Gå til innhold

oppmerksomhetssyk hund

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en valp som jeg synes fremstår som noe masete. Og jeg lurer på om det er noe jeg gjør for at den er som den er. Hun får turer og lek og kos altså, så det er ikke det at hun kjeder seg. Men hun er så forferdelig klengete. Går oppå meg hele tiden, trår meg på tærne, står ved siden av meg, prøver alltid å klatre opp i fanget mitt. Hun kan ikke bare hoppe opp i sofaen og legge seg et sted unna meg, hun klatrer opp på meg så hun kan ligge HELT oppå meg. Hun peser hele tiden, og jeg synes det virker som hun stresser og styrer med dette. Hun står mye og peser meg i ansiktet.

Hun virker noe desperat etter oppmerksomhet. Jeg kan ikke se på henne eller snakke til noen andre uten at hun kommer løpende og nærmest hopper opp i fanget mitt. Og denne pesingen. Stresser hun?

Jeg har lært henne å ligge på plassen sin, men jeg kan jo ikke kommandere henne til det hele tiden heller?

Hun er veldig uselvstendig, og jeg klarer ikke å lære henne å være ute i hundegården alene.

Har noen råd til meg? Dette er min første helt egne valp, og jeg må innrømme det er noe mer jobb enn jeg trodde.

Valpen er nå 8 mnd gammel og en blanding mellom golden retriver og flat retriver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun trenger hjernetrim? Og stresser hun masse, kanskje løpe tiden nærmer seg?

Skrevet

Jeg har ikke hund, og er nok ikke den rette til å svare egentlig. Men jeg har sett bøker om hundeoppdragelse og "valpeskole" og tenkte at kanskje dette er noe som kan hjelpe deg.

Det kan jo også være at dette er slik hunden er, at personligheten hennes er slik. Da må du i så fall lære deg å leve med det, for hverken mennesker eller kjæledyr er perfekte :) Vi har alle vår personlighet, gode sider og dårlige sider.

Jeg har også hørt at enkelte former for lek, kan gjøre hunder urolige og masete. Så det kan jo også være lurt å undersøke om lekene dere leker sammen er for bråkete og voldsomme, og at det kan være lurt å bytte til en annen lek som gjør hunden roligere og mer trygg på seg selv, slik at du får en roligere hund.

Skrevet

Vet ikke hvor populært det er å linke til tråder på andre forum, men HER er i alle fall en tråd som tar opp temaet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...