mumrik Skrevet 25. februar 2008 #1 Skrevet 25. februar 2008 Hei! Vi fikk katt i desember, fra fod-gården. Det er det beste vi har gjort på lenge. Pusen vår har lært meg mye. Blant annet har han gitt meg et annet syn på dyr. Jeg har aldri vært noe "dyremenneske", og hunder har jeg faktisk mislikt. Dette har forandret seg! Jeg er fortsatt ikke glad i store, skremmende og voldsomme hunder, men nå kan jeg ta meg i å synes at hunder er søte og morsomme. Fortsatt er det nok katter som er "mitt" dyr, og selvsagt min egen pus Jeg synes faktisk at pus har gjort meg til et bedre menneske, jeg har fått mer respekt for andre skapninger. Dessuten har mannen min slitt med depresjoner, og jeg synes også jeg merker en bedring på han :love: For ikke å snakke om barna! De lærer seg å ha omsorg for noen utenom seg selv. Jeg vedder på at det gjør noe med dem også.... Har dere de samme erfaringene?
Gjest Wolfmoon Skrevet 25. februar 2008 #2 Skrevet 25. februar 2008 Nå er jeg født og oppvokst med dyr da, så jeg fikk vel neppe den aha opplevelsen som deg. Men det er flott å høre at du er blitt "omvendt" Men jeg har gjennom hele oppveksten følt at det har gitt meg noe å ha dyr. Så for barna dine sin del, så tror jeg det bare er positivt (de må selvfølgelig lære å behandle dyra bra!). Jeg vet at å gå i stallen, sette seg ned med katten på fanget eller være på tur med hunden i skogen alltid føltes veldig bra, enten jeg var i godt humør eller trist og lei meg. Har også samme erfaring som deg når det gjelder depresjoner. Jeg føler absolutt at det å ha dyr rundt meg, som er avhengig av meg og glad i meg uansett, har hjulpet meg gjennom tunge tider.
Bomullstrusa Skrevet 27. februar 2008 #3 Skrevet 27. februar 2008 (endret) Så herlig at du har fått et fornyet syn på dyr De er fantastiske skapninger som vi ikke burde undervurdere. Jeg har hatt mange dyr oppover, men er mest glad i hunder selv. Det er så fascinerende hvordan de skjønner hvilken sinnsstemning du er i og oppfører seg deretter. Er jeg lei meg er det ingen bajasfakter eller masing. Tvert imot kan hunden bli helt rolig og se varsomt på meg, før hun kommer tuslende og legger hodet på låret mitt, eller krabber opp i fanget mitt og bare er god Kunne ikke vært de foruten. Kan godt skjønne at de kan hjelpe en gjennom depresjoner osv. Endret 27. februar 2008 av SweetS
Gjest Sisu Skrevet 28. februar 2008 #4 Skrevet 28. februar 2008 Jeg og familien har også adoptert en katt fra FOD-gården, og bare det å være der og se alle kattene som må ha nye hjem fikk oss til å føle at vi virkelig gjorde noe bra. Ikke bare for katten vår sin del, men også for den katten som kunne overta den ledige plassen i kattehuset... Så jeg benytter sjansen til å anbefale alle som ønsker seg katt å ta til seg en omplasseringskatt!! :katt: Jeg har vokst opp med katt, og har savnet det lenge. Det er rørende å se omsorgen ungene har for katten, og etterhvert har pus blitt ordentlig glad i dem også. Det er rett og slett trivelig å komme hjem og bli møtt av et selskapssykt lite dyr med halen muntert til værs.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå