Gjest Gjest_nabodama_* Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Jeg er hjemmeværende og det samme er mannen i nabohuset (han er ufør). Den siste måneden har jeg sett at han får besøk av en veldig ung jente på formiddagene. Om jeg skal tippe er hun neppe mer enn 16 år. Jeg har sett fra vinduet at de kysser hverandre og at han beføler henne heftig. Mannen er kjekk nok, gift og de har små barn. Jeg vil jo ikke lage trøbbel bare for å gjøre det, men synes dette er både ekkelt og umoralskt. Bør jeg si fra til kona? Jeg kjenner henne ikke godt, men vi møtes ute med barna og på nabofester av og til.
Gjest antigartner Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Du bør vel heller si fra til ham enn til kona!
Gjest Valiant Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Bør jeg si fra til kona? Jeg kjenner henne ikke godt, men vi møtes ute med barna og på nabofester av og til. Nei det er ikke noe du har noe med
venus* Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg synes jeg hører samtalen. "Ja hei Anna. Hvordan går det med deg? Ja, det går fint med meg også. Ja forresten, jeg har sett at mannen din er utro med en ung jente. Ha det bra!". Men for å svare konkret, nei..dette angår ikke deg.
Sørlandsmamma Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Jeg syns jo du bør si det jeg da... Bare si hva du har sett og at hvis det var deg så ville du veldig gjerne ha visst om det. Jeg hadde blitt lei meg hvis hele nabolaget visste at mannen min fikk besøk av en 16 åring om dagene, men ikke sa noe til meg... Ikke bare lei meg, men forbanna! Men husk at det kan være at hun ikke liker deg kjempe godt med det første... For alt du vet så kan det være at hun ikke tror deg. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for å gjøre
Harlekin Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Nei, jeg synes ikke du burde si ifra til konen hans. Men du burde snakke med ham. Det er ikke sikkert konen kommer til å takke deg heller for at du forteller det, og du kan skaffe deg selv skikkelige problemer. Men snakk med ham, fortell at du vet. Da forteller han det kanskje selv til konen sin, når han vet at hemmeligheten hans er avslørt.
Nabodama Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 (endret) Jeg er hjemmeværende og det samme er mannen i nabohuset (han er ufør). Den siste måneden har jeg sett at han får besøk av en veldig ung jente på formiddagene. Om jeg skal tippe er hun neppe mer enn 16 år. Jeg har sett fra vinduet at de kysser hverandre og at han beføler henne heftig. Mannen er kjekk nok, gift og de har små barn. Jeg vil jo ikke lage trøbbel bare for å gjøre det, men synes dette er både ekkelt og umoralskt. Bør jeg si fra til kona? Jeg kjenner henne ikke godt, men vi møtes ute med barna og på nabofester av og til. Vil bare si at dette ikke er et innlegg fra meg. Vanskelig å vite hva som er best å gjøre i en slik situasjon. Snakker du med mannen, vil han si at dette har du ikke noe med. Ikke sikkert han slutter selv om du tar det opp med ham, eller fordi han vet at du vet. Han gjør jo dette helt åpenlyst, etter det jeg skjønner? En eller annen gang vil dette nå fram til kona, og hun vil lure på hvor mange som visste dette før henne. Tror jeg ville sagt fra til henne anonymt. Endret 27. februar 2008 av Nabodama
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #8 Skrevet 27. februar 2008 Om noen hadde funnet ut at kjæresten min var utro mot meg bak min rygg, hadde jeg vært sjeleglad og evig takknemlig dersom noen informerte meg om dette. Hvem som helst. Orker nemlig ikke leve med løgner andre mennesker trekker meg inn i. Sannheten kommer for en dag uansett, og da har man kastet vekk masse tid på et uredelig menneske. SI IFRA!!! Jo før jo bedre, så får kona en sjanse til å revurdere om denne mannen er noe å samle på for hennes del! Hun har rett til å få vite! Det er hennes liv han ødelegger.
Fat Sally Lee Skrevet 27. februar 2008 #9 Skrevet 27. februar 2008 Si fra! Men gjør det på en pen måte. Send en mail eller noe, jeg ville hvertfall satt pris på å få vite det! Men det er bedre med mail enn face-to-face, for det blir sikkert et følelsesmessig sjokk for kona. La henne få muligheten til å ta ham på fersken.
Fluffie Skrevet 27. februar 2008 #10 Skrevet 27. februar 2008 Skulle jeg sagt noe ville jeg gjort det anonymt.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #11 Skrevet 27. februar 2008 Sjalu naboer as... Ts, du skal ikke begjære din nestes elsker.
Rosalie Skrevet 27. februar 2008 #12 Skrevet 27. februar 2008 Om noen hadde funnet ut at kjæresten min var utro mot meg bak min rygg, hadde jeg vært sjeleglad og evig takknemlig dersom noen informerte meg om dette. Hvem som helst. Orker nemlig ikke leve med løgner andre mennesker trekker meg inn i. Sannheten kommer for en dag uansett, og da har man kastet vekk masse tid på et uredelig menneske. SI IFRA!!! Jo før jo bedre, så får kona en sjanse til å revurdere om denne mannen er noe å samle på for hennes del! Hun har rett til å få vite! Det er hennes liv han ødelegger. Helt enig.
FrizzleSizzle Skrevet 27. februar 2008 #13 Skrevet 27. februar 2008 Som nabodame ville jeg ikke sagt noe, hadde nok vært for feig og følt at jeg la meg opp i ting som ikke angikk meg. Som den bedratte part ville jeg gjerne vite. Og jeg hadde foretrukket face-to-face fra en omsorgsfull nabo, ikke i en mail, det hadde virket ekkelt.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #15 Skrevet 27. februar 2008 At naboen er utro med kona driter jeg i. Er naboen en venninne, så sier jeg det likevel, men til henne. På det grunnlag at hun er venninne og da er det min sak å gjøre noe med det. Det som er ille, er at en voksen mann har et forhold til ei jente på 15-16 år. Jeg ville ha funnet ut hvem jenta var, og sagt fra til foreldrene hennes.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #16 Skrevet 27. februar 2008 Hvorfor skal du bry deg med hva naboen bedriver. Pass dine egene saker.
caso Skrevet 27. februar 2008 #17 Skrevet 27. februar 2008 La folk ha sitt eget liv, og la naboene slippe at andre skal fortelle dem hva som er rett og galt. For alt du vet, kan det jo hende at kona hans syns utroskap er ok, og at hun også har en eller anna fyr et sted. Dumt å blande seg bort i ting en ikke har helheten i.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #19 Skrevet 27. februar 2008 Har hjemmerværende så lite å gjøre at de må bry seg med naboene også. Finn på noe å fylle dagene med,ikke vær så opptatt av alle anres gjøren og laten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå