Gå til innhold

Har du blitt kalt emo?

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway
Skrevet

Sprøtt det der, da jeg hadde naturlig fargede dreads ble det som oftest "Stooooner!!" "Hasjiiis!!!" og slike latterlige uttrykk jeg fikk etter meg. Nå, etter jeg spritet dem opp litt med rødfarge, og tilfeldigvis har en slaskedag hvor jeg hiver på meg en diger sort hettegenser, har jeg to ganger fått "EMO!!!" etter meg :-O

Nå har jeg da lært at hårfarge forteller hvem du er, og jeg er da tydeligvis en trist og emosjonell person :)

Har dere fått slike ting slengt etter dere på gata (gjerne når de har gått forbi langt nok til å løpe i dekning) av ukjente folk?

Greit nok da jeg var 16 år og gother og løp rundt med liksminke og nagler, men hurramegrundt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I wish.

Det hadde vært kult.

Men mistenker at om unge mennesker skulle rope noe etter meg så ville det sikkert vært "kjærring" eller noe deromkring. Nei beklager... siden de sikkert var under tjue ville det selvsagt vært "sjærring" de ropte.

Og ettersom jeg er over 30 hadde de jo for så vidt hatt rett.

Hadde de ropt EMO etter meg hadde jeg ikke skjønt hva de mente. Jeg hadde sikkert ikke skjønt at de snakka til meg en gang.

Skrevet

aldri faktisk, selv om jeg har langt sort hår og viktorianske klær, de fleste vil ikke kalle meg goth en gang, heller mer periode"dresser", har min egen stil.

dumt at emo blir brukt om mennesker som er utypisk emoer. en ser jo klart forskjell på en emo og goth, eller emo og en med dreads;/

Gjest milkyway
Skrevet

Lurer og egentlig på hva en emo er :ler: For jeg trodde det var en musikksjanger?

Ser jeg noen i fancy merkeklær går jeg da ikke og kaller dem "Du din techno!"

Jeg er nå tilogmed emo med mitt signalrøde hår og min knæsjfargede rød/gul/oransje spiderman-genser jeg! ;-O

Eller har det med hudfarge å gjøre? Med skotske og samiske gener, er jeg ikke akkurat den bruneste, så kanskje blandingen av en knæsj hårfarge og hvit hud skaper en veldig trist og følelsesladet person? :-D

Gjest Huldali
Skrevet

Jeg har sort hår (men ikke goth eller noe slikt altså) og har fått ropt etter meg: Satan er død! Herregud, ble redd jeg! Så der stod jeg med sort hår og helt vanlige klær og forstod lite...

Andre ganger har jeg fått kommentrarer om at jeg ser spesiell ut på håret, men da har det vært spesiell i den formen at de syns det er artig og fint.

Skrevet

På ungdomsskolen skiftet jeg hårfarge oftere enn andre skiftet sokker, og hadde både blått, rosa og svart, og andre mer naturlige farger. Det var ingen som sa noe da, men kjæresten min kjente ei jeg gikk på skolen med, og hun fortalte han etter at vi hadde blitt kjærester at jeg var skikkelig emo-kid på den tiden. Jeg pleide visstnok å gå rundt å synes synd på meg selv, kutte meg selv og hele pakka. Ok? :ler:

Skrevet

Sånn jeg har forstått det er en emo det som vi før kalte for frikere. En friker den gang røyka hasj og hørte på clash. En emo ligner vel litt i klesstilen, men hvor i huleste kom det med å kutte seg opp med på lista??! Helt sprøtt. Har nemlig en tenåring i hus, og de forteller om den og den emoen, og alle kutter seg. Regner med at noen driver mer overflaterisping, enn seriøs kutting.

Skrevet
:ler: Folk må finne på bedre ting å gjøre enn å rope ting etter fremmede personer.
Skrevet

Haha. Jeg har blitt kalt det.. Men jeg er ikke noen av de sjangrene de bruker å rope etter meg. Jeg er kun meg selv:-P Ja, muligens jeg har svart hår, går ofte med mørke klær og t-skjorter med marilyn manson, metallica, alice in chains etc på, og vesker med band på..men jeg går også i jentete klær, fine topper, smykker osv.. Forstår ikke helt poenget med alle de merkelappene som folk setter på hverandre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...