har vært sammen, men ikke noe ekstremt mye. For min del hadde det ikke så mye med det å gjøre med at vi ble sammen, det skjedde ikke med en gang, men da vi flyttet sammen. Så det hadde mer å gjøre med det at ble en god del livstilsforandringer (slutte å røyke, mye mindre festing - dvs at mye dansing flere ganger i uken ble erstattet med en god del roligere ting uten å starte å trene, mye sitting med skolearbeid, å ha bil, bo i et sted der en trenger bil, osv) Men på andre siden, akkurat nå er jeg i bedre form enn jeg noen ganger har vært siden ungdomsskolen, selv om jeg veide noen kiloer mindre 5 år siden (trente ikke jevnlig for mange mange år - det var usunn livstil som holdte meg ganske tynn). Så nå er det bare å bli kvitt den lille ekstra jeg har igjen, men allerede i full jobb med det også, de siste 1,5 året har vi trent jenvlig begge to. Og han har faktisk gått ned en god del (rundt 10 kilo). Men han var jo snopkonge før, det ble der full stop med :-D Og det hele med å spise nok grønnsaker, ikke for mye fett, det at det ikke er bra med en flaske sukkercola per dag osv.. En gutt som bodde alene var ikke så flink med å tenke på sånt Endret 27. februar 2008 av mrs_bond
SilkeSatan Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Jeg la på meg MYE når jeg var sammen med x'n.. Og jeg sliter noe veldig med det enda.
Nabodama Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 Ja, jeg har lagt på meg ca 10 kg. Men det var vel egentlig greit, ettersom jeg var undervektig da vi ble sammen for snart 7 år siden. Men nå er jeg ca 3-4 kilo over akseptabel bikiniform, det har jeg vært de siste vintrene, så jeg gjør en innsats mot vår og sommer:) Akseptabel bikiniform for min del er 0 valker og flat mage, jeg er såpass mye i sydlige strøk, og dermed mye i bikini også, så jeg vil føle meg vel da. Mannen min har også lagt på seg litt, men det synes lite på ham. Han ser stort sett veltrent ut likevel. Vi har en dovenperiode om vintrene, i den mørkeste tida, men så setter vi i gang med trening når nyåret er der, og det igjen nærmer seg litt varmere tider. Det er som om energien kommer litt tilbake da:)
Rockesola Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 Jeg la på meg 10kg i løpet av det første året vi var sammen, men jeg er egentlig ikke tjukk nå. Så jeg hadde vel bare godt av det
SuperGjest Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 Har vel lagt på meg 3-4 kilo som jeg nå jobber med. Ikke bare ble vi samboere, men jeg flyttet hjemmefra for første gang for å bo med min nåværende samboer, og det innebærte endel forandringer. Hadde ikke tid til å trene da jeg ble så oppslukt av alt annet med det nye livet mitt. Men nå er det sunt kosthold og trening 5-6 ganger i uka som gjelder
Gjest barelillemeg Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Nei, det har ingen av oss gjort, faktisk...!
Gjest lissi32 Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 Det er så koselig å bli samboer :rødme: Selv om man får litt lovehandles også! Vi har faktisk også endret kostholdet til det bedre da vi ble to. Før orket jeg ikke lage middag bare til meg selv. Han også spiste store hauger med kjøp-pizza, noe vi aldri spiser lenger. Syns det er gøy å lage mat når det ikke bare er til meg selv.
Gjest Bistro Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 Da jeg traff ham trente han jevnlig og hadde gått ned 10 kg. Han la på seg en hel del da han sluttet og røyke. Da vi ble samboere så la han på seg mellom 10 og 20 kg. Samtidig så sluttet han å trene. Ikke helt ok for meg, men jeg sa lite. Jeg la ikke på meg nevneverdig.
Gjest Tigress Skrevet 27. februar 2008 #17 Skrevet 27. februar 2008 Vi er tynnare begge to! Og ser betre ut, det må seiast...
Gjest lissi32 Skrevet 27. februar 2008 #18 Skrevet 27. februar 2008 Da jeg traff ham trente han jevnlig og hadde gått ned 10 kg. Han la på seg en hel del da han sluttet og røyke. Da vi ble samboere så la han på seg mellom 10 og 20 kg. Samtidig så sluttet han å trene. Ikke helt ok for meg, men jeg sa lite. Jeg la ikke på meg nevneverdig. Jeg hadde nok også reagert litt om det hadde krøpet opp til 30-40 kg. Det var jo ikke mannen man falt for i utgangspunktet. Da hadde jeg blitt bekymret for helga i tillegg til at jeg sikkert ikke hadde tent like mye på kroppen da.. men men er man glad i noen så er man jo det. Man vil vel gjerne ha dem slik dem var når man traff dem. Hører mange menn si de er frustrerte over at kvinner blir fleskeberg etterhvert. Men at det kanskje er pga 3 barnefødlser glemmer de..
Gjest Morgan le Fay Skrevet 27. februar 2008 #19 Skrevet 27. februar 2008 Ingen av oss har lagt på oss, og det har heller ikke skjedd i tidligere forhold. Vi har begge to fortsatt med trening og sunt kosthold, og jeg har nok smittet mannen litt med mine kostholdsvaner. Det siste er sannsynligvis en bra ting, for tidligere spiste han generelt altfor lite, og hadde altfor stor fokus på melk og brød. Ingen av oss er noen store godtespisere, og noen sofaslitere vil vi vel aldri bli. Med jakthund og lopper i blodet sier det seg vel selv.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #20 Skrevet 27. februar 2008 Jeg la på meg jevnt og trutt de første 3-4 årene vi bodde sammen. Men nå har jeg tatt tak i problemet og gått ned ca 15 kg. Skal ta ca 5-6 kg til så skal jeg være fornøyd (men da blir jeg nok snart lettere enn jeg var da vi ble sammen )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå