Gjest Gjest_Jente26_* Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er en jente på 26 som lurer på om det kan være håp om å få fin hud. Jeg har en typisk blandingshud som tidvis går mot fet. Hvis jeg får kviser og urenheter så kommer disse stort sett på haken, ikke resten av ansiktet. Er plaget med store porer i T-sonen, også en del sorte prikker på nese og hake. Akkurat nå har jeg ikke penger til å gå til hudpleier og jeg lurer på om noen har erfaring med produkter som kan hjelpe på min hudtype? Pr idag bruker jeg Dermalogica Dermal Clay Cleanser, + Skin Prep Scrub ca 3 ganger pr uke. *HJELP*
Tropehus Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Jeg er en jente på 26 som lurer på om det kan være håp om å få fin hud. Jeg har en typisk blandingshud som tidvis går mot fet. Hvis jeg får kviser og urenheter så kommer disse stort sett på haken, ikke resten av ansiktet. Er plaget med store porer i T-sonen, også en del sorte prikker på nese og hake. Akkurat nå har jeg ikke penger til å gå til hudpleier og jeg lurer på om noen har erfaring med produkter som kan hjelpe på min hudtype? Pr idag bruker jeg Dermalogica Dermal Clay Cleanser, + Skin Prep Scrub ca 3 ganger pr uke. *HJELP* Det er jo ikke så lett å kunne si helt eksakt når jeg ikke har sett deg. Jeg har også problemhud - for det første er den ganske pigmentert, men det er jo ikke så mye å gjøre noe med. Men jeg kan ha fet og tørr hud på en gang på forskjellige steder i annsiktet. Jeg har spesielt problemer på haken og kinnbeina. Jeg har prøvd masse forskjellig, men det eneste som funker for meg i lengden er Clinique 3 trinnssytem. Jeg var på Estetique og fikk prøvepakke gratis for 1 uke -det består av 3 små kapsler for hver dag, annsiktsvask, rens og lotion. Det var STOR forbedring så jeg kjøpte annsiktvasken og rensevæsken. Rensevæsken finnes i to styrker, 3 og 4 der 4 er den sterkeste og det er den jeg har. Som lotion bruker jeg litt forskjellig, du MÅ jo ikke bruke Cliniques sin. Jeg kjøpte produktene mine på taxfree og det er ikke så dyrt, men husker ikke helt hva jeg betalte.(kanskje 200kr flaska) Hovedsaken er at dette er drøye saker. I tillegg bruker jeg 7-days scrub cream ca hver 10 dag, den er også veldig god. Fordi jeg har så pigmentert hud bruker jeg som regel foundation, enten Chanels Pro Lumiere foundation for å gi en mer jevn farge. Den er super, akkurat passe gjennomsiktig samtiig som den dekker godt. Den er lett å få av OG den har sofaktor 15. Evt bruker jeg Moonsoon innimellom men den er vanskelig å få tak i Norge og de har den ikke på strawberrynet. Til sist; Jeg vet at mange ikke er fan av Cliniques system og synes det lukter sprit og det som verre er av det osv. Men det er jo bare å prøve, det er sterke saker men det er kanskje det som skal til? Du kan jo gå å se om du kan få prøvepakker du også!
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 MD formulation cleanser med 12 prs glykolsyre.og facial lotion.
Gjest Gjest_Tuppelura_* Skrevet 27. februar 2008 #4 Skrevet 27. februar 2008 SebaMed sin serie for uren hud. Tror den heter Clear face eller noe sånt. Den er billig, fås kjøpt på apoteket, og helt fantastisk! Den har gjort underverker for ansiktet mitt. Bruk hele serien, såpe (deilig velduftende skum!), tonic og pleiegel.
Gjest Gjest Skrevet 27. februar 2008 #5 Skrevet 27. februar 2008 Jeg har kanskje litt lik hud som deg. Jeg har kuttet ut alle billiggreier, siden jeg syns de gjør problemet verre. Etter at jeg begynte med MD Formulations, som man kan kjøpe på nettet eller hos hudpleier, har huden min blitt mye finere. Jeg bruker Continuus .... serum og Facial Cleanser (begge for alle hudtyper) og fuktighetskrem mot fet/blandingshud fra Decleor. Men jeg er fortsatt ikke helt kvitt sorte prikker. Jeg antar at jeg burde ha vært flinkere til å klemme dem ut hos hudpleier, mens jeg fortsatte med MD-produktene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå