Gjest Chili Pepper Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 hva synes dere som både har lest boka og sett filmen? jeg synes filmen var skuffende dårlig!
ringblomst Skrevet 3. mars 2008 #2 Skrevet 3. mars 2008 Har ikke sett filmen ennå, men synes boken var fantastisk. Blir ofte skuffet når bøker blir filmatisert, så har ingen forventninger egentlig.
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #4 Skrevet 4. mars 2008 Jøss. Synes filmen var helt fantastisk, valget av skuespillere til de to små guttene helt fantastisk. Stemning, alt stemte, supplerte boken flott. Hva er grunnen til at dere mislikte den?
Gjest Chili Pepper Skrevet 11. mars 2008 #5 Skrevet 11. mars 2008 jeg syntes de hadde droppet for mange viktige scener - alt gikk for fort frem. man ble ikke godt nok kjent med karakterene før filmen plutselig var over. jeg syntes ikke den var direkte dårlig, men skuffende i forhold til boka.
Gjest *Mim* Skrevet 16. mars 2008 #6 Skrevet 16. mars 2008 Har akkurat sett filmen, ikke lest boka. Bra film, men herrejemini så slitsomt å sitte og grine i over to timer!
Buljo Skrevet 17. mars 2008 #7 Skrevet 17. mars 2008 Har lest boka, og elsker den. Har ikke turt å se filmen enda i frykt for å bli skuffa...
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #8 Skrevet 17. mars 2008 Eg var å såg filmen sammen med en venninde. Vi har begge lest boka og vart skuffa over filmen. Enig med Chili Pepper i at de hadde troppet mange viktige scener og at ting gjekk litt fort frem. Synst de hadde gjort ting litt for enkelt på en måte.
Gjest Gjest Skrevet 17. mars 2008 #9 Skrevet 17. mars 2008 Boka er desidert bedre enn filmen, men jeg likte absolutt filmen også. (Jeg har vel kanskje lave forventninger til filmatisering av gode bøker, og derfor ble jeg ikke skuffet...)
Ce'Nedra Skrevet 17. mars 2008 #10 Skrevet 17. mars 2008 Boka var helt fantastisk, en av mine favoritter. Likevel synes jeg dette var en av de bedre filmatiseringer jeg har vært borti. Jeg savnet en mer inngående skildring av far/sønn-forholdet mellom Amir og Baba, og synes også Hassans og Amirs vennskap kunne blitt bedre skildret. Men dette var i grunnen det eneste jeg hadde å sette fingeren på.
jente 79 Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 Jeg har stort sett lave forventninger til filmatiserte bøker. Blir stort sett skuffa. Men Drageløperen var jeg positivt overrasket over. Klart enkelte ting som burde vært skildret nærmere, men syntes de hadde klart det utrolig bra sammenlignet med andre filmer av filmatiserte bøker.
Småsmurf Skrevet 22. mars 2008 #12 Skrevet 22. mars 2008 Syns boka var så sinnsykt bra, så jeg vurderer sterkt å ikke se filmen... Trur det kommer til å bli en skikkelig nedtur egentlig...
TinaM Skrevet 24. mars 2008 #13 Skrevet 24. mars 2008 Jeg synes boka var fantastisk, og jeg likte også filmen godt :icon_smile: Ble faktisk positivt overrasket. Filmen ble litt langtrukken, men jeg synes de fikk med det aller meste fra boka. Det var ikke mye jeg savnet..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå