Gå til innhold

Aftenposten.no, mac og video

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har mac, noe som gir meg redusert brukeropplevelse på endel nettaviser, og det er særlig video som er bøygen (sorry, this video plug-in doesn't work on a macintosh etc). På Aftenpostens nettsider er derimot videoene overivrige; de starter automatisk når jeg går inn på en artikkel, så jeg må sitte og klikke på pauseknappene på to-tre videoer for å få fred til å lese.

Ofte ønsker jeg heller ikke å se videoene, så jeg lurer på om noen har en løsning på dette problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvilken nettleser bruker du?

Om du bruker Opera kan du stille inn egne "regler" for enkelte nettsider, så du kan feks velge at aftenposten.no ikke skal vise video. Men det er jo litt kjedelig om de en dag har en video du vil se da.

Skrevet

Takk for svar :) Jeg har brukt både Firefox og Safari, i Firefox kan jeg adblocke forsåvidt... Jeg kan teste mulighetene i Opera, har latt den nettleseren ligge brakk en stund. Det er bare så irriterende at videoene starter av seg selv, ofte bufrer siden eller videoen så hakkete at jeg må trykke flere ganger også.

Skrevet

Ja, det kan jeg forstå. Men ulike nettlesere håndterer media ulikt, jeg har i grunnen aldri opplevd at noe har startet automagisk i Opera, men så bruker jeg ikke aftenposten.no særlig ofte heller. Du får teste og se. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...