Gjest Snaddrun Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Dette kan jo varriere både med tradisjon og hvor du bor, men hva er etter ditt syn det mest ordinære du har fått servert? Vi har fått servert svinekam et par ganger, det er etter mitt syn ganske så dagligdags mat (men likevel godt da!!!)... men på 80-tallet var jo svinekam skikkelig festmiddag!!
Noli Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Kjøttkaker, det var skikkelig godt. Svinekam har jeg aldri smakt, så for meg er det ikke hverdagsmat.
Irmelinn Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har heller aldri spist svinekam.. alle bryllup jeg har vært i har det vært koldtbord så der kan jeg ikke uttale meg.
Vitamina Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Den maten jeg husker best er den som var enklest. Var i et samebryllup der alle i familien og alle naboene hadde fått ulike oppgaver til bryllupet. Noen av nabofamiliene gikk sammen og lagde finnbiff og det ble servert i papptallerkner.. Det var stort bryllup, men veldig billig og fantastisk at alle i bygda bidro Kan ikke helt se for meg at jeg skulle banke på hos naboene her og be dem bake bryllupskake...
mia83 Skrevet 27. februar 2008 #7 Skrevet 27. februar 2008 Vi var i et bryllup der paret hadde festen et år etter vielsen. Da serverte de en sodd-lignende suppe til middag, og ingen dessert. Det ble kaker og kaffe en times tid etter middagen.
Gjest Bodillen Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Det mest dagligdagse jeg har fått servert i et bryllup, må vel være det som ble servert i mitt eget! Vi var unge, hadde veldig dårlig råd - og betalte alt selv. Så vidt jeg husker kom det på under ti tusen, absolutt alt inkludert. Vi serverte snitter, laget av flinke og hjelpsomme søstre og svigerinner. Etterpå hadde vi stort kakebord, hvor samme gjeng hadde bidratt.
100%svevende Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 toro pose suppe (sopp suppe) steik hestesko iskake Er ikke noe galt med det, men da inviterer man ikke til "galla" bryllup som det stod i innbydelsen..... Hadde bare forventet litt mer utifra invitasjonen!!
HeleneHarepus Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Blomkålsuppe, svinestek og iskake. Boring.
Gjest Apple- i.i Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 Tørr oksestek med kokte poteter og grønnsaker...
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 Kjip kafeteria lasagne.. Med opphakket kinakål og thousand island dressing til. Stusselig!
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 Har aldri fått noe dagligdags i bryllup - enten har det vært innholdsrik buffet, eller gode tre-retters av tradisjonelt eller utradisjonelt slag (mye vilt, nam), men oksestek o.l kan kanskje føles litt hverdagslig om den ikke er godt nok tilberedt. Ellers er/var det veldig vanlig å servere sodd i bryllup i Trøndelag, så vidt jeg vet.
Gjest lissi32 Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 I mitt bryllup skal jeg ha heilstekt lam og svin. Bakte poteter, masse gode salater, sauser. Skal ha en diger fest, nesten grillfest. Orker ikke fest på folkets hus med hvite duker, timesvis med taler og svinesteik til middag. Nei her blir det ikke bordplassering og hauevis med taler. Kvelden blir for å kose seg sammen slekt og familie. Enkle er oftest det beste.. ?
Gjest Yihaa Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 Tror jeg aldri har fått noe dagligdags i et bryllup før. Synes alltid maten har vært nydelig! Men nå skal det sies at jeg synes det er så deilig å sette meg til dekket bord uten å ofre matlaging en tanke, så selv en enkel rett kan begeistre meg - selv i et bryllup.
Grissini Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 Blomkålsuppe, svinestek og iskake. Boring. Helt enig! Oksestek kommer også høyt på listen.
Gjest lissi32 Skrevet 27. februar 2008 #17 Skrevet 27. februar 2008 Jeg fikk biff av noe slag, heilstekt med fløtepoteter. Det var nydelig. Ellers fikk jeg bacalao i en konfirmasjon... æsj altså! Men det er sikkert vanskelig å finne på noe. Kanskje vilt er godt og spennende? Tapas og koldtbord? Om jeg skulle giftet meg i Norge aner jeg ikke hva jeg skulle servert.
rsa Skrevet 27. februar 2008 #18 Skrevet 27. februar 2008 1/2 grillet kylling........og det var det. Dessert etterpå, men husker ikke hva slags. Var vel kaker.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 27. februar 2008 #19 Skrevet 27. februar 2008 Blomkålsuppe, svinestek og iskake. Boring. Enig. Når maten i tillegg er kald og grønnsakene ihjelkokte, er ikke maten akkurat en høydare. Jeg synes ikke det er noe galt med enkel mat til bryllup. God sodd, finnbiff etc er i mine øyne et mye bedre valg enn en kjip treretters.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #20 Skrevet 27. februar 2008 I et trønderbryllup var det hjemmelagd sodd - nydelig I et nordlandsbryllup var det hjemmelagd bacalao - nydelig nam,nam,nam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå