annie23 Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Skrev et innlegg igaar-- men naa har jeg et nytt problem. eller, har med det samme og gjoere. Her begynner vi: Har akkurat begynt et nyttforhold men en fyr som, for 2 uker siden, fortalte meg at han var forelsket og ville vaere med meg.. Han var den som var etter MEG i mange mnd, uten at jeg ville noe mer, og etterhvert fikk jeg foelelser for ham. Naa er vi blitt et par, og jeg har de siste dagene vaert ganske frustrert over at han virker ikke saa interessert lengre... ! Soendagen sa han han skulle ringe meg, og ringte aldri. (det var det forrige tema var om) Og saa, igaar ringte han meg. Han er i en annen by pga jobb, og det som jeg ikke liker saa vellllldig godt denne gangen, er at han bor hos ei venninne mens han er der.. har jeg grunn til og bli sur pga det? Jeg har helt siden jeg ble kjent med ham visst at han har mange venninner, og tror nesten helt sikkert at det ikke er noe mellom ham og noen av dem.. (men man kan jo aldri vite).. Men ville dere latt deres kjaere dra og besoeke venninner, og overnatte der, hvis han sier at det ikke er noe mellom dem? Altsaa, han dro ikke for og besoeke henne, og hun vet at han har faatt seg kjaereste, og tror ikke det er noe mellom dem, men allikevel irriterer det meg litt. Da han ringte meg igaar, og fortalte han skulle bo hos henne (da jeg trodde han skulle bo paa hotell) ble jeg med en gang litt sur... jeg SA det ikke da, men tror han forsto det. Jeg sa hadet ganske fort, og la paa uten og si jeg savna han eller noe... Uff, jeg vet at disse innleggene mine er ganske uoversiktelige.. ok det jeg vil ha svar paa er: -Ville dere latt deres kjaere overnatte hos venninner? (ha i tankene at vi kun har vaert sammen TO uker da, ikke over lang tid) (OG at det er pga foretninger at han maatte dra til dette stedet) - Har jeg "lov" til og fortelle ham at han ikke kan gjoere det?? (jeg har ikke gjort det da)
manducabulla Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Jeg hadde ikke likt om kjæresten min sov over hos en venninne, men jeg tror ikke han hadde gjort det til å begynne med. Du burde ikke fortelle han at han IKKE har lov til å gjøre ditt eller datt, for han har egentlig lov til det han vil, men du burde fortelle han hvordan du føler angående temaet. Spør om han hadde tillatt deg å sove hos en kompis.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Har du en grunn til å bli sur over det? Hva er vitsen med å spørre når du allerede er sur over det? Man gjør bare ikke slik og det er det som definerer din nye flamme i menneskets annaler over idiotiske ting å gjøre i et nytt forhold! Alt er så komplisert i utgangspunktet også velger man å kludre det til ekstra! Men , han er vel snill og liker kos og se filmer som virker å være kriteriet for et godt samliv hos veldig mange andre her på bruket! Lykke til for det virker som de aller fleste lar flaks være en avgjørende faktor i å bestemme seg for å satse eller ikke!
annie23 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg hadde ikke likt om kjæresten min sov over hos en venninne, men jeg tror ikke han hadde gjort det til å begynne med. Du burde ikke fortelle han at han IKKE har lov til å gjøre ditt eller datt, for han har egentlig lov til det han vil, men du burde fortelle han hvordan du føler angående temaet. Spør om han hadde tillatt deg å sove hos en kompis. Har spurt.. han sier at hvis det var en venn jeg kunne stole paa, (slik hans venninner er) saa ville han ikke hatt noe i mot det. Jeg tror heller ikke det er noen god ide og si at han ikke faar lov nei, og det ville jeg ikke sagt. Snakka faktisk med ham paa tlf akkurat naa. Han fortalte meg at i morgen kommer han hjem fra foretningsreisa, og venninna skal overnatte hos han imorra, fordi hun skal ta et tidlig fly herfra torsdagen.. Dette fortalte han meg forrige uke, og sa: da kan jo jeg overnatte hos deg. (pga at han visste at jeg ikke likte det) men naa kommer han jammen meg og sier at han vet ikke om han kan, pga han skal jobbe torsdagen, og vet ikke om det blir stress og overnatte hos meg da (ligger litt langt unna der jeg bor).. Tingen er at han drar torsdags natt paa en annen foretningsreise og skal vaere borte TO MND! Jeg ble ganske saa frustrert, og sa at det ville ikke vaere noe problem da det ligger ikke saaa langt unna helle da, hvis han vil kan han da uten problemer tror naa jeg! spsmaalet er vel om han vil eller ei. Han sier at han vil.. og at torsdagen ville han proeve og faa tidlig fri for og vaere med meg foer han drar.. da sa jeg at torsdagen kan jeg ikke, for har planer.. Har ikke det da... men vil at han skal forstaa at det er ikke kun HAN det er opp til naar vi skal sees... Gav ham nesten et ultimatum: enten ser du meg imorra eller saa sees vi ikke paa 2 mnd. herlighet blir saa irritert.
annie23 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 26. februar 2008 Har du en grunn til å bli sur over det? Hva er vitsen med å spørre når du allerede er sur over det? Man gjør bare ikke slik og det er det som definerer din nye flamme i menneskets annaler over idiotiske ting å gjøre i et nytt forhold! hva? forsto ikke saa mye av det du proevde og si her. man kan bare ikke gjoere slik? hvem da, jeg eller han?
Gjest Tigress Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 -Ville dere latt deres kjaere overnatte hos venninner? (ha i tankene at vi kun har vaert sammen TO uker da, ikke over lang tid) - Har jeg "lov" til og fortelle ham at han ikke kan gjoere det?? (jeg har ikke gjort det da) Svaret på det første spørsmålet er: eg har ikkje noko med å slå fast om han kan det eller ikkje, det er hans eiga vurdering som gjeld. Men eg ville ikkje hatt noko problem med det, det er vel det du eigentleg lurar på. Klart du kan seie det til han, men eg trur ikkje det vil gavne deg - eg trur berre du vil verke klengete.
Cienna Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Mannen min skal ikke overnatte hos andre damer enn søsteren eller moren sin....Og jeg ville aldri overnattet hos en "kompis"....men det er oss...vi er heldigvis helt like sånn....
Gjest Piper Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Svaret på det første spørsmålet er: eg har ikkje noko med å slå fast om han kan det eller ikkje, det er hans eiga vurdering som gjeld. Men eg ville ikkje hatt noko problem med det, det er vel det du eigentleg lurar på. Klart du kan seie det til han, men eg trur ikkje det vil gavne deg - eg trur berre du vil verke klengete. Og da er det bedre å tie stille om slike ting, bare fordi man ikke skal virke klengete? Og jeg som trodde man skulle være åpen og ærlig, for da kan man få et bedre forhold. Men så feil kunne jeg ta, for det er tydeligvis bedre å tie stille for å ikke virke for klengete? Hva er greit å gi beskjed om? Og hva er ikke greit? Uansett hvor lenge vi hadde vært sammen, ville jeg ikke akseptert at han overnattet hos en venninne. Og hadde han ikke klart å respektere dette, ville jeg ikke hatt noe problemer med å avslutte et forhold som bare har vart i to uker.
Gjest Pet Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Og da er det bedre å tie stille om slike ting, bare fordi man ikke skal virke klengete? Og jeg som trodde man skulle være åpen og ærlig, for da kan man få et bedre forhold. Men så feil kunne jeg ta, for det er tydeligvis bedre å tie stille for å ikke virke for klengete? Hva er greit å gi beskjed om? Og hva er ikke greit? Uansett hvor lenge vi hadde vært sammen, ville jeg ikke akseptert at han overnattet hos en venninne. Og hadde han ikke klart å respektere dette, ville jeg ikke hatt noe problemer med å avslutte et forhold som bare har vart i to uker. Må si meg enig med Piper her. Dessuten virker du usikker på forholdet og det høres ut som om han nører opp under usikkerheten din. Er han en player, mon tro?
Gjest Mysticgirl Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Han kan gjøre det om han vil, men spørsmålet er jo om du blir usikker og såret av det. Du må nesten snakke med han.Ikke vær redd for å virke klengete som en her sier. Du må få lov til å være deg i forholdet på godt og vondt. Om han ikke takler det så er han ikke noe å samle på. Det må kunne gå ann å snakke sammen og komme frem til en løsning. Å unnlate å si noe for å virke sur eller klengete er feil. Da bygger det seg mer en mur rundt dere og irritasjonene vokser. Det er ingen tjent med. Snakk med han du Lykke til
annie23 Skrevet 26. februar 2008 Forfatter #11 Skrevet 26. februar 2008 Må si meg enig med Piper her. Dessuten virker du usikker på forholdet og det høres ut som om han nører opp under usikkerheten din. Er han en player, mon tro? Nei, han er ikke player.. kjente han en stund foer vi ble sammen, og saa han aldri sammen med ei jente, selv om det virker som om han har endel beundrere.. han fortalte meg at han hadde vaert forelska én gang i sitt liv (er 28 aar), og sa at han foeler det samme for meg, og at han er glad han har funnet meg.. men det sa han til og med foer vi ble sammen... Han sa at han alltid ble fort lei av de jentene han hadde gaatt ut med foer, og at han aldri hadde foelt seg slik foer som han gjorde med meg... men kanskje det var pga jakten, og naa som han har meg, er han blitt lei av meg ogsaa? hmmmff.. selv om, naar jeg snakker med han paa tlf, saa sier han hele tida hvor mye han vil vaere med meg, men.. MEN det foeles ikke slik ut.. kanskje det er pga jeg er vant til mer intense forhold.. og litt mer usunne forhold.. vet ikke. foer vi ble sammen tenkte jeg at det ikke kom til og bli noe problem at han hadde venninner, da det virket som om han bare er venner med dem.. men naa som vi er sammen kjennes det annerledes ut.. Kanskje det er fordi jeg er ganske sjalu.. Har snakka med han om det, men er redd for at han skal bli lei av meg.. og i tillegg, naa som han skal bort i 2 mnd, tenkte jeg kanskje han ville vaere litt mere med meg foer han skulle dra... jaja.
Jigva Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Det at han overnatter hos venninner og ikke vil se deg før han reiser og ikke tar telefonen vitner kun om en ting i mine øyne, han er bare ikke så interessert i deg. Jeg tror du vil ha det bedre med en annen mann.. En mann som vil være med en dame vil gjøre alt med henne de første ukene, ikke ignorere telefoner fra henne, dette er bare suspekt. Nå vet jeg ikke hvordan du er da, om du er slitsom og masete på han. Vet om mange forhold som har gått dårlig fordi dama eller mannen er for slitsomme og usikre.. Jeg ville dumpa han, om han virkelig var forelska ville han kommet tilbake. Hvis ikke så vet du hvertfall.. Endret 27. februar 2008 av Jigva
Gjest Js Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 Jeg hadde ikke godtatt at kjæresten min overnattet hos en venninne, først og fremst fordi jeg ikke kan se for meg hvem det skulle vært, og nei det hadde vært uaktuelt. Hva sier han dersom du drar til en kompis, ser film og overnatter der?
Fluffie Skrevet 27. februar 2008 #14 Skrevet 27. februar 2008 Det kommer vel an paa hvilken venninne. Er det ei jeg kjenner godt til saa er det ikke noe problem, men om det plutselig dukket opp ei jeg ikke kjenner til fra foer, da ville jeg nok vaert litt skeptisk og gravd litt foer jeg ga min godkjenning. Naa stoler jeg paa typen, men om han skulle overnattet hos noen jeg ikke har hoer om i det hele tatt foer, og ikke fikk noen videre informasjon om vedkommende, saa hadde jeg nok lurt litt. Og jeg kan banne paa at han ville ha bedt om info om jeg plutselig skulle overnattet hos en kamerat.
Gjest Tigress Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 Og da er det bedre å tie stille om slike ting, bare fordi man ikke skal virke klengete? Og jeg som trodde man skulle være åpen og ærlig, for da kan man få et bedre forhold. Men så feil kunne jeg ta, for det er tydeligvis bedre å tie stille for å ikke virke for klengete? Har eg skrive det, mon tru? Nei, det har eg visst ikkje! Derimot har eg skrive at eg ikkje trur det vil gavne ho, så får ho vurdere det sjølv. Nokon vil sikkert seie at det er best å seie i frå og verke klengete, andre vil seie det er best å halde kjeft og ikkje verke klengete. Det er ikkje sikkert han vil meine det er klengete heller, eg berre peikar på at det kan bli effekten...
Gjest Piper Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 Har eg skrive det, mon tru? Nei, det har eg visst ikkje! Derimot har eg skrive at eg ikkje trur det vil gavne ho, så får ho vurdere det sjølv. Nokon vil sikkert seie at det er best å seie i frå og verke klengete, andre vil seie det er best å halde kjeft og ikkje verke klengete. Det er ikkje sikkert han vil meine det er klengete heller, eg berre peikar på at det kan bli effekten... Greit det at det kan bli slik. Men det må da være bedre å finne ut tidlig at den du er forelsket i ser på deg som klengete, bare fordi du sier i fra om ting du ikke liker. Blir mye verre å gjøre noe emd det senere, når man gjerne har fått et litt mer seriøst forhold. Derfor mener jeg at mans kal være ærlig helt fra starten av, for da får man ikke noen overraskelser underveis. Og takler ikke den andre det, får den andre finne seg en som passer bedre for han/henne.
Nabodama Skrevet 27. februar 2008 #17 Skrevet 27. februar 2008 Jeg synes egentlig ikke at man er i posisjon til å stille krav etter bare to uker i et forhold. Om han gjør ting han har pleid å gjøre tidligere, som f.eks å ligge over hos venninner når han er på reise der de bor, så vil det nok føles rart at en såpass "fersk" person i livet hans skal legge seg bort i det.
mysan Skrevet 27. februar 2008 #18 Skrevet 27. februar 2008 Jeg synes egentlig ikke at man er i posisjon til å stille krav etter bare to uker i et forhold. Om han gjør ting han har pleid å gjøre tidligere, som f.eks å ligge over hos venninner når han er på reise der de bor, så vil det nok føles rart at en såpass "fersk" person i livet hans skal legge seg bort i det. Enig med deg. Jeg synes jeg ser at jeg selv ville tillatt 'et fremmed' menneske å skulle legge føringer for mitt liv. Videre tenker jeg sånn; dersom en person VIL være utro, så er h*n det enten man nekter vedkommende det ene eller det andre. Man har alltid to valg, i alle situasjoner - man kan i dette tilfelle velge å stole på kjæresten sin, eller man kan velge å la være.
manducabulla Skrevet 29. februar 2008 #19 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er enig med de over, at man egentlig ikke er i posisjon til å stille krav etter bare to uker i et forhold, men når man blir kjærester, har man valgt å bringe en person i livet sitt, og da må man forvente at man må forholde seg til et annet menneske. For min del, så ville det føltes unaturlig ut, selv etter to uker, hvis kjæresten min skulle sove over hos en venninne. Dersom han ikke hadde hatt krefter til å møte meg kvelden før han skulle reise, men skulle overnatte hos venninna eller hun skulle overnatte hos han, da hadde jeg nok revurdert forholdet litt.
Gjest Piper Skrevet 29. februar 2008 #20 Skrevet 29. februar 2008 Jeg er uenig med de som mener at man ikke kan stille krav i begynnelsen av et forhold, for det er jo da man finner ut om man egentlig passer sammen. Skal man gå rundt grøten og ikke si noe før man eventuelt har kommet lant ut i forholdet, kan man risikere å få store problemer. Derfor mener jeg at man like greit kan åpne munnen fra starten av, emn det er ikke dermed sagt man stiller krav, emn at man forteller den andre hva man kan og ikke kan leve med. Og klarer ikke den ene å resepktere dette, får man vurdere om dette forholdet er noe å satse på eller ikke. Sier man ikke noe i begynnelsen kan man risikere at den andre blir uforståelig til problemet, siden man ikke har sagt noe tidligere. Hvorfor skal det plutselig etter flere måneder bli et problem, når personen eventuelt har gjort sånn hele tiden? Og når skla man kunne snakke om hva man aksepterer og ikke aksepterer i et forhold? Jeg trodde det var i begynnelsen, for det er jo da man finnet ut om man passer sammen. Men forstår jo godt at enkelte tydeligvis er alt for redd for å miste den andre, og tier heller stille til de eventuelt har den andre helt på kroken. Er det riktig måte å gjøre det på? Og får man et godt og sunt forhold på den måten?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå