Gå til innhold

Pengeproblemer!

Anbefalte innlegg

Gjest Hjelpendehånd
Skrevet

Hei!

Det har seg slik at jeg har en venn som sliter økonomisk og jeg føler virkelig at jeg bør steppe inn og hjelpe så langt jeg kan selv.

Jeg vil helst overraske med at han plutselig ser penger på kontoen, men da trenger jeg kontonummeret. Hvis jeg spør etter det, ryker jo den overraskelsesdelen. Jeg har fått henda mine på en kvittering han hadde da han sjekket kontoen sin, så jeg har kortnummeret og saldoen. Mer enn det får jeg ikke tak i. Jeg lurte da på om det er noen her som har peiling på hvordan jeg skal få satt inn penger på kontoen hans, uten at han vet det med den infoen jeg har ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, skriv navnet hans på en konvolutt, stapp kontanter i, opp i postkassen, og spill totalt overrasket når han forteller om funnet.

Skrevet
Ja, skriv navnet hans på en konvolutt, stapp kontanter i, opp i postkassen, og spill totalt overrasket når han forteller om funnet.

Hehe, det er plan B ;) Tenkte det skulle være enklere å få penga på kontoen, så han kan betale med nettbank. Dessuten er det en del penger jeg ikke tør å legge i en postkasse der han bor:P

Skrevet

Hvis du vet hvilken bank han har, kanskje de kan hjelpe deg?

Skrevet
Hvis du vet hvilken bank han har, kanskje de kan hjelpe deg?

Jeg kan finne det ut, men kan de oppgi et kontonummer uten samtykke? Det er liksom en enkeltperson og ikke et firma eller noe...

Skrevet

Kontonummeret er vel ingen statshemmelighet akkurat. Du får sjekke kontonummeret på bankkortet hans når han er på dass, eller, sammenligne bilder på førerkort/bankkort, for å se hvem som ser mest pervo ut... De fire første tilhører banken, så de trenger du ikke huske, så da er det sju igjen. Dette greier du : )

Skrevet

Er det en liten lokalbank han har så kan det gå å tasse i banken og si "jeg skal sette inn penger på kontoen til Ole Olsen".

Det er iverfall slik min mor gjør det når det er snakk om bursdagspenger ol, men der er det VELDIG alle-kjenner-alle-bygd.

Ellers har vel katta her en ok ide, selv om det ikke er pent å snoke i andres lommebøker ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...