Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok overskriften var kanskje litt drøy, men hør bare.

Jeg er gravid, 13 uker på veg og i den siste mnd har huden min blitt så tørr og fått smånupper/kviselignende ting, som ikke er kviser.

I tillegg er håret blitt mer livløst og tørt.

Håret har jeg nå kjøpt ny hårkur til og skal teste den i helgen.

Når det gjelder ansiktet er jeg helt rådløs. Jeg var i hudpleiesalong for litt mer enn en mnd,siden, og jeg bruker bra produketer.

Renser huden hver dag med produkter som er beregnet på sensitiv og tørr hud. Bruker scrubb og fuktighetsmaske en gang i blandt, og en god hudkrem. Alt sammen fra Clarins, som jeg er fornøyd med.

Noen andre gravide som har opplevd noe liknende, eller hørt om noen?

Må legge til at jeg drikker ca 2 liter vann hver dag så det bør kanskje ikke ligge der heller.

Kan noen komme med råd til en fortvilet fruenge.

Videoannonse
Annonse
Gjest Hilde K S
Skrevet

Hei frue !

Jeg ville nok kjøpt nye produkter akkurat mens jeg var gravid !

Det skjer ofte at huden forandrer seg og da "holder" ikke det man har brukt før. Dersom du har en fast hudpleiesalong du går til, ville jeg spurt de som jobber der.

Bruker du frisørsjampo ?

Det måtte jeg begynne å bruke da jeg gikk gravid !

Skrevet

åh, ja frisørshampo er det eneste som kommer i mitt hår.

Har akkurat kjøpt Trevos Sorbie fuktighetskur til håret.

Når det gjelder hudpleie serie så er butikken enig med med ang produktene fra Clarins. Jeg har jo tross alt den mest fuktighetsgivende kremen.

Gjest Zalomine
Skrevet

Men det er i alle fall helt vanlig at hud og hår forandrer seg når du er gravid (bare tenk på alle de hormonene, når huda mi til å reagere bare tanken) Min tante fill krøller (småkrøllet, skikkeligkjempekrøllet, ikke bare "litt store krøller") da hun gikk gravid, og dem har hun beholdt.....

Skrevet

Takk for tips og info jenter. Det er helt utrolig hvordan ting skjer med kroppen vår, jeg slutter ikke å bli imponert.

Skrevet

Få i deg nok vitaminer!

Tar du nok C-vitamin? Minst flere tusen gram gjennom hele dagen.

B er veldig viktig for oss kvinner!

Ikke minst tran! Spise masse masse tran, og spis mye fisk.

Drikk mye vann og spis nok av grønt og frukt!

Gjest Hilde K S
Skrevet

Tror jeg har lest i en av svangerskapsbiblene at ved ca 16 uke har man en "opptur". Hår, negler og hud blir penere og lettere å ha med å gjøre.

Tar du vitaminer ? Husk at den lille tar det h*n må ha, det er ikke alltid det blir nok igjen til mamma !

Skrevet

Ikke for mye tran.. Tran=fettløslige vitaminer.. Ta anbefalt mengde... (For mye kan føre til forgiftning)

Skrevet

ja, jeg tar vitaminser, multivitamin og folatsyre. Har ikke tat tnoe særlig tran fordi det kan finnes gift i fiskelever og det er ikke bra.

Gleder meg til å se om det blir forandringer i 16 uke.

Spiser mye frukt, men har ikke klart å spise så mye grønt som før graviditeten, det byr meg i mot, spes salater.

Skrevet

har det samme problemet. tar et utall vitaminer (er helsekost faghandler) og fettsyrer, men håret og huden er helt på bærtur!!!!! får håpe det gir seg snart:)

klem Iset 12+3

Gjest Anonymous
Skrevet

Og vi er nogenlunde like langst på vei Iset, tror nok at det har noe med perioden å gjøre. Jeg får slå meg til ro at det blir bedre for oss.

Gjest Anonymous
Skrevet

ja, det var fruenge som skrev innlegget over.

Skrevet

:D ja nå går vi strax inn i 2. trimester og der er ikke plagene like ille (som regel):)

klem Iset 12+3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...