Gjest Keycha Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Brødet jeg baker: En bitteliten klump med smør, litt melk, rugmel og masse havregryn + en liten dæsj hvetemel og en pk tørrgjær. Heller alt oppi, pøh om pøh. Jeg skal ned i vekt. Er dette et ok brød å spise? Er snakk om to brødskiver til kvelds. Bør eg bytte ut melka med vann? Trener i tillegg.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #2 Skrevet 26. februar 2008 det høres ok ut det, så lenge du bruker lite hvetemel. liker du frø da? jeg bruker å ha oppi litt solsikkefrø. det gir sunt fett og proteiner. hvis du vil kan du bruke olje i stedet for smør..men du trenger ikke når det er snakk om så små mengder. det er ok å bruke melk. evt halvt om halvt melk og vann.
Gjest Bond Skrevet 26. februar 2008 #3 Skrevet 26. februar 2008 Kanskje også noe grovere mel i tillegg? Og som gjesten anbefalte, alle slags frø. (Jeg elsker brød med nøtter og rosiner og hvitløk inn i - gir kanskje litt ekstra kalorier i tillegg, men ingenting usunt der, og gir MASSe god smak! - )
Gjest Keycha Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 Kanskje også noe grovere mel i tillegg? Og som gjesten anbefalte, alle slags frø. (Jeg elsker brød med nøtter og rosiner og hvitløk inn i - gir kanskje litt ekstra kalorier i tillegg, men ingenting usunt der, og gir MASSe god smak! - ) frø og sånt har jeg ikke tenkt på Men jeg tenker at når det kun dreier seg om to skiver for dagen så kan det ikke spille så stooor rolle? Eller? Rugmelet jeg bruker heter Fullkornsmel med rug, og det er ganske grovt. Havregrynet er med ekstra tilsatt fiber. Er ikke det bra? Har hørt at fiber er bra, så det spiser jeg mye av. Jobben kaller. Ha en fin dag:)
Gjest Bond Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Ja, det høres bra ut... Det å ha frø og nøtter i er ikke så mye for å gjøre det synnere, men å få mer smak, i det minst for min del
Gjest Keycha Skrevet 27. februar 2008 #6 Skrevet 27. februar 2008 Idag har jeg forspist meg. Tror det er derfor jeg er i så dårlig humør Spiste for mange knekkebrød til lunch og for mye middag. Sukk.. Har lyst å gråte nå. Føler at jeg har ødelagt hele det sunne systemet mitt. Hva bør man tenke når man forspiser seg? Finnes det i det hele tatt noe positivt å tenke? Føler meg tykk igjen... Men er veldig glad for at jeg ikke har rørt godterier på snart 8 uker. Det er ihvertfall positivt.
Gjest Bond Skrevet 28. februar 2008 #7 Skrevet 28. februar 2008 En dag ødelegger ingenting - det kommer jo da alt ut igjen en gang. I det minst har ikke du overspist av godteri, ikke sant? Det å spise litt mer på en dag er absolutt ikke noe katastrofe, og du skulle absolutt ikke føle deg dårlig over dette eller straffe deg selv. Tror du virkelig at du blir tjukk av å ha spist et knekkebrød for mye? Virkelig virkelig? Jeg vet at helt inne vet du selv og at det er ikke sant. Du bare føler det litt for mett. Det går over snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå