Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har vært borte fra jobb endel dager, og en gang eller to ganger har plutselig sjefen kommet slengende med egenmelding. Hva er vitsen med egenmelding? Hørte at det har noe med lønn å gjøre, men hvorfor får man egenmelding en gang i blant i stedet for hver gang man er syk?
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har vært borte fra jobb endel dager, og en gang eller to ganger har plutselig sjefen kommet slengende med egenmelding. Hva er vitsen med egenmelding? Hørte at det har noe med lønn å gjøre, men hvorfor får man egenmelding en gang i blant i stedet for hver gang man er syk? Hos oss er det slik at den som tar imot beskjeden om at noen er syke, fyller ut en egenmelding. Den som har vært syk må skrive under på denne når h*n er tilbake på jobb igjen. Vi har inntil 24 sykedager pr år på egenmelding. Har vi brukt opp disse, må vi til lege og få sykemelding. Det er vel det som er vitsen med egenmelding da.. at de skal følge med på hvor mange dager hver enkelt har vært syk.. Og fylles ikke egenmeldingene ut riktig, så blir vi trekt i lønn for den dagen vi var syk i verste fall... Men det er vel mer en trussel sikkert.. I tillegg er det slik at om du er syk fredag og mandag, så blir det 4 sykedager fordi helgen også "regnes med" selv om du opprinnelig har fri den helgen... Jeg jobber på sykehjem..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå