Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Hei! Jeg er i et forhold som har vart i 6 år, hvor av de 2 siste årene som samboer. Jeg er ufattelig glad i ham og ville gjort alt for ham, men jeg sliter med tanker i hodet om det er riktig å være sammen, for det om. Problemet er at jeg savner de siste prosentene som ville gjort forholdet perfekt. Jeg savner en del små ting i hverdagen som jeg mener burde være en selvfølge. F.eks når jeg skal reise en plass og trenger skyss til flyplassen, mener jeg at han burde frivillig kjørt meg og ønsket meg en god tur, selv om det er tidlig om morgenen. eller så enkelt som et uoppfordret kyss en mandagskveld. Det jeg mener er at jeg savner at han frivillig gir av seg selv, fordi han har lyst og ikke fordi jeg ønsker det. Er det noen som forstår meg? Er det jeg snakker om bare en drøm?
Supramundane Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Jeg forstår veldig godt hva du snakker om, og det er definitivt ikke en drøm. Slik har min samboer alltid vært. Men det ligger kanskje til personligheten dette? Kanskje han rett og slett ikke er slik?
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Jeg forstår veldig godt hva du snakker om, og det er definitivt ikke en drøm. Slik har min samboer alltid vært. Men det ligger kanskje til personligheten dette? Kanskje han rett og slett ikke er slik? Vi har jo vært sammen siden vi var 19 år og på denne tiden har årene forrandret oss og jeg er ikke helt sikker på om det er slik han er eller om det er slik han er mot meg. Hvis du skjønner? Jeg går ikke å fantaserer om noe grønnere gress, men jeg føler det burde kanskje vært noe mer...? Jeg klarer ikke å bestemme meg om hvor mye det betyr for meg...
maren Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg synes du ønsker litt for mye hvis du skal uoppfordret ha forskjellige "tjenester" av han. Litt sånn prinsessefaktor får jeg følelsen av da... Hvis du skal reise og ønsker skyss så må du jo spørre ham da, han gjør det muligens med glede. Men å forvente at han skal tilby seg synes jeg er respektløst av deg og det virker litt som om du trenger en personlig assistent. Jeg vil ikke være stygg mot deg, men min erfaring er at et kyss kommer når man fortjener det.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Jeg synes du ønsker litt for mye hvis du skal uoppfordret ha forskjellige "tjenester" av han. Litt sånn prinsessefaktor får jeg følelsen av da... Hvis du skal reise og ønsker skyss så må du jo spørre ham da, han gjør det muligens med glede. Men å forvente at han skal tilby seg synes jeg er respektløst av deg og det virker litt som om du trenger en personlig assistent. Jeg vil ikke være stygg mot deg, men min erfaring er at et kyss kommer når man fortjener det. Jeg forstår at du ser det slik, men problemet er at jeg ber ham om å kjøre meg til flyplassen, men han sier nei.. Jeg får spørre min mor, får jeg beskjed om!
maren Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Ok, men da er han jo litt egoistisk da. Du og han burde jo kunne gjøre litt for hverandre liksom... Jeg kjente meg igjen i det første du skrev, en kjæreste som ikke tenker selv hva han kan gjøre for at du blir glad. Men min gjør ivertfall de tingene jeg spør om (som regel ivertfall).
Noli Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Jeg tar det som en selvfølge at kjæresten min kjører meg til flyplassen, kysser meg uoppfordret på mandagskvelder og hører etter når jeg forteller ham om dagen min. Det er sånn man gjør når man er kjærester, og jeg kan klarer ikke forstå hvordan det kan være respektløst å forvente noe slikt..?
Nabodama Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Jeg synes du ønsker litt for mye hvis du skal uoppfordret ha forskjellige "tjenester" av han. Litt sånn prinsessefaktor får jeg følelsen av da... Hvis du skal reise og ønsker skyss så må du jo spørre ham da, han gjør det muligens med glede. Men å forvente at han skal tilby seg synes jeg er respektløst av deg og det virker litt som om du trenger en personlig assistent. Jeg vil ikke være stygg mot deg, men min erfaring er at et kyss kommer når man fortjener det. Jeg ser det ikke sånn som deg. Hvorfor skal en ikke forvente slike ting i et forhold? Hvem andre kan en forvente det av enn den en er glad i? Og hvorfor er det ikke en selvfølge å gjøre slike ting for den en er glad i? For oss er det en selvfølge å gjøre slike "tjenester" for hverandre. Vi gjør det begge to, uoppfordret, og dette er noe av det som gjør forholdet vårt så bra. Mulig det er prinsessefaktor i dine øyne, i mine er det en selvfølge. Mulig jeg er bortskjemt, men det er jammen mannen min også.
maren Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har ikke en tøffelhelt til mann... Dessuten liker jeg å ta vare på meg selv, føler ikke at det er en nødvendighet at han stiller med bil bare fordi jeg skal reise bort. Jeg vil jo selvfølgelig foretrekke å bli kjørt men det er ikke i min rett å kreve dette av et annet menneske. Og hvertfall ikke bli sur hvis ikke alt går etter mine planer.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 Tusen takk for forståelse! Har virkelig begynt å tro at jeg er urimelig. Men jeg er veldig romatisk av meg og har sagt det til ham at det kanskje høres ut som en eventyrverden, men det er fremdeles det jeg ønsker. Han er der virkelig for meg når jeg trenger ham i det store, men det er det lille ekstra som gjør hverdagen lett og lykkelig som jeg savner!
