Gjest Gjest_Silje_* Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er en ung kvinne som har hatt et forhold til en mann i et lite år. Det har vært en turbulent tid, mye pga av at han har et alkoholproblem. Har skjedd mye vondt men vi har holdt sammen likevel. Når han er edru er han så søt og snill men av og til når han blir full blir han svart i øynene, truende og han har brukt vold. Han har sagt hele tiden at jeg er det beste mennesket han kjenner og han elsker meg men når vi krangler kommer han mestikk om at ingen liker meg. Jeg plages med depresjon og mine svake, såre punkter bruker han imot meg når vi krangler. Det ble nettopp slutt mellom oss da en krangel toppet seg. Selv om han sier i krangler at jeg ikke har noen venner, ingen liker meg, er syk osv sier han samtidig at HAN liker meg og at han elsker meg.Når jeg spurte om hvorfor han elsket meg, svarte han at det bare er sånn. Det jeg tenker er at enten elsker han meg ikke i det hele tatt men er redd for å miste meg likevel og sier at jeg er så fantastisk bare for å si det jeg vil høre. Ellers så er det at han sier ting han ikke mener når han blir sint. Jeg sier også stygge ting i sinne men han bruker så såre ting mot meg at det virker som om det er utspekulert. Går det an å elske noen man slår, truer og snakker sånn til? D er slutt nå og han lar meg være i fred men jeg undres sånn over oppførselen hans.
Gjest Ulva35 Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg har vært der du er nå, og tro meg det blir bare verre og verre. Ikke ta han tilbake er iallefall mitt råd. Du fortjener bedre.
Dragonstone Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 har vært i ett sånt forhold selv...ble der i 4 år. tro meg han blir ikke bedre... du har det myyyye bedre uten en som behandler deg sånn. det beste er å bare gå videre med livet ditt. lykke til hvertfall
Gjest Gjest-M- Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Enkelt og greit, dette er ikke kjærlighet.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #5 Skrevet 26. februar 2008 Jeg fikk klar beskjed fra en venn om at han ikke ville vite hvorfor det tok slutt. Han ville ikke diskutere den saken med meg, men var der som en venn ellers. Hjalp meg bl.a. med å flytte. Syntes det var helt ok jeg. Ønsket jo ikke at han skulle velge side siden han faktisk opprinnelig var eksen sin venn.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #6 Skrevet 26. februar 2008 Jeg fikk klar beskjed fra en venn om at han ikke ville vite hvorfor det tok slutt. Han ville ikke diskutere den saken med meg, men var der som en venn ellers. Hjalp meg bl.a. med å flytte. Syntes det var helt ok jeg. Ønsket jo ikke at han skulle velge side siden han faktisk opprinnelig var eksen sin venn. Beklager. Dette kom under feil diskusjon.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #7 Skrevet 26. februar 2008 Hvis dette er kjærlighet, så er vi fordømt. Nei, dette er et typisk destruktivt forhold. Han bruker deg. Han elsker deg hvertfall ikke. Han er voldelig mot deg. Og det har bare gått et år! Du sitter og tenker at det er fordi han har problemer, og du må jo være en god kjæreste og støtte han gjennom det. Men ikke på din bekostning. Og du sitter kanskje og tenker at du har overreagert og overdramatisert situasjonen og det er egentlig ikke så ille, fordi når han er edru så er han jo så fantastisk. Men det er dem alle. Hans jobb er å knekke din selvtillit slik at det eneste som kommer til å holde deg oppe, blir han. Da kan han styre deg som om du er en marionett. Det er et typisk trekk at han forteller deg at ingen liker deg, men at han elsker deg. Det er på denne måten han får deg til å tro at du ikke får det bra hos noen andre enn han, og selvom det ikke er så bra til tider, så fortjener du ikke bedre enn det. Nå har det gått et år. Tenk på å høre dette i flere år fremover. Etterhvert kommer du til å tro på det, samme hvor sterk du tror du kan være akkurat nå. Og når du først har begynt å tro på det, så kommer det bare til å være ekstremt vanskelig å komme deg ut av det. Kom deg ut mens du fortsatt kan. Dette er ikke kjærlighet i det hele tatt.
IloveNY Skrevet 4. mars 2008 #8 Skrevet 4. mars 2008 Kom deg ut av dette forholdet så fort du kan! Sånn som du beskriver han kan det virke som han har noen psykopatiske tendenser, løp og se deg aldri tilbake! En person som elsker deg ville aldri sagt så slemme ting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå