Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Vet ikke om det her e rette plassen å spørre, men skal prøve.

Når jeg flyttet inn i min leilighet fikk jeg ingen kontrakt. Jeg flyttet inn den 1.

Nå skal jeg flytte, og sa opp min leighet den 14, derfor mente jeg at jeg skulle være ute av leigheten 15 mars. Men dette er huseieren uenig i. Han mener jeg skulle ha sagt opp den 1. derfor mener han at jeg ikke kan flytte ut før 1 april.

Men jeg har jo gitt han 1 månde! Bare feil dato?

Hvem av oss har rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oppsigelser løper fra den første i hver måned. Så hvis du sier opp i februar en eller annen gang så løper oppsigelsen fra 1. mars. Som igjen vil si at leiligheten skal være klar til overtakelse 1. april. Du kan flytte ut når som helst, men du må betale ut oppsigelsestiden.

Skrevet

Det er en månedsoppsigelse, men den løper til utgangen av måneden. Dersom det ikke skal være til utløpet av en måned skal dette avtales spesielt. (Men dersom du flytter ut 14. og huseier får inn noen andre i leiligheten fra 15. skal du ikke betale husleie ut måneden)

Skrevet

Hei! takk for svar! Lylly her, får ikke til å logge meg inn(?),men probleme e at han sa at det var ok at jeg kunne flytte ut 15 og slippe å betale ut resten av månden, men så har han ombestemt seg. Derfor lurte jeg. For hadde han ikke sagt ok om det, så hadde jeg ikke sagt ja til den andre leiligheten. Så no blir jeg med andre ord å betale dobbelt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...