Gå til innhold

Når jeg blir stor....

Gjest Hilde K S

Anbefalte innlegg

Gjest Hilde K S

Spurte min sønn på seks år hva han skulle bli når han ble stor ; "trenger jeg å bli noe da ?" var svaret hans !

Hva vil deres barn bli eller hva ville du bli ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Mayamor

Min sønn har vært med meg på kjøkkenet hver morgen i 2 år nå.

Barnehagen åpnet ikke før 07.30 og SFO det samme.

Jeg begynner kl. 07.00 på jobb... :-?

Men til poenget:

Han skal bli kokk og jobbe sammen med meg... :ler:

Eldste til Mayamannen skal bli dyrelege eller jobbe med miljørelaterte ting

(en meget bestemt ung dame)

Mellomste til Mayamannen skal bli Formel 1 sjåfør som Michael Shumaker...

Yngste skal jobbe i barnhage og gifte seg med Emma (en jente i barnehagen...) :ler:

Skjønne disse barna. :ler:

Klem fra Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen barn ennå, men selv ville jeg bli lærer når jeg ble stor :D

Og om halvannet år når mannen endelig er ferdig med sitt eviglange studium, ja da er det hans tur til å være "familieforsørger" og jeg skal endelig få tatt min lærerutdanning på universitetet! Drømmen blir oppfyllt til slutt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var liiiten, så ville jeg bli arkeolog. Det var litt in når jeg var 6-7 år, omtrent alle jentene i klassen ville bli det!

Fra jeg var 8 til jeg var 12 ville jeg bli skuespiller. Elsket å stå på en scene. men da jeg ble 12-13 skjønte jeg at det var vanskelig å utdanne seg til å bli skuespiller.

13-16 så ville jeg bli journalist. Men fant ut etterhvert at å skrive stiler og reportasjer var kjedelig, og ikke hadde jeg lyst til å høre meg selv på radio eller være på tv.

Og når jeg var 17 fant jeg ut at jeg ville bli det jeg studerer nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Snusmumrikken

Ja, dette var en interessant link.

Har ikke tenkt på det på flere år, men det som faktisk slo meg inn er at jeg som mange andre drømte om å jobbe på Madagaskar som lærer. Vel dt var vel en bok som var veldig populær på den tiden?! Livet ble jo selvfølgelig litt anderledes! Kanskje det beste! MIn lille er for liten tror jeg til å ønske å bli noe, men i leken så er dokter det som går igjen oftest.

Hie så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min femåring har sagt at han skal jobbe på samme sted som meg, også skal`n bli skikkelig skikkelig glad i nyheter.. :ler:

( Syns vel kanskje vi ser litt for mye nyheter )

Også skal han bli pappa, og det gleder han seg til for da kan HAN bestemme når ungene skal legge seg.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vår gutt på 7 år har for øyeblikket planer om å jobbe i butikk når han blir stor. Men jeg glemmer aldri da han ble spurt i 3 års-alderen om nettopp dette, og han bestemt svarte at - da skal jeg bli onkel! Ser nok litt opp til onkelen sin ja :ler:

Hanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Ja, jeg var ikke så gammel da jeg fant ut at det jeg ville bli var MOR!

Nå er jeg 23, og enda ikke mor (eller prøver) men ja,det er fortsatt drømmen min. Jeg er utdannet siviløkonom (jeg likte jo tall helt fra jeg var svært lita, så det passer jo) men over alt står ønsket om å bli mor.

Ja, jeg kunne igrunnen tenke meg at sambo tjente såpass at jeg kunnevære hjemme, og være nettopp mor. Og, ja, jeg har tenkt en del på å være fosterforeldre også. Gi kjærlighet og omsorg til barn som trenger et hjem for en kortere eller lengre periode. (Vet bare ikke om jeg ville klare tanken på å skilles fra dem...) Mitt ønske er å være mor. Enn så lenge er det bare en drøm, men jeg SKAL ha barn etterhvert altså (kan vi av en eller annen grunn ikke få barn er adopsjon et nærliggende tema, og fosterforeldretanken styrkes ekstra)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Da jeg var liten ville jeg ta følgende utdannelser:

Lærer

sykepleier

Kokk

Veterinær

For å bli en godt kvalifisert husmor. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv ville jeg ville bli mamma, og så sykepleier :D

Søsteren til en venninne av meg ville bli en rosa blomst hun :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jr på 5 år skal begynne å kjøre tbane når han blir stor

Eldste på 8 år skal bli advokat, jobbe lite for mye penger sier hun :hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bli politi og flinkere å tegne.

Er ikke blitt politi, men er blitt ganske flink og tegne :D

Ungene mine vil bli fotballproff(10år), aksjemegler eller nå anna han kan bli søkkrik fort på(11) og jenta på 5 vil helst bli vetrinær sjøl om ho e allergisk mot mange dyr... Ho si ho kan være ku-dokter før kyr tåle ho :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...