Lucky? Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Hei Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå.... Sluttet på p-pillene i mars 2007 og etter det har jeg kun hatt mensen 3 ganger. Den siste syklusen var på 44 dager, de andre har vært 4 og 5 måneder, så denne siste var "kort"... Var hos legen for noen uker siden og ble enige om at jeg skulle komme ned for blodprøve så fort som mulig etter jeg hadde fått mensen. Hvis ikke mensen hadde kommet i februar, skulle jeg bestille ny time og han skulle sende meg videre til gynekolog. Problemet er at jeg fikk mensen 10. februar, men da var vi på ferie og langt hjemmefra så jeg kom meg ikke til legen. Så nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre.....har lest en del om pcos, og har mange av symtomene....vet jo ikke 100% om jeg har det.... 44 dagers syklus er jo også lenge.....skal jeg vente å se om denne syklusen blir kortere og kroppen er på rett vei...eller er det like godt å bare bestille en time for å ta en skikkelig sjekk? uff......
Harlekin Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Jeg tipper at legen ba deg komme rett etter at du hadde fått mensen igjen, fordi han skulle sjekke ett eller annet som nettopp bør sjekkes når du har fått mensen. Derfor hadde jeg prøvd å vente en måneds tid og se om mensen kom, og så bestilt time. Men det lureste er vel å ringe legen, forklare situasjonen og høre om det er nødvendig at du venter til neste mens (det kan jo bli en stund å vente når du tumler med tanker om PCOS osv.), eller om du kan få time nå med én gang. Men det kan jo virke som om kroppen din er på rett vei, ettersom syklusene dine blir kortere for hver gang.
GlamCat Skrevet 26. februar 2008 #4 Skrevet 26. februar 2008 Jeg hadde spurt om henvisning til gynekolog for å ta innvendig UL. Lykke til
Lucky? Skrevet 27. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 27. februar 2008 Takk for svar Nolim, Harlekin og GlamCat Har ikke fått ringt legen ennå....driver å veier litt frem og tilbake på det Tenker litt sånn som Harlekin at kanskje kroppen er på rett vei siden syklusene blir kortere, men er jo snart ett år siden jeg slutta på pilla også da så ting burde jo vært litt mer stabilt nå.... Men så kommer tanken på om jeg har pcos da, da er det jo greit å få det bekreftet så fort som mulig og evt få noe for å hjelpe kroppen i gang...
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #6 Skrevet 28. februar 2008 Bedre å få sjekket enn ikke. Jeg gikk som deg og tenkte at det ordner seg sikkert, men det gjorde det dessverre ikke. (sier ikke dette for å skremme deg altså ) Jeg hadde PCOS og veien til barn ble mye lenger enn om jeg hadde kommet meg til legen tidligere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå