Gå til innhold

Til dere som kan bæring (sjal, slynge, MT osv)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettåringen min løper rundt, men er også innimellom veldig klengete og vil bæres. Han er stor og tung, veier 12,5 kg, og det er tungt å røre i middagsgryten med han på andre armen :ler: Så jeg lurer litt på å kjøpe et bæresjal. Er det noe jeg ønsker at jeg hadde brukt da han var baby (hadde klassisk bæresele som fungerte til en viss grad), så var det det. Men jeg føler det kanskje er for seint å begynne nå..? Noen som har erfaring med å "begynne seint"? Ser for meg at det hadde vært fint å bruke på tur ute også, og er veldig nysgjerrig på dette. Er et vevd sjal et bra sted å begynne? Alle råd og tips mottas med stor takk! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lommeslynge tenker jeg!

Veldig enkelt å få på og barnet får fulgt med på matlaging etc.

Storesøster på snart to år her begynte å sitte i det for ett par måneder siden, hun elsker det!

(kjøpte den egentlig til lillebror)

Skrevet

Mi erfaring med lommeslynge er at det kan vere litt vanskeleg å få til, og vanskeleg å finne ein størrelse som passar perfekt. Vi brukar mykje ringslynge til kortidsbæring av (snart) 1-åringen vår, og er veldig nøgd med det. Denne er lett å tilpasse alt ettersom kor mykje klede ein har på seg, og kan brukast av fleire personar.

Dersom du ønsker noko du kan bære med over lengre tid også (f.eks på turar ol) vil eg anbefale formsydd sele eller Mei Tai. Sjal er kjempe-behageleg, men kan vere litt knotete å få til i begynnelsen.

Dersom du kjøper ein formsydd sele ala Patapum toddler (http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=126_252) kan du bruke den så lenge barnet vil bli bært.

Det er litt smak og behag dette med kva bæretøy som passar kvar person, så det aller beste er om du kunne fått prøve ulike typar bæretøy i butikk eller på bæretreff (sjå www.tettinntil.no for meir info).

Gjest Epona i.i
Skrevet

Takk for svar!

Skal titte på tettinntil.no :)

Skrevet
Takk for svar!

Skal titte på tettinntil.no :)

Og så skal du jo en tur til meg snart uansett? Har litt av hvert du kan teste og kanskje låne noen dager.

Skrevet

Hvis du tenker ut på tur og slike ting er nok ikke slynge/lommeslynge tingen, men til innebruk og inn/ut av bilen er slynge supert.

Du får sikkert god hjelp av Fjellrypa, og inne på tettinntil er det masse flotte damer å spørre. Også mange du kan få låne bæretøy av før du bestemmer deg.

Mine anbefalinger ut i fra hva du skrev er følgende:

Meitai eller ergo/patapum til turbruk

Ringslynge til avlastning inne, og inn/ut av bilen etc.

Ta kontakt (gjerne via bloggen min) om du vil låne en slynge noen dager.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...