Gjest Gjest Skrevet 19. mars 2009 #41 Skrevet 19. mars 2009 Mener jeg hørte et sted at man må skrive brev til kongen elsn? hvis man skal gifte seg med kusine eller fetter.. though sikkert helt feil xD
Ravnejente Skrevet 19. mars 2009 #42 Skrevet 19. mars 2009 Mener jeg hørte et sted at man må skrive brev til kongen elsn? hvis man skal gifte seg med kusine eller fetter.. though sikkert helt feil xD Å søke kongen om tillatelse til ekteskap er visstnok bare nødvendig når man er under myndighetsalder. Jeg kjenner et par stykker som måtte gjøre det.
Gjest Gjest_skeptisk_* Skrevet 20. mars 2009 #43 Skrevet 20. mars 2009 For å være brutalt ærlig syntes jeg søskenbarn blir creapy. Kjenner ei jente som fersket pappa med søskenbarnet (pappaens søskenbarn) i full gang. Hun ble så skamfull og flau at hun ikke lenger vil ha noe med han å gjøre overhodet. Tanken på hva venninnene til si ol. Når det gjelder innavl så kan man bagatelisere alt man vil men ser man på "spesial" skolene i Oslo får man et hint om hva mangel på friske gener kan føre til. Døvhet bl.a. Svømmehud mellom tærne kan fjernes riktignok. Men der er det vel snakk om generasjoner med søskenbarn. Selv ulveflokker har metoder for å unngå inavl. Slektstreff er ikke sjekkearenaer, Grøss...
teebie Skrevet 20. mars 2009 #44 Skrevet 20. mars 2009 For å være brutalt ærlig syntes jeg søskenbarn blir creapy. Kjenner ei jente som fersket pappa med søskenbarnet (pappaens søskenbarn) i full gang. Hun ble så skamfull og flau at hun ikke lenger vil ha noe med han å gjøre overhodet. Tanken på hva venninnene til si ol. Når det gjelder innavl så kan man bagatelisere alt man vil men ser man på "spesial" skolene i Oslo får man et hint om hva mangel på friske gener kan føre til. Døvhet bl.a. Svømmehud mellom tærne kan fjernes riktignok. Men der er det vel snakk om generasjoner med søskenbarn. Selv ulveflokker har metoder for å unngå inavl. Slektstreff er ikke sjekkearenaer, Grøss... Jeg personlig ville aldri ha tenkt på min fetter på den måten. Når du snakker om disse resultatene av innavl slik man ser på spesialskoler i Oslo, er dette resultatet av mange generasjoner med innavl og lite nytt blod. Det er jo ikke det som er tilfelle her. Som jeg tidligere har påpekt, så oppfordrer jeg alle til å sjekke sin egen slektstavle. Jeg er rimelig sikker på at de fleste vil finne par som er søskenbarn, tremenninger osv.
Caramela Skrevet 20. mars 2009 #45 Skrevet 20. mars 2009 Personlig synes jeg det er litt spesielt med fetter og kusine. Men, klart.. det kommer an på hva slags forhold de har hatt opp igjennom. Har de vært tett knyttet til hverandre alt fra barndommen vil jeg føle det enda mer feil. Har de derimot møttes sjelden blir det noe annet. Men likevel, litt spesielt. Det er jo som folk sier, ikke ulovlig. Men tror nok familien vil ha litt problemer med å forstå. Uansett må dere jo fortelle dette, kan jo ikke leve på en løgn om deres forhold skal fungere optimalt. Lykke til!
Gjest hopsy Skrevet 29. august 2009 #46 Skrevet 29. august 2009 Greit at det er akseptert... men om man noen ganger vil ha barn så vetm an fakta at det er ganske uheldig i forhold til den genetiske sammensetningen. INNAVL --- søskenbarn kan være 25% i genetisk slekt - Dere risikerer å få missdannet foster og mange andre plager
Gjest Gjest Skrevet 29. august 2009 #47 Skrevet 29. august 2009 Nei, de er tremenninger. Det samme er foreldrene til mannen. Og det er i Kautokeino. Er faktisk ikke helt sikker på om de er gift, men de har flere barn og har bodd sammen i flere år. Foreldrene til mannen er gift da Jeg syns netopp du sa de var fetter og kusine!? Enten er er fetter og kusine (=søskenbarn), eller så er de tremenninger. Grader av slektskap i samme generasjon: Søsken Fetter og kusine (søskenbarn) Tremenninger Firemenninger osv.
Gjest negasjon Skrevet 29. august 2009 #48 Skrevet 29. august 2009 Ingen kan vite hvor amors piler treffer. Deres foreldre vil reagere, men de kommer over det og det vil gå bra, men forstår din bekymring.
Gjest Gjest_Prestekrage_* Skrevet 29. august 2009 #49 Skrevet 29. august 2009 For å si det slik.. hvilket land har størst medisinsk know-how på innavl?
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #50 Skrevet 4. april 2010 Jeg vet at søskenbarn er fetter og kusine. Og det betyr at de er barna til min mors eller fars søsken. Men jeg skjønner ikke hva tremenning er?
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #51 Skrevet 4. april 2010 Jeg vet at søskenbarn er fetter og kusine. Og det betyr at de er barna til min mors eller fars søsken. Men jeg skjønner ikke hva tremenning er? Dine barn og barna til dine søskenbarn blir tremening til hverandre.
Gjest Realisten Skrevet 4. april 2010 #52 Skrevet 4. april 2010 Hei Vi er to personer som elsker hverandre :-) . En jente, en gutt! hun 26, han 25! Vi har vært sammen i snart ett år nå, var gamle kjente, men ble kjent på nytt, og det sa KLIKK!!! Vi bor ett stykke fra hverandre, og hun har også ett barn, men er ikke lenger sammen med barnefaren. Når vi er sammen FLYR tiden, og når vi er fra hverandre, stopper den opp!!! vi vil være sammen, og det SKAL vi også!!! men, problemet er ... Vi er FETTER OG KUSINE!!!! Vi tør ikke fortelle om OSS til noen, selv om vi vet at dette kanskje er den eneste muligheten for oss til å være sammen på, all the time! vi dør!!! Hvor tabu er det å være sammen med fetteren/kusina si? Hva kan vi event forvente av reaksjoner? . Noen andre som er i, eller har vært i samme situasjon? Hjelp!! Fortvilet par som passer veldig godt sammen ;-) (egentlig!!!) FOR GUDS SKYLD IKKE FÅ BARN!!! Dere vil vel ikke ha sjeleløse barn med rødt hår, fregner og underbitt?? Tenk på all julingen ungene deres kommer til å få gjennom oppveksten! Blir jo rene Hills have eyes scenario av ungene deres! Skjerp dere og søk hjelp!
*Numi* Skrevet 4. april 2010 #53 Skrevet 4. april 2010 FOR GUDS SKYLD IKKE FÅ BARN!!! Dere vil vel ikke ha sjeleløse barn med rødt hår, fregner og underbitt?? Tenk på all julingen ungene deres kommer til å få gjennom oppveksten! Blir jo rene Hills have eyes scenario av ungene deres! Skjerp dere og søk hjelp! Sjeleløse barn?? Hva slags onde og ufyselige ord klarer du å lire av deg om barn??? Rødt hår, fregner og underbitt kan man da risikere å få uansett. Rødt hår og fregner er vakkert, og underbitt kan fikses ved regulering. Herregud hvor ondskapsfulle voksne det finnes i verden...! Ikke rart det blir krig..
einna Skrevet 4. april 2010 #54 Skrevet 4. april 2010 Sjeleløse barn?? Hva slags onde og ufyselige ord klarer du å lire av deg om barn??? Rødt hår, fregner og underbitt kan man da risikere å få uansett. Rødt hår og fregner er vakkert, og underbitt kan fikses ved regulering. Herregud hvor ondskapsfulle voksne det finnes i verden...! Ikke rart det blir krig.. Jeg tror det svaret var sarkastisk ment.. 1
*Numi* Skrevet 4. april 2010 #55 Skrevet 4. april 2010 Jeg tror det svaret var sarkastisk ment.. Tror du? Jeg klarer ikke å trekke noe sarkasme ut av det innlegget der, men håper jeg tar feil og at du har rett...
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2010 #56 Skrevet 4. april 2010 Skjønner ikke at folk reagerer sånn på dette... Jeg synes ikke det er rart om søskenbarn blir forelsket i hverandre. Dersom min fetter ikke hadde vært gift, hadde jeg kanskje vurdert han.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #57 Skrevet 4. april 2010 Jeg syntes det er ekkelt. Uavhengig av om man har vokst opp sammen eller ikke. Genetikken blir for lik, det blir for nært.
Gjest AnonymBruker Skrevet 4. april 2010 #58 Skrevet 4. april 2010 Tråden er to år gammel, så ts har nok kommet nærmere en løsning nå. Den ble nok bare dratt opp igjen fordi noen ikke visste hva en tremennning er.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2010 #59 Skrevet 5. april 2010 Sjeleløse barn?? Dette er en spøk fra South park.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #60 Skrevet 17. april 2010 Jeg synes det er vel litt rart, i det minst jeg hadde ikke sett på mine fettere på den måten. Men vi har jo da vokst opp ganske nærmt også. Men jeg kjenner til et tilfelle der fetter og kusine ble sammen. HÆÆ En tilfelle der kusine og fetter ble sammen?? :gjeiper: Hvis nær slekt gifter seg er det 100% for at barnet blir syk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå