Gjest Britta Brud Skrevet 26. februar 2008 #1 Skrevet 26. februar 2008 Et bryllup er dyre saker (vel og merke kommer det ann på hvordan man feirer det), men stort sett koster det endel. Hvordan gjør dere det økonomisk? Betaler dere alt? Er foreldre med å betaler? Hvor mye regner dere med at det alt i alt vil koste? Noen av dere her på forumet har jeg sett er veldig unge (under 21), og dere har store planer for hvordan dagen skal bli. Kjolen er bestemt, antall gjester etc. Sparer dere penger selv? Vi betaler alt selv utenom drikken. Vi er i slutten av tyveårene. Dere da?
Gjest Gjest_Moo_* Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 Vi har spart selv, og får litt drahjelp av foreldrene hans (med tanke på at familien hans er enorm og min er knøttliten, så syns jeg det er ganske fint, ellers ville vi ikke hatt råd til å invitere alle tanter og onkler). Med alt som kommer i tillegg (klær, blomster, invitasjoner osv) regner jeg med at vi runder ca. 80 000, for et bryllup med ca. 50 gjester. Vi betaler 7000 i leie for lokalet, og har funnet catering som tilbyr 3-retters for ca. 300 kr per snute. På grunn av at hverken brudgommen eller jeg drikker, og fordi vi har alkoholproblemer i nær familie, kommer vi bare til å servere rødvin med alkohol til maten. Ellers går det i alkoholfritt (men har funnet en god alkofri hvitvin, Ariel), og det er jo klart at det hjelper på budsjettet, selv om det ikke var hovedtanken bak det.
iap Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 me skal betala alt sjølv...i utgangs punktet..har ikkje hørt noko fra svigers, og pappa rekne eg ikkje med kan betala noko. me skal ha 110 gjester. alle skal ver til middag og me skal ha fri bar etter på. me har tatt med alle tanter og onklar og søskenbarn pluss mangen venner.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Vi faller vel såvidt innunder kategorien veldig unge siden vi er 21 og 22 når vi gifter oss. Stusser litt på at det ser ut som du ikke syns vi skal ha noen planer for dagen? Har ikke alle det? Kjole må jo alltid bestemmes om man er 50 eller 20? Antall gjester er selvfølgelig også noe man er nødt til å få bestemt om man skal ha en bryllupsfest uansett alder? Uansett, for å svare på det du spør om, ja vi har spart opp alt selv og det går helt fint. Vi får akkurat den festen vi ønsker oss og har helt fint råd til den, faktisk har vi enda mer penger å bruke enn det står på budsjettet, men vi har ikke lyst til å skeie helt ut med diverse fancy ting som egentlig er helt unødvendige. Vårt bryllup inkl bryllupsreise kommer på 55 000. Da har vi 70 (inviterte) gjester, kirkebryllup, 3-retters middag, bryllupsreise og alle småting som følger med. Vi har forresten alkoholfritt av familiære grunner.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Vi er totalt 7 som feirer vårt bryllup, men gratis blir det ikke... koster vel ca 50.000 alt sammen. Og det går fra egen lomme (planleggingsprosessen ble på ca 3 mnd, så det går fra sparepenger og ikke oppsparing).
bunadbrud Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 (endret) Vi betaler 1/3, og mine og hans foreldre resten. Altså 1/3 hver. Men av 45-50.000 så blir det ikke SÅ veldig mye. Skal gå greit. Endret 26. februar 2008 av bunadbrud
Concertina Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 I utgangspunktet så skulle vi betale alt selv, men begges foreldre ønsker å komme med et lite tilskudd - det har ikke påvirket planlegginga, bryllupet blir sånn som vi hadde tenkt når vi trodde vi skulle betale alt selv. Vi inviterer ca 95 gjester, alle til middag (buffet), fri bar, band osv, vi har budsjettert med rundt 105.000 (galskap når man ser tallet på plass men...) - vi håper å kunne komme under 6-sifret, men for å ikke få for store overaskelser så har vi stort sett rundet oppover endel tall (alkohol og mat bla.). Vi er 29/32 når vi gifter oss om 1,5 år.
LilleSiri Skrevet 26. februar 2008 #8 Skrevet 26. februar 2008 Vi sparer og sparer Vi får litt av foreldre men vi har valgt å bruke dette på bryllupsreisen i steden. Budsjettet vårt er på ca 55000 (hm, ble det riktig antall nuller? skulle være 55tusen i allefall ) og da er det ca 60 gjester
Apple- Skrevet 26. februar 2008 #9 Skrevet 26. februar 2008 Vi blir ca 70-80 til bords og 20-30 kaffegjester. Budsjettet er ca kr 100 000, og vi betaler alt selv. Ca halvparten fra årets feriepenger, jeg tar meg en ekstrajobb og vi sparer ca 3000 pr mnd. Vi er voksne og har to barn, så det blir ikke lett, men det skal nok gå greit
Gjest smotti Skrevet 26. februar 2008 #10 Skrevet 26. februar 2008 I utgangspunktet hadde vi tenkt å spare til ett bryllup i 2009. (forlova oss 1/1-07) Men da det har skjedd visse ting i familien , så ble det til at bryllupet ble fremskyndet ett år, og siden jeg bare er lærling og det plutselig bare var 9 mndr igjen til bryllupet fikk vi beskjed om å ikke bekymre oss om pengene, men finne ut hvordan vi kunne tenke oss å ha det... Så.. det er foreldrene våre som spleiser på bryllupet, vi betaler noe selv. Men ikke mye. Vi er forøvrig 24 år.. Vi er 45 personer, og tror vi nærmer oss 100 000 i utgifter... Bryllupsreisa er ikke inkludert, den har vi kjøpt og betalt selv. Vi kommer mest sannsynlig heller ikke få gave fra foreldrene våre da bryllupet i seg selv er gaven
mia83 Skrevet 26. februar 2008 #11 Skrevet 26. februar 2008 Vi betaler alt selv, det vil si jeg gjør det.. Av farsarven min. Mulig mamma bidrar litt istedenfor gave. Svigers har allerede betalt for 2 hele bryllup da sambo har 2 søstre, og de er av den formening at brudens foreldre skal betale hele sulamitten.. så tviler på at de kommer til å bidra med noe. Ellers blir det vel sambo som betaler bryllupsreisa med feriepengene sine. Ellers prøver vi å bruke minst mulig av arven min, men kjøper heller inn ting etterhvert, og det har fungert bra hittil. Men de største utgiftene, til f.eks mat og drikkevarer må vi nok ta fra arven. Vi skal ha 60 til middag og 130 til kaffen. Håper å klare oss med 100.000 kr.. Vi skal ha fri bar og levende musikk. Når vi gifter oss er vi 24 og 33 år.
SøsterLiten Skrevet 26. februar 2008 #12 Skrevet 26. februar 2008 hei! vi får støtte fra foreldrene våre på tilsammen 30000. resten skal vi spare selv. vi blir 60 gjester, med fri bar etter middagen. regner med at vi kommer opp i en 100.000 i utgifter (CRAAAAZY!!) vi har bare 6mnd på oss å spare 70.000, men ettersom vi nå begge er i 100% jobb, ikke har noen barn, eller noen særlige ekstra utgifter foreløpig så skal vi nok klare det! vi havner nok ikke i den yngste gruppen da jeg er 27 og han 29 når vi faktisk gifter oss... må si jeg er imponert over de som er 20-22 som klarer å spare så mye!! husker hvordan jeg var da... pængan brant i lomma etter lønning! men det er vel som det er med alt annet: hvis man vil så får man det til!! ønsker dere alle verdens beste dag!
Gjest brud 08 Skrevet 26. februar 2008 #13 Skrevet 26. februar 2008 Vi har i underkant av 100 gjester og skal ha standard tre-retters middag, krikebryllup. Budsjett er på ca 140 000: Vi betaler 70`, hans foreldre 40` og mine foreldre 30`. Vi er 24 og 26 år.
Gjest Gjest_Solita_* Skrevet 26. februar 2008 #14 Skrevet 26. februar 2008 Vi tar utgangspunkt i at vi må betale alt selv, men skal ønske oss penger til bryllupet i jul og bursdagsgave i år. Bryllup i mai 2009, har satt opp en spareplan hvor begge sparer litt hver måned. I tillegg setter vi av en andel av feriepenger/skattepenger
Irmelinn Skrevet 26. februar 2008 #15 Skrevet 26. februar 2008 Vi er 20 og 22 år. Han er student og jeg jobber dette året. Vi betaler alt selv. Har invitert 71 gjester. Budsjettet er på 80 000 uten bryllupsreise.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå