Gå til innhold

Hva forbrenner mest av bosu og spinning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spørsmålet står i tittelen. Hva forbrenner flest kcalorier av en time bosu og en time spinning?

Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Bolledeig
Skrevet

Spinning er så til de grader avhengig av egeninnsatsen på timen at det er nesten umulig å mene noe om det. Enkleste måten er å fikse en pulsklokke som teller kalorier.

Skrevet

Som Bolledeig sier det kommer an på innsatsen - og det gjelder begge treningsformer - men jeg personlig forbrenner mer på en sykkeltime.

Skrevet

Takk for svar.

Pleier å bli veldig sliten av spinning både spinning og bosu. Tror jeg prøver bodu i dag, og forhåpentligvis forbrenner jeg masse! :)

Skrevet

Har målt jeg! På en intervallspinningtime fra oppvarming til avslutning, ca 50 min, forbrenner jeg 500 kalorier. Da ligger jeg i gjennomsnitt på 80% av makspuls, både med oppvarming og avslutning.

På bosu intervall forbrenner jeg 700 kalorier på en time, og kommer opp i 100% av makspuls.

Når jeg løper på mølle ligger jeg på ca 100 kalorier pr. 10 minutter.

Men det kommer veldig an på din vekt, da. Tyngre folk forbrenner jo mer..

Skrevet

BOSU trening vil jo bygge mer muskler som igjen vil forbrenne fett. Ellers er jeg enig ed de som sier at det er avhengig av innsatsen.

Den beste treningen erjo en kombinasjon av kondisjon og styrke - så hvorfor ikke trene begge deler.

Skrevet
Har målt jeg! På en intervallspinningtime fra oppvarming til avslutning, ca 50 min, forbrenner jeg 500 kalorier. Da ligger jeg i gjennomsnitt på 80% av makspuls, både med oppvarming og avslutning.

På bosu intervall forbrenner jeg 700 kalorier på en time, og kommer opp i 100% av makspuls.

Når jeg løper på mølle ligger jeg på ca 100 kalorier pr. 10 minutter.

Men det kommer veldig an på din vekt, da. Tyngre folk forbrenner jo mer..

Har en del ekstra vekt så, forbrenner litt ekstra der. Siden jeg ikke har pulsklokke, så vet jeg ikke hva som er makspuls og slikt, men tror ikke jeg kom helt opp i makspuls selv om jeg ble veldig sliten. Håper likevel jeg forbrente en del.

BOSU trening vil jo bygge mer muskler som igjen vil forbrenne fett. Ellers er jeg enig ed de som sier at det er avhengig av innsatsen.

Den beste treningen erjo en kombinasjon av kondisjon og styrke - så hvorfor ikke trene begge deler.

Jeg pleier å trene kondisjon på mandager, og styrke på tirsdager, så trener begge deler;) I går ville jeg egentlig prøve noe nytt, som samtidig var en del kondisjon, men samtidig ville jeg forbrenne mest mulig.

Tror jeg også skal prøve med pulsklokke en gang. Innbiller meg at jeg pleier å bli enda mer sliten i sykkeltimene, men vet ikke om det stemmer. Tror også at min dårlige balanse på bosu-ballen gjør at jeg ikke får maksimalt ut av timen.

Skrevet
Tror jeg også skal prøve med pulsklokke en gang. Innbiller meg at jeg pleier å bli enda mer sliten i sykkeltimene, men vet ikke om det stemmer. Tror også at min dårlige balanse på bosu-ballen gjør at jeg ikke får maksimalt ut av timen.

Jeg har prøvd BOSU og blitt veldig sliten - og jeg har definitivt dårlig balanse. Der bruker man hele kroppen mer også kontra spinning.

Jeg synes spinning ofte blir kjedelig - jeg liker best å sykle ute. Men er det en flink instruktør som klarer å motivere/piske så kan nok timen bli effektiv.

Noe du bør prøve hvis det finnes der du trener er timer med roing - dvs. med instruktør. Der bruker man hele kroppen og får trent både kondisjon og styrke.

Skrevet
Jeg har prøvd BOSU og blitt veldig sliten - og jeg har definitivt dårlig balanse. Der bruker man hele kroppen mer også kontra spinning.

Jeg synes spinning ofte blir kjedelig - jeg liker best å sykle ute. Men er det en flink instruktør som klarer å motivere/piske så kan nok timen bli effektiv.

Noe du bør prøve hvis det finnes der du trener er timer med roing - dvs. med instruktør. Der bruker man hele kroppen og får trent både kondisjon og styrke.

Dessverre har de ikke timer med roing der jeg trener nå, men hvis de får tilbud om det skal jeg prøve det.

Når det kommer til spinning synes jeg det er veldig viktig å ha en flink instruktør, hvis ikke er hele timen bortkastet. Derfor går jeg kun på timer der jeg gir alt - og gjerne litt til. ;)

Skrevet

Hmm, har ikke målt, men jeg blir ikke i nærheten av like sliten eller andpusten i BOSU enn jeg blir i spinning.

Jeg er da typen som virkelig liker å slite meg ut i spinning og gjerne gjør mange låter litt vanskeligere selv bare for å skikkelig prøve å nærme grensen å spy og besvimme :ler:

I BOSU er det alt for mye rolig vekttrening og balanse for meg å komme opp i alt for høy puls. Det er jo noen sanger der du hopper en del i første delen, men jeg synes ikke de er SÅ anstrengende.

Gitt at jeg gir max innsats i spinning og like mye i bosu, synes jeg at spinning er mer effektiv - for meg i det minst.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...