Gjest Lilleulv Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Valpen min er nå 6 mnd. renslighetstreningen tok laaang tid, men hun ble endelig renslig da. Men hun klarer fortsatt ikke å holde seg. Altså hun vil ut og gjøre fra seg ute, men er vi ikke til stede når hun går til døra så går det ikke lang tid før det skjærer seg. Min portugisiske vannhund kunne fint holde seg i 8 timer da hun var 6 mnd husker jeg. så jeg begynner å lure litt på når jeg kan forvente at golden retrieveren klarer å holde seg. hun skal jo ut HELE tiden da. og slipper vi henne ikke ut, så hender det plutselig at hun tisser inne. er vanskelig å vite når hun må og ikke må pga hun går til døra og skal ut ofte, men det er ikke alltid hun skal noe. Eksempel på hva som skjer OFTE!! Valpen driver med noe eller ligger og sover, jeg går i dusjen, når jeg kommer tilbake så har hun tissa. Fordi jeg ikke var der når hun måtte. Så når kan jeg regne med hun klarer å holde seg?
la Flaca Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Har ikke noe svar til deg jeg, men hvordan er hun om natta?
Gjest Lilleulv Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Har ikke noe svar til deg jeg, men hvordan er hun om natta? Det går egentlig bra på natta, men skjærer seg hvis vi ikke er flinke å stå opp tidlig. Men ja, hun klarer egentlig å holde seg litt på natta da iom at det plutselig kan gå timer uten at hun tisser inne...
la Flaca Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Så hun holder seg fra tolv til 06.00 for eksempel? Det er jo et bra tegn i såfall, da er det ihvertfall ikke noe fysisk galt med henne. Ville heller hatt jobben på dagtid enn om natta forresten, men det er kanskje en mager trøst. Eneste rådet jeg kan gi deg er å fortsette å følge godt med, og prøve en tissetur før du skal i dusjen for eksempel. Eller hopp i dusjen øyeblikket etter at hun har vært ute og tisset. Ikke lett å få gjennomført dagens gjøremål på den måten men, ser den. Bare keep ut the good work, så tenker jeg hun vokser seg til i løpet av noen måneder nå.
Jigva Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Min hund lærte fort å holde seg og han holder seg leeeeeenge nå. Har du satt opp en plan og faste tider for valpen din, da mener jeg med lufting og slikt. Gjerne lettere for hunden å holde seg om den vet at det er faste tider. For eksempel, når hotel Cesar kjenningsmelodien begynner så skal den ut.. Ellers så så jeg Victoria Stillwell tok opp noe lignende på en serie. Da så hun på hva hunden spiste og drakk. Lar du mat og drikke stå ute for hunden? Selvfølgelig skal hunden ha drikke stående ute, men ikke mat. Og hva med å gi han vann til maten, men når han er ferdig med å spise så bytter du ut vannet med isbiter, da klarer han ikke drikke så mye av gangen og har derfor litt mindre å tisse ut. (Victoria Stillwell gjorde det med den hunden) Om du er bekymret (det kan jo bare du kjenne) så kan du jo få sjekket blæra hos dyrlegen. Men mitt forslag (som er basert på masse litteratur og Victoria Stillwell programmene) er å sette opp faste tider for ute-turer og tisse-turer. Hunder er vane-dyr og retter seg etter dem. Ha også faste tider for mat og vann, og prøv med isbiter istedet for vann i skålen til vanlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå