Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Om du må gå på et offentlig toalett, hvordan åpner du døra? Gjør du det på vanlig måte, bruker hendene, eller bruker du foten, papir eller noe? Er du også ellers forsiktig med å ikke ta på veggene, toalettet og andre ting inne på det offentlige toalettet? Hva md ellers i hverdagen, er du forsiktig med å ta på det andre har tatt på? I såfall, hvordan?
Gjest barelillemeg Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Åpner døre på helt vanlig vis, jeg... Er ikke så forsiktig med hva jeg tar på - vasker heller hendene dersom jeg føler meg skitten - og ellers alltid etter jeg har vært på do (hjemme eller offentlig...)
Filur Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 Bruker papir på alt. Dørhåndtak, sete, skylleknotten, springen, u name it.. Kan oppstå litt problemer hvis det bare er sånn blåsetørker og ikke papir på siden av vasken, men jeg har som regel en serviett eller to i veska, så det går bra.
Gjest StockDama Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Åpner døre på helt vanlig vis, jeg... Er ikke så forsiktig med hva jeg tar på - vasker heller hendene dersom jeg føler meg skitten - og ellers alltid etter jeg har vært på do (hjemme eller offentlig...) samme her. er ikke direkte redd for litt bakterier. om man skal være livredd for hva andre har tatt på burde man kanskje invistere i legehansker.
Svadadama Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Jeg åpner og døra på vanlig vis. Jeg tar vel ikke på mer enn nødvendig, hverken på toalettet eller ellers. Tar på det som må taes på og er flink til å vaske henda.
Gjest Pet Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 Jeg åpner og døra på vanlig vis. Jeg tar vel ikke på mer enn nødvendig, hverken på toalettet eller ellers. Tar på det som må taes på og er flink til å vaske henda. Samme her. Har ikke bakterieangst og har aldri blitt smittet av noe på offentlige plasser.
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Jeg pleier stort sett å lukke opp dører ute i offentligheten ved å ta forsiktig helt ytterst på dørhåndtaket. Det er egentlig ikke helt bevisst. Jeg merker at jeg også unngår å holde meg i stanga hvis jeg står på bussen, eller andre typiske steder hvor mange tar. Men jeg er ikke helt hysterisk - jeg bare unngår det. På offentlig toalett er jeg ikke alltid så nøye med hva jeg tar på før jeg går på do, men jeg vasker meg grundig etterpå, skrur av kranene med papir, og dytter opp døra ut med foten eller tar forsiktig i håndtaket. Jeg anser meg som helt normalt opptatt av hygiene generelt, og ikke overhysterisk (hvertfall ikke når jeg f.eks. ser hvor ofte en del her inne vasker håndklær osv.).
Leo Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er ikke forsiktig med å ta på noe som helst, men jeg vasker meg selvfølgelig grundig på hendene. Ellers i hverdagen vasker jeg meg når jeg har vært på toalettet og før jeg skal ta i mat, men det er ingenting jeg er forsiktig med å ta på.
mustapippuri Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Bruker papir på alt. Dørhåndtak, sete, skylleknotten, springen, u name it.. Kan oppstå litt problemer hvis det bare er sånn blåsetørker og ikke papir på siden av vasken, men jeg har som regel en serviett eller to i veska, så det går bra. Bruker du serviett når du tar i penger også?
Aurela Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Det eneste jeg tenker på er at jeg gjerne åpner døren (hvis sånn skyvedør ting) med ryggen.. Ok, dette så komplisert ut, men hvis det er mulig så åpner jeg døren uten hendene da :gjeiper: Hjemme låser jeg opp døren og lukker opp før jeg vasker hendene og går ut, så det er vel det samme
Filur Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Bruker du serviett når du tar i penger også? Nei, men jeg kvier meg for å gjøre det. Bruker som oftest kort. Ja, jeg VET at tastene på kortautomaten er fulle av bakterier.
Gjest kenneth Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Inn er det jo ikke så viktig, men når jeg skal ut igjen, bruker jeg armen, lua, hanskene etc. I fylla slurver jeg litt mer...
Gjest Pax Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 Papir, albuen eller jeg drar genseren ned over hånda.
Gjest Pax Skrevet 25. februar 2008 #14 Skrevet 25. februar 2008 (endret) Nei, men jeg kvier meg for å gjøre det. Bruker som oftest kort. Ja, jeg VET at tastene på kortautomaten er fulle av bakterier. Jeg drar genserermet over hånda når jeg trykker på tastene. Samme med knappen i heisen, eller når jeg holder meg fast på bussen. Endret 25. februar 2008 av Pax
Gjest vasker Skrevet 25. februar 2008 #15 Skrevet 25. februar 2008 Tar i "alt" helt frem til jeg vasker hendene. Da tar jeg papir tørker hendene lukker kranen med papir åpner døra med papir kaster papir i bøtta Dette på grunn av alle som ikke vakser hendene sine etter dobesøk, for det er en skremmende mange av dem. Er det ikke papir, så bruker jeg albue til å skru av kranen og ta opp døra. Hvis døra står på gløtt, tar jeg i døra på et unormalt sted eller bruker føttene til å vippe den opp.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #16 Skrevet 25. februar 2008 Tar i alt, men prøver å unngå å bruke hendene på krana (ofte er det fotocelle) og bruker gjerne albuen på utgangsdøra om det funker. I hvert fall hvis jeg skal spise rett etterpå, ellers er jeg ikke så nøye.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #17 Skrevet 26. februar 2008 Jeg tenker ikke over det, tar på det som må tas på. Jeg vasker alltid hendene før jeg spiser (spiser bare hjemme) og med en gang jeg kommer hjem uansett, så jeg får ikke i meg noen basselusker fra andre.
Bomullstrusa Skrevet 26. februar 2008 #18 Skrevet 26. februar 2008 Jeg prøver å unngå å åpne dører med hendene, med mindre jeg har votter på. Er jeg på et offentlig toalett "tapetserer" jeg dosetet med papir før jeg setter meg. Jeg vasker hendene godt etterpå. Siden det hender at det ikke er såpe på toalettene har jeg en flaske håndsprit i veska. Den er av typen som ikke ødelegger huden på hendene og har flere ganger vært hendig å ha Jeg spiser ikke utenfor hjemmet mitt uten å enten ha vasket hendene først eller brukt spriten. Tastaturer på datasaler er ekle. Handlevogner, stengene på buss og T-bane likeså; frem med spriten! :smile:
Gjest Indo Skrevet 27. februar 2008 #19 Skrevet 27. februar 2008 Jeg blir bare hjemme jeg...enkelt å greit! Da slipper jeg andres bassilusker. Dersom jeg har besøk, sitter jeg i sofaen å skjelver av skrekk, også vaskes hele leiligheten grundig etterpå! Men fra alvor til spøk: Tar ikke på mer enn nødvendig, og vasker hendene før jeg forlater toalettet.
aline Skrevet 27. februar 2008 #20 Skrevet 27. februar 2008 jeg er ikke engstelig for bakterier, verken når det gjelder toaletter, knapper på minibank, penger eller andre ting mange mennesker tar på. Jeg vasker hendene mine når jeg har vært på toalettet, før jeg skal spise og etter å ha vært ute og minglet med penger og annet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå