Gå til innhold

Mikrofon til MP3

Anbefalte innlegg

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Jeg tidligere sett noen som har hatt en liten, ekstern mikrofon til minidisc-spiller. Den hadde ingen ledninger, og ble bare plugget direkte inn i hodetelefoninngangen. Denne kunne da ta opp det som ble sagt uten at man trengte å ha mikrofonen helt inntil personen som snakket. Er det noen som vet hva jeg snakker om, og hvor de kan ha noe sånt? Jeg har vært på Clas Ohlson, men de hadde ikke akkurat hva jeg leter etter. Jeg vil i utgangspunktet ikke ha en bordmikrofon til pc, slik de hadde der. Jeg fant heller ingenting på nettsidene til Expert og Elkjop, men det er mulig de har likevel? Aner ikke om dette er såpass spesielt at jeg må til en mer spesialbutikk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jeg ikke sett i spesialforretninger en gang. Det har nok funnes mange slags rare mikrofoner med minijack mikrofonplugg. Men det var nok ikke hodetelefonutgangen på minidiskspilleren, men mikrofoninngangen.

De fleste mp3spillere jeg har vært borti (i moderat prisklasse) har innebygd mikrofon, som helt greit tar opp samtaler i rommet. Creative sine, for eksempel.

En mp3spiller leveres skjelden med mikrofoninntak. Har den det, er plugginngangen enten merket mic eller med et symbol som ligner dette C|

Gjest Frk Åberg
Skrevet (endret)

Ok, takk for svar. Jeg bare antok at den innebygde mikrofonen var elendig, men den tok faktisk opp helt greit sånn at man kan høre hva som blir sagt.

Jeg ser forøvrig at min spiller (Creatice Zen Sleek) har kombinert hodetelefon- og mikrofoninngang.

Endret av Frk Åberg
Skrevet

Okai, nyttig å vite. Skal sjekke om min også har det. Kjekt å ha, i såfall. Men de fleste elektretmyggene som selges, bruker det samme mikrofonelementet som den innebygde. : )

• 3 uker senere...
Skrevet

Vet du? Bladde igjennom den ferskeste Biltema-katalogen i dag, og gjett hva jeg fant?

Biltemamikrofon

Sånn hvis du bor i nærheten av en, eller kjenner folk som gjør... :)

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Tusen takk for tipset, du. :) Da fins det fortsatt likevel, altså. Nå gikk det bra uten, men hvis jeg trenger mer kraft en annen gang, så vet jeg hvor jeg skal henvende meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...