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har ikke en tøffelhelt til mann... Dessuten liker jeg å ta vare på meg selv, føler ikke at det er en nødvendighet at han stiller med bil bare fordi jeg skal reise bort. Jeg vil jo selvfølgelig foretrekke å bli kjørt men det er ikke i min rett å kreve dette av et annet menneske. Og hvertfall ikke bli sur hvis ikke alt går etter mine planer. Jeg blir ikke sur, men synes at det burde være unødvendig å spøre moren min, når han har all anledning til å gjøre det. Jeg ville gjort det for ham...
maren Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 Enig, har han ikke en god unnskyldning så er det ikke greit.
kospia Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 Jeg hadde nok blitt skuffet/lei meg om ikke kjæresten min hadde kjørt meg til flyplassen når jeg har visst at han hadde anledning til det. Men vil man ikke så vil man ikke, du må nok bare akseptere at han ikke kjører deg. Tror ikke du skal legge så mye i dette, selv om jeg skjønner godt at du er såret.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #14 Skrevet 26. februar 2008 Dette er jo bare et eksempel på ting som jeg savner, og jeg henger meg absolutt ikke opp i slike situasjoner og lager krangler ut av det. Jeg har sagt at jeg mener at det er en selvfølge, men har latt det bli med det fordi han er som han er. Men jeg lurte på om jeg er den eneste som mener slikt er en selvfølge. Hva kan man egentlig forvente av mannen du er sammen med?
Nabodama Skrevet 26. februar 2008 #15 Skrevet 26. februar 2008 Jeg har ikke en tøffelhelt til mann... Dessuten liker jeg å ta vare på meg selv, føler ikke at det er en nødvendighet at han stiller med bil bare fordi jeg skal reise bort. Jeg vil jo selvfølgelig foretrekke å bli kjørt men det er ikke i min rett å kreve dette av et annet menneske. Og hvertfall ikke bli sur hvis ikke alt går etter mine planer. Og jeg har definitivt ikke en tøffelhelt til mann heller. Han vet å si fra når det trengs, både til meg og andre, så det står ikke på det. Men mannen min har mye omtanke for meg, og det har jeg for ham også. Vi har en gjensidighet sånn sett.
maren Skrevet 26. februar 2008 #16 Skrevet 26. februar 2008 Og jeg har definitivt ikke en tøffelhelt til mann heller. Han vet å si fra når det trengs, både til meg og andre, så det står ikke på det. Men mannen min har mye omtanke for meg, og det har jeg for ham også. Vi har en gjensidighet sånn sett. Jeg la merke til i forbifarta at du har skrevet at du er fra nord i landet, jeg lurer på om dette kan være et eksempel på hvordan bymennesker og de som bor på bygda (hvis det er det du gjør) lever forskjellig og kanskje behandler hverandre? Sånn rent hypotetisk... Man er liksom ikke så avhengi av hverandre når man bor i byen, er hvertfall mitt inntrykk. Vi er kanskje litt "kaldere".
Gjest Pax Skrevet 26. februar 2008 #17 Skrevet 26. februar 2008 Så lenge forholdet stort sett er bra, hvorfor legge vekt på det man ikke har eller sammenligne med hvordan andre har det? Menn er menn og ikke eventyrprinser.
Nabodama Skrevet 26. februar 2008 #18 Skrevet 26. februar 2008 Jeg la merke til i forbifarta at du har skrevet at du er fra nord i landet, jeg lurer på om dette kan være et eksempel på hvordan bymennesker og de som bor på bygda (hvis det er det du gjør) lever forskjellig og kanskje behandler hverandre? Sånn rent hypotetisk... Man er liksom ikke så avhengi av hverandre når man bor i byen, er hvertfall mitt inntrykk. Vi er kanskje litt "kaldere". Tja, vet ikke jeg...har bodd i by lenger sør mesteparten av livet, her nord bare noen år. Jeg skjønner ikke helt at det å ha omtanke og stille opp for hverandre er det samme som å være avhengig av hverandre eller at mannen er tøffelhelt. Vi opplever det ikke sånn, ihvertfall.
maren Skrevet 26. februar 2008 #19 Skrevet 26. februar 2008 Tja, vet ikke jeg...har bodd i by lenger sør mesteparten av livet, her nord bare noen år. Jeg skjønner ikke helt at det å ha omtanke og stille opp for hverandre er det samme som å være avhengig av hverandre eller at mannen er tøffelhelt. Vi opplever det ikke sånn, ihvertfall. Skjønner ikke hvorfor du fortsatt ergrer deg over at jeg skrev tøffelhelt i sta, men ok... Å ha omtanke og stille opp for hverandre er jo bare naturlig når to er glad i hverandre, men jeg mener at det å gå med en sånn innstilling om at visse ting skal han bare gjøre for meg, som f.eks å tilby seg å kjøre en til flyplassen e.l. "det kan han bare regne med at jeg krever", eller "sånn skal det jo bare være". Det er det jeg mener er en feil innstilling til sin kjære. Og jeg mener at det viser tegn på at man er litt for avhengig av hverandre. Men det er jo bra da at jeg er sammen med typen min, og du er sammen med din...
Gjest Tigress Skrevet 26. februar 2008 #20 Skrevet 26. februar 2008 Har du spurt han om kvifor han ikkje vil køyre deg? Eg likar nemleg også å bli køyrt og henta på flyplassen, men når han argumenterer med at buss og tog går parallelt, så må eg jo vere mindre begava om eg ikkje ser at det er for dumt å vente at han skal køyre meg. Kan hende ser han slik på det. Skjønt, det er jo ikkje alle plassar det let seg gjere, då.. Kan du ikkje spørre han, og samstundes be han forklare kva han tenkjer, kan hende er det slett ikkje dumt?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå