Gjest TS Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Åh, jeg må bare få ut litt frustrasjon! Jeg har sovet over hos kjæresten min i natt, som bor i kollektiv sammen med 4 andre. samboer 1: er en sutrekjerring som er sur for alt og som smeller med tallerkener på kjøkkenet for å demonstrere at hun ikke liker hvordan det ser ut. hun mener det er rotete.. og er det noe det IKKE er, så er det rotete, det er så ryddig og pent der at man finner ikke en eneste hybelkaning i fellesområdene... i tillegg så misstenker jeg at hun bruker shampoen min som jeg har kjøpt inn til å ha hos kjæresten siden jeg er der så ofte -så irritasjonen over henne vokser for hver dag noe som forsåvidt også irriterer meg, fordi jeg bor jo ikke engang her! uansett.. nå har hun brukt en time(!) på å stå å SE PÅ en hvit topp som hun driver å vasker.. helt hvit topp som hun vasker i klor for å få bort en flekk eller whatever.. og dette gjør hun på badet, slik at ingen andre kan bruke badet, og jeg må så jævlig på do! i tillegg så må jeg snart på badet å fikse meg fordi jeg skal på jobb.. men hun står bare fortsatt å ser på den forbanna genseren!! hva er feil med å legge den i klor å la den ligge litt? ikke stå å ta på litt og litt klor og SE på den.. den funker ikke å SE på! hun må da skjønne at når hun bor i kollektiv så kan hun ikke gjøre sånt om morran?! ihvertfall når jeg har kommet 2 ganger allerede og spurt "skal du bruke badet lenge? -du skjønner, jeg må veldig på do.." wtf!? kom deg ut da, drittkjærring...! føler liksom ikke at jeg kan gå å be henne flytte seg heller siden jeg ike bor her.. bare for å nevne det så er vi ikke småbarn.. hun er 28, typen er 26, jeg er 22... og jeg må på do!! ;p hehe
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Alle mennesker er egentlig snille. Derfor må du bare kommunisere riktig med henne. Fortell henne hvordan du opplever situasjonen, og da vil hun forstå hvordan du føler det, og vil imøtekomme dine ønsker med et smil. Husk at hun kan ha hatt en annen oppvekst enn deg, så gå i deg selv for å skjønne at dere kan oppfatte situasjonen forskjellig. Jadda, jadda... Et mer konstruktivt råd er at du går inn på rommet hennes og pisser i søppelbøtta der.
Glynis Skrevet 25. februar 2008 #3 Skrevet 25. februar 2008 noe som forsåvidt også irriterer meg, fordi jeg bor jo ikke engang her! Nettopp. Du skriver at du er der ofte? Tror du ikke hun irriterer seg over det, da? Selv om du sover hos samboeren din så merker hun da absolutt at du er der, du dusjer jo og lager mat. Betaler du på strømregningen deres? Hun har i grunn full rett til å stå å glo på en genser på badet, hun betaler husleie.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #4 Skrevet 25. februar 2008 Skjønner ikke problemet, det er jo ikke din leilighet en gang! Dere kan jo være hjemme hos deg? I stedet for å irritere deg over menneskene som bor i en annens leilighet kan du jo holde deg unna? Du er jo faktisk gjest hos dem! Jeg bor selv i kollektiv, med en annen og det som irriterer meg mest er at kjæresen hennes alltid er på besøk. Det er faktisk ganske slitsomt å ha et ekstra menneske boende i leiligheten sin, og når vedkommende er der mye og ikke betaler for seg er det han/hun som må ta hensyn til de som faktisk bor der og betaler for det.
Gjest Frk Åberg Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Det er mye rart i kollektiv, og det høres unektelig spesielt ut å blokkere badet i en time om morgenen. Men jeg kan også skjønne det hvis hun irriterer seg over at du er der mye, hvis du er det. Hun betaler for å bo og dele bad med fire personer, ikke fem. Man må selvsagt regne med at kjærester er der, men jeg bodde sammen med noen hvor den ene kjæresten også bodde hos oss ekstremt mye, og det ble litt folksomt.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #6 Skrevet 25. februar 2008 men det er nettopåp det som er greia.. hun er en veldig spesiell person, og hun er her veldig lite selv.. hun kommer bare innom for å kjefte fordi det er rotete -såvidt jeg har fått med meg, også drar hun igjenn.. hvor hun er er det ingen som vet men det er det.. hun skaper dårlig stemning mewd en gang hun setter foten inn døra, også gjør hun bare sånne rare ting.. som å bruke Mine (og de andre som BOR her sine) ting, og okkupere badet i flere timer om morran, osv.. hun er bare rar.. jeg vet jeg ikke betaler leie her og at jeg egentlig ikke har noe jeg skulle sagt, men hallo.. man kan da bruke huet LITT da?
Rosalie Skrevet 25. februar 2008 #7 Skrevet 25. februar 2008 Hold kjeft, og hold deg hjemme hos deg selv. Akkurat nå høres du ut som ei sladrekjerring som legger nesa si i andre sine saker. For øvrig løses problemet med den forsvinnende sjampoen enkelt ved at du har den inne på rommet hos kjæresten din. Har selv bodd i kollektiv i 7-8 år, og ingenting irriterte meg mer enn kjærester som var der mer eller mindre hele tiden, og som i tillegg plasserte ut sine egne ting på bad, kjøkken og i gang. Og ja - jeg kunne også finne på å bruke all tid i verden på badet nettopp for å irritere nesten-innflyttede kjærester.
Antagonist Skrevet 25. februar 2008 #8 Skrevet 25. februar 2008 Uansett om hun irriterer seg over din tilstedeværelse eller ikke, oppfører hun seg rimelig demonstrativt. Kanskje du rett og slett skal ta det direkte opp med henne, eller be kjæresten din gjøre det, så dere kan finne en løsning.
Glynis Skrevet 25. februar 2008 #9 Skrevet 25. februar 2008 Og ja - jeg kunne også finne på å bruke all tid i verden på badet nettopp for å irritere nesten-innflyttede kjærester. Jeg drakk en gang en halv liter melk til frokost bare fordi jeg visste at den ufattelig irriterende kjæresten til en i kollektivet mitt var avhengig av melk om morgenen. Han var der så og si hver natt og betalte ingenting av maten, så til slutt ble jeg så lei av at han snyltet på kjøleskapet vårt at jeg bare drakk den opp. Deilig!
Gjest Mysticgirl Skrevet 25. februar 2008 #10 Skrevet 25. februar 2008 Så lenge du ikke bor der, så kan jeg skjønne hennes frustrasjon. Ikke betaler du for hverken husleie eller strøm, selv om du ofte oppholder deg der. Det er grunn til irritasjon, bare det.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #11 Skrevet 25. februar 2008 Uansett om hun irriterer seg over din tilstedeværelse eller ikke, oppfører hun seg rimelig demonstrativt. Kanskje du rett og slett skal ta det direkte opp med henne, eller be kjæresten din gjøre det, så dere kan finne en løsning. Hihi, jeg syns det er så mange obsternasige tilbakemeldinger her.. poenget er vel egentlig at denne jenta gjør tilværelsen for alle andre som bor i kollektivet fra før ganske kjip ved å bare være seg selv. hun er et meget surt og negativt menneske som liker å klage. jeg Vet jeg ikke har noen grunn til å "komme her og komme her" et sted jeg ikke bor, men det får da være måtepå til trassig oppførsel da? det virker som noen av tingene hun gjør er noe hun gjør Kun for å skape kjip stemning, og at det ikke er noe hun gjør fordi hun ikke tenker seg om. som f.eks det med badet i sta, jeg mistenker at hun bruker såå lang tid bare for å være kjip.. selvfølgelig, det kan jo være at hun rett og slett bare ikke tenkte over det, men jeg tror igrunn ikke at det er det som er greia. Og selvfølgelig, ja, nå irriterer jeg meg grenseløst over henne idag pga ting hun "gjør imot meg", men tidligere så har irritasjonen over henne vært mest fordi jeg merker på de som bor i kollektivet at de ikke trives så godt når hun flyr rundt og smeller med tallerkener.. og som noen nevner lenger oppe her, som har bodd i kollektiv selv, og sier at det er irriterende når kjærester kommer og nesten blir boende. hallo? det har aldri noengang blitt gitt noen tegn til at frk.samboer Ikke har lov å åpne kjeften å si ifra. hvis hun ikke vil ha meg der så ofte som jeg er der, så er det ikke værre enn at hun sier ifra. nå har det seg slik at jeg er ganske ofte hos kjæresten for å bli passet på fordi helsen min er ganske skral for tiden, og dette har frk.samboer blitt informert om. og ikke minst -hun har sagt at det er greit at jeg bor der såvidt jeg har skjønt. da skjønner jeg ikke hvorfor hun er så kjip :S jeg håper det er noe hun gjør fordi hun er "dum" og ikke vet hvordan man skal oppføre seg. at hun ikke skjønner at det å bruke opp noen andres dyre shampoo er en uting, og at det ikke er så ille å la noen få lov til å gå på do, er litt sært bare... sukk..
Noli Skrevet 25. februar 2008 #12 Skrevet 25. februar 2008 Uansett om hun irriterer seg over din tilstedeværelse eller ikke, oppfører hun seg rimelig demonstrativt. Kanskje du rett og slett skal ta det direkte opp med henne, eller be kjæresten din gjøre det, så dere kan finne en løsning. Evt. bare ta hintet??
Rosalie Skrevet 25. februar 2008 #13 Skrevet 25. februar 2008 Hva med at kjæresten din flytter inn hos deg for å passe på deg? Jeg hadde IKKE orket å ha en syk kjæreste boende som gratispassasjer i kollektiv jeg har bodd i. Det kan jeg garantere deg. For øvrig skal hun slippe å fortelle deg at du er uønsket der så mye. Du bør heller ta hintet. Hun betaler for et sted å bo sammen med 3 andre - ikke 4, slik det blir når du reker rundt der, TS.
Gjest Bellatrix Skrevet 25. februar 2008 #14 Skrevet 25. februar 2008 Du bor ikke der. Denne jenta prøver å si at hun synes du er der for mye. Jeg har selv et problem for tiden med en kamerat av mannen min. Han er er før jeg står opp om morgenen, går på do uten å låse døra og føler seg litt for husvarm her. Han er en hyggelig fyr, men det kan bli for mye besøk også. Sånt er ikke lett å si i fra om og jeg kunne godt ha stått en time på badet bare for å gjøre det. Hvis du og kjæresten vil ha deres ting for dere selv får dere flytte sammen i en annen leilighet.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #15 Skrevet 25. februar 2008 La shampoen stå på rommet til kjæresten og så tar du den bare med på badet når du trenger den. Du kunne bedt om å få gå på do og å stelle deg slik at du kom det avgårde. Ellers så bør du tenke litt over hva de andre skriver her. Du bor faktisk ikke der, men bruker vann og strøm mm som de betaler for.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #16 Skrevet 25. februar 2008 Flytt ut. Ta med deg kjæresten din hvis han vil. Det kommer et tidspunkt hvor det er på tide å slutte å plage hybelnaboene med kjæresteriet sitt.
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #17 Skrevet 25. februar 2008 Troll - eller en ufattelig lite moden person. Eventuelt en lett blanding..
Gjest Gjest Skrevet 25. februar 2008 #18 Skrevet 25. februar 2008 Det er hennes hus ikke ditt, så du skal rett og slett bare holde kjeft! Fy, jeg bruker aldri å være stygg i språkbruken ,men akkurat i dette tilfellet så er det DIN feil. Betaler du for det ekstra varmtvannet du bruker? Betaler du for kabelen du ser på? Dersom du er der så ofte bør du jo nesten være med på å betale fellesutgiftene du også. Ta med deg kjæresten hjem til deg. (eller kos deg trollet med at jeg blir sint)
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #19 Skrevet 26. februar 2008 Når man bor under såpass trange forhold som et kollektiv gir, så merkes det fantastisk godt når et ekstra hjul settes på vogna. Du er ikke bare på besøk hos kjæresten din, men også i hjemmet til denne jenta. Hva skal hun si når dere spør om du kan være der pga skral helse? Det er jo nesten et retorisk spørsmål. Anstendigheten sier ja, men det betyr ikke at hun ikke kan irritere seg over at du er der.
Gjest Gjest Skrevet 26. februar 2008 #20 Skrevet 26. februar 2008 Det er hennes hus ikke ditt, så du skal rett og slett bare holde kjeft! Fy, jeg bruker aldri å være stygg i språkbruken ,men akkurat i dette tilfellet så er det DIN feil. Betaler du for det ekstra varmtvannet du bruker? Betaler du for kabelen du ser på? Dersom du er der så ofte bør du jo nesten være med på å betale fellesutgiftene du også. Ta med deg kjæresten hjem til deg. (eller kos deg trollet med at jeg blir sint) Ja, jeg betaler for meg her. bare for å ha nevnt det. Jeg betaler ikke leie nei, men spytter inn penger her og der når det trengs. Nå er det også slik at det er kjæresten min som leier leiligheten, kontrakten er i hans navn og han er "sjefen". Det er derfor han jeg betaler til, så det er mulig de andre her ikke vet det. Men jeg tviler på at de er uvitende igrunn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå