Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som kan forklare meg grunnen til at min ganske nye kjæreste

foretrekker avbrutt samleie eller å komme utenpå meg,i stedet for å komme inni meg i mine sikre perioder(ja,jeg tester det)?

I det lange løp er ikke dette en tilfredstillende løsning for meg,som kvinne.

noen ganger ender samleiene veldig brått.

Hans forklaring er at han er livredd for å gjøre meg gravid fordi sønnen(fra tidligere forhold) hans ble født under svært dramatiske omstendigheter,

og at han ikke vil slik smerte for andre rundt han.

Vi liker ikke kondom,noen av oss,og jeg har ikke helse til p-piller.

Da jeg foreslo å bruke minipiller og spurte om han da ville komme inni meg,kunne han ikke svare...det ble stille.

Så prøvde jeg meg på å spørre om han ikke stolte på at jeg tok pillene,og da sa han at han bare var redd å gjøre meg gravid,som før.

Da jeg derpå svarte at avbrutt samleie i grunn er mest russik rulett av alle prevansjonsmetoder,sa han at det visste han,egentlig.

Så sa jeg at jeg kanskje burde sterilisere meg,men det sa han at han ikke ville

jeg skulle gjøre.

Han har heller ikke gått inn for det selv.

Så da lurer jeg på om andre har erfaring med lignende?

Jeg er deppa,for han stoler ikke på meg,jo.

(har bevisst lagt det under samliv og relasjoner i stedet for under seksualitet)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kjæresten min, verken den jeg har nå eller han jeg hadde idligere, ville aldri noensinne ha kommet inni meg i de sikre periodene dersom jeg ikke gikk på p-piller eller noe.

og det synes jeg er forståelig, særlig dersom han kanskje har opplevd noe slikt tidligere, at jenta ble gravid når hun ikke skulle bli det?

Skrevet

Vel,han er jo betenkt til det samme vis jeg går på minipiller også,og da vet jeg ikke helt hva jeg skal si?

Mine perioder er veldig sikre perioder,og jeg er over 35.

Barna han har fra før,er planlagte.

Selv er han fornøyd og vant til dette,tydligvis,men avbrutt samleie er jo som jeg sa til han,russisk rulett,egentlig.

Derfor forstår jeg ikke.

Skrevet

Jeg kan ikke gi deg noe svar......

...men da min kjære og jeg traff hverandre brukte ikke jeg prevansjon og vi var til tider ganske uforsiktig. Derfor begynte jeg å regne ut sikre perioder og vi brukte kondom i den usikre perioden. Men vet du hva? FØRSTE måned da vi virkelig gikk inn for å være forsiktige, ble jeg gravid....

Så kanskje jeg forstår han litt.

Skrevet

vel.. at han er fornøyd er vel heller ikke helt sant,siden han sier han ville elsket å komme inni meg. :trist:

Men tydligvis ikke på minipiller.

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre,men jeg vet at det gjør meg stresset og utilfreds ofte.

Gjest Gjest_trådstarteren_*
Skrevet
Vanlig spiral eller hormonspiral da?

Jeg må bruke prevansjon uten særlig østrogen i.

Minipiller er derfor det mest aktuelle.

Spiral er heller ikke så aktuellt av visse årsaker.

Jeg har ikke orket spurt han hva han el. de kvinnene han har hatt,gjorde tidligere...

Jeg er forvirret.

Er det menn som faktisk fortrekker ene og alene å komme utenfor når de ikke en sjelden gang har tenkt å lage barn?

Skrevet
Så sa jeg at jeg kanskje burde sterilisere meg,men det sa han at han ikke ville

jeg skulle gjøre.

Han har heller ikke gått inn for det selv.

Fra avbrutt samleie til sterilisering så er det et rimelig stort sprang.

Du trenger da ikke å spørre ham om du skal sterilisere deg. Det valget tar du selv.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Ja,jeg spurte for å finne ut om det virkelig var det som skulle til.

Nei,jeg er ikke innstilt på å la meg sterilisere.

Ikke han,heller,ser det ut til.

Og ingen presser om det.

Gjest Gjest_Heidi_*
Skrevet

Hva med p-ring. Det er mindre hormoner enn i p-piller og han blir kanskje sikrere (siden han ikke stoler på mini-pillen). Jeg bruker p-ring selv og er veldig fornøyd- ikke alltid jeg klarte å huske pillen når jeg brukte det. Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...